Citat:
Ursprungligen postat av
MrBlackMagic
Det har uppmärksammats av lokala kriminella grupper att han är tillbaka i Falun. Informationen som kommit till vår kollega i Dalarna är att skulderna till andra städer fortfarande lever.
Han har synts till där o tydligen stulit och sålt en damcykel. Verkar då vara "big business" haha
Vi i gruppen mottager gärna mer information.
Team MBM
Så när han var i Malmö hade han ”flytt från skulder i Falun”, men när han plötsligt är i Falun, och vandrar omkring där som om ingenting har hänt, har han i stället skulder ”i andra städer”!? Haha. Det låter mer som att någon försöker smutsa ner hans namn. Antingen MrBlackMagic själv, eller den som bidragit med denna ”information”.
För övrigt finns det inga lokala kriminella grupperingar i Falun. Blev nyfiken och kollade runt lite med kontakter i byn, och inte ens de som säljer narkotika i Falun anser att det finns några kriminella grupperingar där, så även här tycks den självutnämnda privatjournalisten MrBlackMagic vara på fel spår. Eller kanske ”helt ute och cyklar”, med tanke på vidare ryktesbaserade påståenden om cykelstölder.
Falun är en håla som är känd för sin skvallerkultur. Det kända fenomenet ”Falurykte” betyder i princip samma sak som ”ett rent påhitt”, och kan preciseras som en extrem form av ”viskleksinformation”, med avsikt att exempelvis underhålla Lattemammor på olika caféer i byns centrum och deras ofta ganska ointresserade lokala hockey- eller innebandyprofiler till pojkvänner.
Jag trodde mer om MrBlackMagic, men nu vet jag vilken nivå han befinner sig på.
Någonstans runt botten av Falu gruva hamnar hans ”privatjournalistik” och förmåga till källkritik på, enligt min ödmjuka bedömning.
Mer information kan du säkert få genom att skriva till personen ifråga på t.ex. Instagram eller Facebook, men gissar att du hellre ägnar dig åt din ”privatjournalistik” a.k.a. Faluskvaller, än att ta diskussionen med honom och framstå som en obildad idiot…