2024-01-21, 10:18
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kc67
Från partiets sida.

"Vi engagerar folk från höger till vänster, från söder till norr som förenades under pandemin för att stå upp för mänskliga rättigheter och demokrati tillsammans.

Vi står för medicinsk valfrihet, alliansfrihet, yttrandefrihet, fred och mer lokalt självstyre istället för globalt elitstyre."

Hemskt det där med demokrati och mänskliga rättigheter. Självklart skall staten bestämma vad invånarna skall injicera. Det är väl därför vi betalar skatt??

Du vet att Nordkorea också säger att de tror på demokrati? De heter t o m Demokratiska Folkrepubliken Korea. Det krävs ungefär lika mycket handling och eftertanke att säga att man tror på demokrati som det krävs att släppa ett litet fis. Och vad gäller demokrati så tror majoriteten i västvärlden på både covid och covid-vacciner, så om man skulle rösta demokratiskt om det så skulle antivaxxnötterna förlora den demokratiska röstningen, men var så säker på att de skulle vägra att acceptera en sådan demokratisk röstning.
Senast redigerad av Semperexian 2024-01-21 kl. 10:40.
Citera
2024-01-21, 11:14
Medlem
3Godisars avatar
Det är nåt med honom som gör att jag intuitivt skulle undvika honom om han hamnade i min närhet.
Citera
2024-01-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Varifrån kommer uppgifterna att han drar in 700 före omkostnader? Det stämmer illa med hans tiggande på FB, hans miljonskulder och hans ständiga klagande att ingen köper hans tavlor eller bokar honom. Var det ett enstaka år som han redovisade den siffran eller en trend över flera år (svårt att tro)? Han t o m uppträder till rabatterat pris

"Varken bygdegårdsföreningen eller S2 betalar fullpris för Peter Wahlbecks uppträdande."

https://www.markposten.se/nyheter/peter-wahlbeck-testar-marknaden-i-mark.d47610c4-efc1-483d-8825-4fd03f9253eb

Han får ju inga banklån heller så någon "ordnad ekonomi" har han inte

https://stabilekonomi.se/lana-pengar-utan-fast-inkomst-anstallning/

2018, före covid, tjänade han 33 590 kronor

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y3Qg7e/petter-har-83-miljoner-i-bolaget--far-coronastod-fran-staten
Kokain är rätt dyrt
Citera
2024-01-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kc67
Sägs han har ekonomiska problem och kommer sälja tavlor billigt.
Han är en trevlig kille och den bästa komikern jag vet.

Tråkigt att det ska hända.

Håller med.
Citera
2024-04-09, 08:32
Bannlyst
Peter är bra.
Citera
2024-11-17, 10:24
Medlem
Svärjes avatar
www.svd.se/a/o31apg/peter-wahlbeck-sparkades-fran-fjolarets-julshow-efter-rasistiska-och-sexistiska-skamt-smider-planer- pa-en-kupp

Jag trodde han var invandringskritisk då han är mot vaccin och skämtat om muslimer. Men det visar sig att han är miljöpartist!

"I ett försök att börja om tog han kontakt med några gäster som satt närmast scen. En av dem hette Muhammed.
”Muhammed … det heter förresten alla nu för tiden i den förort där jag växte upp, Vallås”, sa Wahlbeck innan han fortsatte.
”På min tid stod mammorna på balkongerna och ropade ’Peter kom in och ät!’, ’Niklas, var är du, det är skola i morgon’ eller ’Staffan, maten är klar!’. Dagens mammor i Vallås står på balkongen och ropar ’Mohammed! Var är min Mohammed? Hallå Mohammed var är du? Kom upp och ät lite halal så att du orkar bränna bilar i natt’.”
Nu upplevde Wahlbeck det som att skratten spreds över långborden. Även han själv sprack upp, redo för att spinna vidare på energin. Men då blev han avbruten av en kvinna, långt fram. Hon var inte lika munter.
Även Peter Wahlbeck sprack upp, redo för att spinna vidare på energin. Men då blev han avbruten av en kvinna, långt fram. Hon var inte lika munter.
”Nä, nu får det vara nog, du är inte rolig! Det där är rasistiskt!” skrek hon, varefter Wahlbeck munhögg tillbaka.
Han försökte gå vidare, men det verbala bråket med kvinnan och några till ur publiken bara fortsatte. Tills arrangören tvingade komikern av scenen."

Vidare i artikeln:

"– Det här med invandring är ju såklart ett väldigt känsligt ämne att skämta om. Vad du än säger så blir du ju misstolkad. Men med det sagt så har diskussionen om vad som är rasistiskt flippat ut. Ordet har blivit så missbrukat. Det är rasistiskt att gå i kyrkan på skolavslutningen. Till och med Kalles kaviar är rasistiskt."

"Själv hyser han dock ingen kärlek till regeringens stödparti.
– De som sa att SD, ”det är ju ena jävla obildade typer, ena ointelligenta drängar som håller på och sluggar och anklagar”. De fick ju rätt, säger han och eldar upp sig.
Han kan inte för sitt liv förstå hur SD kunde gå med på att låta Sverige gå med i Nato, vilket som ju framgått är ett rött skynke för honom.
– SD som ska vara nationalister och värna fosterlandet och integriteten och blablabla Sverige framför allt och hit och dit. Och nu låter man underkuva sig amerikansk krigsmakt med baser på svenskt territorium.
Han skakar på huvudet.
– Vilka j- hycklande landsförrädare!
................
–Jag har faktiskt alltid röstat på Miljöpartiet, eller i alla fall de senaste tre, fyra valen, säger han och sätter ned foten."
Citera
2024-11-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
www.svd.se/a/o31apg/peter-wahlbeck-sparkades-fran-fjolarets-julshow-efter-rasistiska-och-sexistiska-skamt-smider-planer- pa-en-kupp

Jag trodde han var invandringskritisk då han är mot vaccin och skämtat om muslimer. Men det visar sig att han är miljöpartist!

