2024-11-17, 23:05
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
ATACMs har väl redan använts och likaså Stormshadows?
Jo, men innan fick de inte skjuta dem in i Ryssland. Nu får de skjuta in över ryskt territorium.
Citera
2024-11-17, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är jag väl medveten om. Men det spelar ingen roll längre. Putin startade något han aldrig borde startat. Det är inte mer än rätt att radera Moskva från kartan.

Kosta vad det kosta vill.
Om du får välja. Kostnaden för att radera Moskva från kartan är att Stockholm, Göteborg och Köpenhamn/Malmö också raderas. Det finns inga om eller men, det är priset. Köper du det?
Citera
2024-11-17, 23:07
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Genom att skjuta långdistansrobotar mot ryssland din lilla hbtq geni

Men ok för Ryssland att skjuta missiler på ukrainskt mark ???

För mig får de skickar iväg 10 000 på en p samma gång mot Moskva å större städer 👊
Citera
Medlem
Oj vad ryssvännerna i tråden är panikslagna! Inläggen smattrar in och man riktigt känner doften av tårar och stressvett i dem. Blir inte mycket nattsömn för dem inatt. Själv kommer jag somna som en baby.

Undrar vilket som blir första mål för Ukraina. Ryska flygbaser? Putins slott vid Svarta havet? Spännande vecka framöver.
Citera
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Zelensky måste få ett OK utav Trump innan han kan göra något.
Kolatorsken zelensky vet att det är kört plus att han är så insyltat i så många korrupta och illegala affärer att han skiter i det mesta. det alltid farligt med en person som inte har nåt att förlora
Citera
2024-11-17, 23:08
Medlem
rtyuios avatar
Den senildemente Biden har inget mer att leva för så han spränger hela världen åt helvete för att hämnas på Trump. Sjuk värld. Om NATO nu dras in i 3e världskriget vilket de sjuka jävlarna i Washington hoppas på så är det adjö med mänskligheten som vi känner till den.
Citera
2024-11-17, 23:09
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Har Putin fått luft nu när han fått en ny kort tjockis från öst som kompis?

Han kommer att säga att Ryssland kommer att se det som en krigsförklaring om Natos raketer används mot mål djupt inne i Ryssland. Och att han kommer att stänga av alla gas bla bla.

Han kan ta sina hot och stoppa upp någonstans. Gillar han inte att bli bombad? Sluta bomba andra.

Håller med, det är helt ok för Putin att skicka nordkoreaner men får ukraina lite extra hjälp så är det hot om tredje världskriget direkt.
Som någon tidigare skrev så har varken ryssen eller usa provsprängt några kärnvapen under många år men vi vet att nordkorea testat en hel del och Kim är nog fan farligare än Putin själv skulle jag säga.

Hoppas de första missilerna träffar hårt.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2024-11-17 kl. 23:11.
Citera
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Hur svarar Putin?

Ryssland lobbar långdistansmisiler på sjukhus. Vad fan ska de säga?
Citera
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Den senildemente Biden har inget mer att leva för så han spränger hela världen åt helvete för att hämnas på Trump. Sjuk värld. Om NATO nu dras in i 3e världskriget vilket de sjuka jävlarna i Washington hoppas på så är det adjö med mänskligheten som vi känner till den.
Trump ska ju fixa fred på 24 timmar, det har han lovat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
All in? Vad mer har de att sätta in? De behöver ju använda nordkoreaner som kanonmat nu.
Vad ska Ryssland göra som de inte redan gjort under det här treåriga tredagarskriget.

Enligt Kiev Institute så tillverkar Ryssland Miltärt material motsvarande hela Tyskland militära förråd varje halvår

Enligt Ukrainas General Syrski så beräknade han att Ryssland skulle ha ca:700 tusen man vid fronten eller i dess närhet i slutet på detta år. Om detta stämmer så dristar jag mig att påstå att Ryssland har mellan 600 tusen och 800 tusen man där nu. Fråga dig nu om ovanstående stämmer vad 10 tusen Nordkoreaner spelar för roll. De kommer snarast bara var i vägen.
Citera
2024-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Jättebra, nu blir USA direkt indragna. Har vi någonsin vart närmre ett tredje världskrig? Hela Europas säkerhet blev precis betydligt sämre, kul att riskera hela kontinenten för ett korrupt skitland.

Även om det värsta skulle ske, så tror jag nog att Putin föredrar att vara helt iskall och vänta till Trump tillträder. Det är ett extremt stort steg för Ryssland att attackera USA direkt. Det skulle nog endast ske om USA själva direkt attackerar Ryssland, dvs inte via en proxy.
Citera
2024-11-17, 23:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Zelensky måste få ett OK utav Trump innan han kan göra något.
Beslutet kom efter Biden och Trump samtalat. Ser inte några protester därifrån heller.
Klart man behöver mer press på Ryssland om man vill skapa fred. Det förstår förstås Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in