2024-11-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag är inte speciellt upprörd.
Men tråden är ju helt förstörd då vissa spekulationer och t.o.m fria fantasier har gått på repit det här året.
Det borde åtminstone inte du medverka till.
Återigen så vi har inte en aning
Det kan lika gärna vara mamman som har betalt och velat att det ska vara en lång behandling
Han verkar ju ha åkt till Rumänien för att knulla barn efter fängelse straffet.
Hon kan ju se det som deras sista chans att få idioten att förstå.

Vem är det du pratar om?
Senast redigerad av Allahelgon 2024-11-16 kl. 19:16.
Citera
2024-11-16, 19:11
Medlem
Vad är grejen med att de presenterar Dumpens "redaktion" nu på facebook? Varför just nu? Vad tror de att de vinner på det?
Citera
2024-11-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jo, en aning har vi visst. En misstanke kan vara en aning och att låtsas som om det inte finns indicier och saker som pekar åt ett visst håll bara för att en officiell dom inte finns än är bara autistiskt.

Men du får gärna tro att om den rika familjen sagt till IK att de väljer ett annat dyrt privat alternativ så skulle Dumpen fortfarande undanhålla publiceringen p.g.a självmordsrisk. Min känsla och misstanke (kalla det aning om du så vill) är att Dumpen då direkt hade publicerat gäddan.

Vill du själv anse du inte har en aning och inte kan se sammanhang eller pussla ihop indicier för att göra en kvalificerad gissning så får det stå för dig. Jag är av annan åsikt.

Du får tro vad du vill.
Och ja troligtvis så hade han publicerats direkt om han inte hade gått på behandling.
Men de har sagt att han kommer att publiceras oavsett

Det lär ju inte vara peddot själv som betalar då han uppenbart är obotbar
Men det kan vara så att familjen ger honom en sista chans
Och har dealat till sig att de köper 6-8 månaders behandling innan han publiceras.
Och vad vet vi han kan ha legat på psyk och snyftat och det kan ju vara så att de märker att behandlingen inte fungerar så att de har fått förlänga den flera ggr

Och ja alla måste få in pengar för att kunna driva sina verksamheter vidare.
Kan inte tänka mig att speciellt många gäddor har gått på någon behandling överhuvudtaget

Vi vet nu vad du tror och står i frågan.
Men jag hoppas verkligen inte att du likt autisterna i tråden kommer med samma sak en ggn i veckan
Det är ingen diskussion att komma med samma sak eller fantasier en ggn i veckan
Citera
2024-11-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Delar din syn här. Generellt är det väl så att är man föremål för en brottsutredning så lönar det sig att hålla snattran annat än i förhör eller samtal med sin försvarare...

Absolut så, frågan är hur hon undvikit att lära sig det efter åratal av problem med rättvisan (?)

Citat:
Patrik är ju fullständigt bortblåst i det här. Bra strategi. Frågan är om han tar snytingen med Sara eller försöker distansiera sig... sjäkvklart inga indikationer på sistnämnda, så bara spekulativ fråga.

Väldigt bra (och intressant) fråga:
Kan det vara så att han har någon vän eller anhörig som har koll på läget och noga instruerat honom att hålla låg profil?

Kan iofs vara så enkelt att hans partner i ren hybris sagt till honom att "jag har koll på läget och kan sköta snacket".

Tids nog lär vi iaf märka om han börjar distansera sig på riktigt ...
Citera
2024-11-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är inget konstigt eller fel att Impulskollen ev ökar sina reklampengar till dumpen, de kanske tycker att dumpen gör en bra sak och vill öka sitt ekonomiska stöd.

Om inte jag missminner mig så är den gäddans familj god för 100 miljoner kronor
Och om det är så, så är det inte konstigt om de kan och vill betala 5000kr per behandling

Han är ju en dömd pedofil som verkar att ha en hög självmordsbenägenhet
Har du hans dom?
Citera
2024-11-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Har du hans dom?