"I ett försök att börja om tog han kontakt med några gäster som satt närmast scen. En av dem hette Muhammed.
”Muhammed … det heter förresten alla nu för tiden i den förort där jag växte upp, Vallås”, sa Wahlbeck innan han fortsatte.
”På min tid stod mammorna på balkongerna och ropade ’Peter kom in och ät!’, ’Niklas, var är du, det är skola i morgon’ eller ’Staffan, maten är klar!’. Dagens mammor i Vallås står på balkongen och ropar ’Mohammed! Var är min Mohammed? Hallå Mohammed var är du? Kom upp och ät lite halal så att du orkar bränna bilar i natt’.”
Nu upplevde Wahlbeck det som att skratten spreds över långborden. Även han själv sprack upp, redo för att spinna vidare på energin. Men då blev han avbruten av en kvinna, långt fram. Hon var inte lika munter.
Även Peter Wahlbeck sprack upp, redo för att spinna vidare på energin. Men då blev han avbruten av en kvinna, långt fram. Hon var inte lika munter.
”Nä, nu får det vara nog, du är inte rolig! Det där är rasistiskt!” skrek hon, varefter Wahlbeck munhögg tillbaka.
Han försökte gå vidare, men det verbala bråket med kvinnan och några till ur publiken bara fortsatte. Tills arrangören tvingade komikern av scenen."

Vidare i artikeln:

"– Det här med invandring är ju såklart ett väldigt känsligt ämne att skämta om. Vad du än säger så blir du ju misstolkad. Men med det sagt så har diskussionen om vad som är rasistiskt flippat ut. Ordet har blivit så missbrukat. Det är rasistiskt att gå i kyrkan på skolavslutningen. Till och med Kalles kaviar är rasistiskt."

"Själv hyser han dock ingen kärlek till regeringens stödparti.
– De som sa att SD, ”det är ju ena jävla obildade typer, ena ointelligenta drängar som håller på och sluggar och anklagar”. De fick ju rätt, säger han och eldar upp sig.
Han kan inte för sitt liv förstå hur SD kunde gå med på att låta Sverige gå med i Nato, vilket som ju framgått är ett rött skynke för honom.
– SD som ska vara nationalister och värna fosterlandet och integriteten och blablabla Sverige framför allt och hit och dit. Och nu låter man underkuva sig amerikansk krigsmakt med baser på svenskt territorium.
Han skakar på huvudet.
– Vilka j- hycklande landsförrädare!
................
–Jag har faktiskt alltid röstat på Miljöpartiet, eller i alla fall de senaste tre, fyra valen, säger han och sätter ned foten."
Peter är galen och inkonsekvent. MEN kärringar som avbryter en show och anser sig ha rätten att bestämma vad som är och inte är roligt ska hålla käften. Hon skulle inte ha gått på showen om hon inte kan hantera sånt. Fy fan.
Citera
2024-11-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Kokain är rätt dyrt
Med de käkmusklerna tror jag mer på amfetamin.
Citera
2024-11-17, 11:17
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Peter är galen och inkonsekvent. MEN kärringar som avbryter en show och anser sig ha rätten att bestämma vad som är och inte är roligt ska hålla käften. Hon skulle inte ha gått på showen om hon inte kan hantera sånt. Fy fan.
Faktiskt intressant att arrangören väljer att tvinga Peter av scenen istället för att helt enkelt låta vakterna kasta ut häcklaren. Undrar om den hållningen är konsekvent? Om låt oss säga Siw Malmqvist kommer dit och jag börjar skrika okvädningsord åt henne när hon sjunger, tvingar då arrangören Siw av scenen?
Citera
2024-11-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Faktiskt intressant att arrangören väljer att tvinga Peter av scenen istället för att helt enkelt låta vakterna kasta ut häcklaren. Undrar om den hållningen är konsekvent? Om låt oss säga Siw Malmqvist kommer dit och jag börjar skrika okvädningsord åt henne när hon sjunger, tvingar då arrangören Siw av scenen?
EXAKT. Kärringen och klubbarrangören är värdelösa. Om arrangörerna inte backar sina komiker (som de själva har bokat) kommer humorscenen gå åt helvete. För det finns ALLTID någon som grinar att det inte är roligt.
Senast redigerad av 17tanter 2024-11-17 kl. 11:23. Anledning: råkade skicka iväg innan jag skrivit färdigt
Citera
2024-11-17, 14:07
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Typiskt KAREN beteende.
Citera
2024-11-17, 19:37
Medlem
Men arrangörerna för Julshowen kände att det inte passade att ha någon som stod och skrek om att alla heter Mohamed på Julshowen. Då sa de åt honom att kliva av. Inte mer med det. Man får anpassa showen till publiken. Något Peter är dålig på tyvärr.

Sen är det så att arrangörerna bestämmer. Så är det alltid.

Att Peter inte är rolig längre är välkänt. Han har inte varit rolig sen 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in