2024-11-18, 08:04
  #925
Medlem
Qusimotos avatar
Biden är slut som President och det sista han gör är att jävlas. Han har inget att förlora, gubben är halv död och snart flyttar han ut ur vita huset. Så för Bidens del kvittar det
Citera
2024-11-18, 08:11
  #926
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kan man hoppas på att det äntligen sker? Behövs ett renande stålbad som raderar ut, i princip, hela mänskligheten. Problemet är att Afrika troligtvis skonas då inget finns där att erövra och/eller inga kärnvapen lär detonera där, så planeten lär efter några år enkom habiteras utav bantamnegrer...

Synd om min släkt och mina vänner, men för egen del skulle jag verkligen inte gråta om WWIII bröt ut i morgon dag. Så trött är jag på folk av alla samhällsklasser och raser...
Citera
2024-11-18, 08:12
  #927
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Har svårt att se att det blir ett tredjevärldskrig i ordets bemkärkelse. Op ett sätt pågår det redan då det pågår mindre krig inom de flesta länder.
Dock skulle stormakterna börja kriga så är det det sista som händer tå kärnvapen då tar död på vår planet.
Jag röstar på ett globalt förbud mot krig.
Citera
2024-11-18, 08:15
  #928
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Enda chansen/risken (hur man nu väljer att se på det hela) att det är Ryssland som startar ett tredje världskrig är om de allierar sig med Kina och bestämmer sig slakta stora delar av mänskligheten, men till vilken nytta?
Citera
2024-11-18, 08:19
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Jag sympatiserar inte alls med Ryssland. De startade kriget. Läget är extremt spänt och det mesta talar tyvärr för att en internationell storkonflikt står för dörren, annars hade jag inte startat tråden.

Trams. Läget är inte ”extremt spänt”. Prutte vet att om han startar något stort så jämnas ryssland med marken. Kina har också sin kuk lång upp i rumpan på ryssland och de har helt andra planer för framtiden

Antingen är du ett rysstroll som vill få folk å tro att ryssland kommer göra något eller är du så dum så du tror på rysstrollen
Citera
2024-11-18, 08:19
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Trötta ryska skrämselpropaganda.

Att du skriver allt i fetad text gör bara saken värre.

1000 ryska ”red lines” har redan passerats utan någon som helst reaktion. Kommer inte hända något nu heller.

Ja, Jesus vilket patetiskt rysstroll😅. Europa skulle krossa Ryssland med eller utan USAs aktiva hjälp.
Citera
2024-11-18, 08:20
  #931
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Exakt vari består problemet Nordkorea utgör för Sverige? Tänker du själv, eller är du bara ivrig att upprepa vad alla andra säger?

Tråden handlar inte bara om lilla Sverige utan om ett hotande världskrig. Och det borde vara uppenbart på vilket sätt Nordkorea kan bli ett globalt problem. De har ingått en militärpakt med Ryssland och strider redan i Ukraina med tusentals fotsoldater. De har tillgång till kärnvapenbestyckade långdistansmissiler. Om NATO måste kriga mot Ryssland får vi NK på halsen också. Vad detta mer konkret skulle innebära går inte att säga i dag.
Citera
2024-11-18, 08:21
  #932
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Ja, Jesus vilket patetiskt rysstroll😅. Europa skulle krossa Ryssland med eller utan USAs aktiva hjälp.

Du bör nog läsa mina inlägg innan du kallar mig rysstroll.
Citera
2024-11-18, 08:23
  #933
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Trams. Läget är inte ”extremt spänt”. Prutte vet att om han startar något stort så jämnas ryssland med marken. Kina har också sin kuk lång upp i rumpan på ryssland och de har helt andra planer för framtiden

Antingen är du ett rysstroll som vill få folk å tro att ryssland kommer göra något eller är du så dum så du tror på rysstrollen

Om du inte fattar att läget är extremt spänt så är det du som är dum. Beklagar.
Citera
2024-11-18, 08:23
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Tråden handlar inte bara om lilla Sverige utan om ett hotande världskrig. Och det borde vara uppenbart på vilket sätt Nordkorea kan bli ett globalt problem. De har ingått en militärpakt med Ryssland och strider redan i Ukraina med tusentals fotsoldater. De har tillgång till kärnvapenbestyckade långdistansmissiler. Om NATO måste kriga mot Ryssland får vi NK på halsen också. Vad detta mer konkret skulle innebära går inte att säga i dag.
Ok. Återigen, på vilket sätt hotar Nordkorea världen? Usa vill tvinga nk på knä. Låter som om det är usa som är problemet.
Citera
2024-11-18, 08:25
  #935
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Ok. Återigen, på vilket sätt hotar Nordkorea världen? Usa vill tvinga nk på knä. Låter som om det är usa som är problemet.

Okej, du gillar två saker: Nordkorea, och att ställa dumma frågor. Känner mig inte lockad att slösa tid på dig.
Citera
2024-11-18, 08:26
  #936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan man hoppas på att det äntligen sker? Behövs ett renande stålbad som raderar ut, i princip, hela mänskligheten. Problemet är att Afrika troligtvis skonas då inget finns där att erövra och/eller inga kärnvapen lär detonera där, så planeten lär efter några år enkom habiteras utav bantamnegrer...

Synd om min släkt och mina vänner, men för egen del skulle jag verkligen inte gråta om WWIII bröt ut i morgon dag. Så trött är jag på folk av alla samhällsklasser och raser...
Onekligen katarsis om kriget bryter ut. Tycker att krig är viktigt för att visa valboskapen att det var rätt att rusta upp. Ett slags logiskt cirkelresonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in