Citat:
Ursprungligen postat av
Semperexian
Jag är inte så säker på att det började som ett sätt att dra in pengar. Då hade de aldrig behövt göra det offentligt. Man skulle nog kunna tjäna mer pengar på att ragga offer i det tysta och inte ha några omkostnader som anställda osv. Tror det började med pöbelmentalitet i baren på Park Lane som snabbt blev en grej som gjorde att de kunde gå omkring och känna sig som ädla hjältar och i takt med att mer och mer hat normaliserades så gick det över till att "Jag hatar pedofiler så mycket så jag skulle kunna tortera dom till döds eller göra vad fan som helst. Du - vi plockar dom på 5 papp om dan, vem fan bryr sig om de begår självmord? Alla pedofiler borde ju dödas!"
"Bra idé!"
Men nog har andra pedofiler iakttagit hela historien och lärt sig försiktigare metoder. Och de som själva låtsas vara barn hamnar ju aldrig i det nätet.
Nä inte när det kommer till PruttSara och DaddyPutte. Det var pengar som gällde innan tanken ens var tänkt. De har gjort sin affärsmodell med utgångspunkt från dra in så mycket pengar det bara går. Allra helst svart också. Här ska inget extra spillas till staten inte.
Vi snackar etagelägenhet i centrala göteborg. Vi snackar ny porslinstrut, vi snackar nya tits. vi snackar botox, vi snackar näsgodis and so on. Detta går inte finansieras med sjukpenning.
Daddyputte var helt hysterisk med sin miljonskuld och tanken att behöva flytta till en lägenhet på hisingen som matchade hans dåvarande inkomst.
Hade dom kört utpressning utan utgivarbevis och medelst skampåle hade dom åkt in direkt på lämplig anstalt. Det konceptet har testats åtskilliga gånger och fungerar max 1-2 gånger. Hade inte ens räckt till en månadshyra för Daddyputte.
Sedan är faktiskt DaddyPutte känd över hela världen. Putte brukar berätta att han varit med om att småbarn pekat åt Putte när han suttit och fikat. De är enligt honom för att är så världskänd. Inte för att ser ut som en fet mask med kulmage och barnen blivit skrämda.
Du förstår väl själv att de hade aldrig gått och köra anonym utpressning med en sådan världskändis!