2024-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
När i tiden var det?

Tror det var i samband med att Julia sa att hon inte visste att Chrippa tog med Chloe till Spanien. Julia menade att Chloe var kidnappad.
Citera
2024-11-17, 20:46
Medlem
Citat:
Man får se hela cirkusen ur ett större perspektiv och ta ett steg tillbaka, det blir mycket tydligare då. Manipulation har genomsyrat trådarna under en längre tid.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte Jocke som fick skulden för att det inkom x antal orosanmälningar till socialtjänsten?

Ja det har varit så mycket fokus förflyttning kan jag tycka.

Jo det fick han men han bad ju folk att anmäla pga av de C hade sagt hände i relationen med L, Jocke & Jonna såg ju saker själva som stärkte de C berättade om L. Samt en massa som Julia sa.
Om det var mitt brorsbarn hade jag gjort samma sak, man blir ju orolig för barnet.
Citera
2024-11-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Tror det var i samband med att Julia sa att hon inte visste att Chrippa tog med Chloe till Spanien. Julia menade att Chloe var kidnappad.

Där i början på maj?
Citera
2024-11-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Just ja de e sant 😓

Det finns metoder nu att ta fram raderat material. Hur det är med med det som är överskrivet vet jag inte.
Citera
2024-11-17, 21:03
Medlem
Citat:
Exakt.
Jag tycker anmälan som ni pratar om har gjorts av någon som är desperat, det gick för snabbt.

Det kanske skickades av misstag. Kanske bara var ett utkast.
Citera
2024-11-17, 21:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och hur skulle det då vara ett bevis på hemligt orkestrerade uppmaningar från Jocke då?
Vem har sagt något om hemligt orkestrerade uppmaningar?
En användare sa att Jocke fick skulden för soc anmälningar. Och då svarade jag att han ju faktiskt uppmanade sina följare att anmäla chrippa. Så det är inte konstigt att Jocke fick skulden för något han faktiskt gjort.
Det var ingen hemligt orkestrerade uppmaningar, det var öppen, offentligt, för alla att se, uppmaning att anmäla chrippa och "rädda" lilla C.
Citera
2024-11-17, 21:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
När i tiden var det?
I våras, i samband med att soc avslutade sin utredning.
Citera
2024-11-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
En användare sa att Jocke fick skulden för soc anmälningar. Och då svarade jag att han ju faktiskt uppmanade sina följare att anmäla chrippa. Så det är inte konstigt att Jocke fick skulden för något han faktiskt gjort.
Det var ingen hemligt orkestrerade uppmaningar, det var öppen, offentligt, för alla att se, uppmaning att anmäla chrippa och "rädda" lilla C.

Alla följer ju inte Jocke och kan dessutom tänka och göra sina val själva. Oavsett om han skrev det, är det ju upp till var och en, vad de gör.
Citera
2024-11-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det finns metoder nu att ta fram raderat material. Hur det är med med det som är överskrivet vet jag inte.

Ja, tekniken går ju framåt. Min erfarenhet var för många år sen.
Citera
2024-11-17, 21:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Och han gjorde ju de pga dom uppgifter han har fått till sig tidigare om vad som pågick i hemmet, sen kanske det blev lite tokigt men man kan också förstå att han var grymt orolig för C.

Men när man granskar denna tråd ordentligt innan december så kan man se ett mönster från en viss användare som sår små frön och mycket av det eller egentligen allt har hänt idag.
Det blir väldigt tokigt när man uppmanar folk som inte är involverade att anmäla. Det blir en falsk anmälan, vilket kan göra att soc missar riktiga anmälningar.
Har man på riktigt en oro att ett barn far illa så ska man absolut anmäla. Men då ska man göra det för att man själv ser något som gör en orolig. Inte för att någon säger "anmäl till soc, vi behöver rädda detta barn"

Jag är glad att soc äntligen tagit tag i situationen och tvingar Julia och Chrippa att sköta sig runt lilla C.
Citera
2024-11-17, 21:49
Medlem
Citat:
I våras, i samband med att soc avslutade sin utredning.

Det kom anmälningar innan dess. Någon annan låg ett steg före.
Citera
2024-11-17, 21:51
Medlem
Citat:

Jag har sett en hel del skriva om förtalsgänget eller sekten och sånt där som Jocke ska styra. Har du aldrig sett det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in