2024-11-13, 13:10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Viaplay ska höja priserna ändå mer. Hur fan tänker dom när det finns IPTV? Eller liksom bara denna tråden, vad tror ni kommer hända i framtiden? Jag tänker att priserna MÅSTE sänkas. Eller så måste streamingtjänsterna som erbjuder sport kunna skräddarsys bättre=billigare. Alla kan ju inte ha IPTV, det går ju inte ens att ha några ligor kvar sen tillslut. 😅
Vad tycker ni?

Kvalitén på deras innehåll försämras också stadigt. Över tid har man t ex skimpat mer och mer på de jäkligt vassa svenska kommentatorerna i MotoGP.

För tio år sen var de på plats på evenemangen, hängde i depån, snackade med piloterna, osv. Sedan blev det kommentera videoström från någon källare nånstans typ. Numera är det väl i stort sett bara racen man kostar på dem. Till träningar, kval, och de lägre klasserna (som ofta bjuder på oerhört spännande race med odödliga totalvilda tonåringar bakom styret) använder man samma videoströmmar som MotoGP-appen rakt av, med deras engelska kommentatorer.

Den slutgiltiga dödsstöten kom när man började gå stenhårt på tablåtiderna. Blir det t ex rödflagg och det drar ut på tiden - vilket sker oftare än ibland - så slutar man helt enkelt sända på klockslaget, och tittarna missar sista varven och målgången. Detta trots att det inte finns några som helst tekniska begränsningar som omöjliggör att man att sänder slutet och nästa program parallellt i en streamingtjänst. Så oerhört ruttet.

Till saken hör också att två månader V Sport Motor är dyrare än hela säsongen i MotoGP-appen, och där tillkommer det förstås massor av extramaterial.

Så nej, jag förstår inte heller hur de tänker. Den enda rimliga orsaken jag kan se är att man vill utnyttja den inneboende trögheten i människors beslutsprocesser, och försöker mjölka så mycket pengar det går ur det befintliga kundunderlaget innan de överger en och man kollapsar helt.
Citera
2024-11-13, 13:28
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Brukar inte gå att casta iptv överhuvudtaget.
Jodå, jag har aldrig haft några problem med det.
Citera
2024-11-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sousou2
Detta kommer bara att ge en uppsving för illegal iptv att växa. Ibland tänker jag på de stora företagen om de är en del av de illegala iptv-leverantörerna

Haha ja det känns så.
Citera
2024-11-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Kvalitén på deras innehåll försämras också stadigt. Över tid har man t ex skimpat mer och mer på de jäkligt vassa svenska kommentatorerna i MotoGP.

För tio år sen var de på plats på evenemangen, hängde i depån, snackade med piloterna, osv. Sedan blev det kommentera videoström från någon källare nånstans typ. Numera är det väl i stort sett bara racen man kostar på dem. Till träningar, kval, och de lägre klasserna (som ofta bjuder på oerhört spännande race med odödliga totalvilda tonåringar bakom styret) använder man samma videoströmmar som MotoGP-appen rakt av, med deras engelska kommentatorer.

Den slutgiltiga dödsstöten kom när man började gå stenhårt på tablåtiderna. Blir det t ex rödflagg och det drar ut på tiden - vilket sker oftare än ibland - så slutar man helt enkelt sända på klockslaget, och tittarna missar sista varven och målgången. Detta trots att det inte finns några som helst tekniska begränsningar som omöjliggör att man att sänder slutet och nästa program parallellt i en streamingtjänst. Så oerhört ruttet.

Till saken hör också att två månader V Sport Motor är dyrare än hela säsongen i MotoGP-appen, och där tillkommer det förstås massor av extramaterial.

Så nej, jag förstår inte heller hur de tänker. Den enda rimliga orsaken jag kan se är att man vill utnyttja den inneboende trögheten i människors beslutsprocesser, och försöker mjölka så mycket pengar det går ur det befintliga kundunderlaget innan de överger en och man kollapsar helt.

Då jag slaviskt följer MotoGP-cirkusen, och har gjort det under x antal år, så är jag helt enig i ditt inlägg!
Citera
2024-11-15, 17:02
Medlem
Hur funkar iptv med mobilt bredband? Jag har alltid kört fast fiber och det har funkat ok, med det har blivit så sjukt dyrt. Nu kan jag få mobilt bredband 5G Telenor obegränsat för 299 kr/månaden inkl. router.
Citera
2024-11-15, 19:40
Medlem
Hallonochjordgubbars avatar
Någon annan som har problem med att Viking disconnectar titt som tätt senaste dagarna?
Citera
2024-11-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno2210
Tänker mer vilka som är en seriös aktör eller vilka som man betalar pengar men får aldrig se skymten av någon länk man har betalat för. Är det någon som känner som känner till Tv-Kungen?

Jag testade TV-kungens bot på Telegram. Funkade klockrent. Inget kladd med någon pizzabagare som knappt kan skriva på svenska. NXT-kontot levererades på studs.
Citera
2024-11-16, 15:08
Medlem
Attackocopters avatar
Har kört IPTV många år tidigare direkt till en smart-tv genom en app.
Upplevde att det buffrade och laggade rätt ofta trots ethernetkabel så jag ruttnade tillslut.

Funderar på att skaffa mig en Nvidia Shield TV Pro eller en Formuler Z11 och tänkte kolla om några här inne har erfarenhet av någon av ovan hårdvaror?

En IPTV leverantör tyckte jag skulle köpa Formuler Z10 eller Formuler Z11 rakt av och inte fundera.
Dock verkar Nvidian ha bättre processor, RAM-minne samt möjligheten till att agera mediasystem och kunna spela spel från.

Priset är inget problem utan jag söker helt enkelt efter den bästa boxen/hårdvaran och tänkte kolla vad alla experter här inne har för input
Citera
2024-11-16, 18:07
Medlem
Ligger ultratv nere? Förra veckan fungerade deras hemsida men nu verkar det inte ens gå att maila dem
Citera
2024-11-16, 20:48
Medlem
Tjena!
Så vilken iptv leverantör skulle flest här rekommendera och har? Såg någon som skrev något om iptv kungen bot eller dylikt?

Har haft en jag inte är nöjd med så vill gärna byta men vet inte till vilken?
Citera
2024-11-16, 23:14
Medlem
Någon som testat Rapid eller GenIptv på senaste? Tänkte om dom blivit bättre sedan "kraschen" nåt år sedan när båda blev dåliga.
Citera
2024-11-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Har kört IPTV många år tidigare direkt till en smart-tv genom en app.
Upplevde att det buffrade och laggade rätt ofta trots ethernetkabel så jag ruttnade tillslut.

Funderar på att skaffa mig en Nvidia Shield TV Pro eller en Formuler Z11 och tänkte kolla om några här inne har erfarenhet av någon av ovan hårdvaror?

En IPTV leverantör tyckte jag skulle köpa Formuler Z10 eller Formuler Z11 rakt av och inte fundera.
Dock verkar Nvidian ha bättre processor, RAM-minne samt möjligheten till att agera mediasystem och kunna spela spel från.

Priset är inget problem utan jag söker helt enkelt efter den bästa boxen/hårdvaran och tänkte kolla vad alla experter här inne har för input

Nvidia Shield TV Pro Med tivimate funkar hur bra som helst . Bättre box en den är nog svårt att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in