Nej!
Citera
2024-11-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jo, en aning har vi visst. En misstanke kan vara en aning och att låtsas som om det inte finns indicier och saker som pekar åt ett visst håll bara för att en officiell dom inte finns än är bara autistiskt.

Men du får gärna tro att om den rika familjen sagt till IK att de väljer ett annat dyrt privat alternativ så skulle Dumpen fortfarande undanhålla publiceringen p.g.a självmordsrisk.
Citat:
Min känsla och misstanke (kalla det aning om du så vill) är att Dumpen då direkt hade publicerat gäddan.

Vill du själv anse du inte har en aning och inte kan se sammanhang eller pussla ihop indicier för att göra en kvalificerad gissning så får det stå för dig. Jag är av annan åsikt.

Min tanke med, IK och Dumpen har ju ett samarbete. Vanliga vården ex skulle ju inte ringa till Sara och be dem hålla på publicering pga person X har varit hos dem.
Dessutom med deras rätt korta tider på de flesta max en vecka, så om någon skulle åka in till akuten med djupa sår i armlederna eller någon annan skada kanske rent av överdos.
Inte ens själva skulle kunna samarbeta och bli publicerade när de ligger på intensiv vård.

Som någon redan sagt i gruppen, en självmordsbenägen går inte och pratar om det, den planerar i det tysta och sedan gör det.
Så personen kan rent av ha gjort det direkt efter konfrontation pga psykisk påverkan av två skrikande stollar.
Eller efter publicering med utomstående psykisk påverkan pga publiceringen.

Den ända anledningen att de skulle skjuta upp publiceringen är pga samarbete med IK.
Citera
2024-11-16, 19:17
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad är grejen med att de presenterar Dumpens "redaktion" nu på facebook? Varför just nu? Vad tror de att de vinner på det?

Funderat lite på det och jag tror det handlar om att stärka upp alla i led. Ge viktiga personer i organisationen extra uppmärksamhet så de känner sig sedda och känner uppmuntran. Det bidrar till att stärka gemenskapen när det nu blåser satan utanför dörren.

Det är egentligen något universellt man på ett eller annat sätt använder sig av för att bygga företagskultur, men vill man bygga en sekt så är det här en del av kurs 1.01.
Citera
2024-11-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Absolut så, frågan är hur hon undvikit att lära sig det efter åratal av problem med rättvisan (?)

Väldigt bra (och intressant) fråga:
Kan det vara så att han har någon vän eller anhörig som har koll på läget och noga instruerat honom att hålla låg profil?

Kan iofs vara så enkelt att hans partner i ren hybris sagt till honom att "jag har koll på läget och kan sköta snacket".

Tids nog lär vi iaf märka om han börjar distansera sig på riktigt ...
Hela den här cirkusen är ju så irrationell att vanliga antaganden inte riktigt gäller. Jag får känslan av att S totalt saknar gränser och konsekvenstänk. Det är en farlig kombination, speciellt hos någon som uppenbarligen inte har fullt utvecklad respekt för lagar.
Det kan hända exakt vad som helst i det här läget. Det går inte att tro på Sara och normal källjritik mot AB är också på sin plats...
Citera
2024-11-16, 19:20
Medlem
Citat:
Tror det dels rörs sig om att ses som mänskliga, sätta ansikten utåt, visa att man är med folket.
Så att man kan resonera med de som swishar och fortsätta behålla stödet.

Det påbörjades ju vid förra granskningen, i övrigt håller jag med det Carlbom gav som svar.
Citera
2024-11-16, 19:53
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Hur blir det när man är sjuk som Sara? Kan man bli häktad då?

Ja, det kan man. Sedan om man behöver vård under häktningstiden ombesörjer Kriminalvården det.
Citera
2024-11-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lite som med oaktsam våldtäkt, fast där det i detta fall mer handlar om oaktsam utpressning.
Du är kanske närmast sanningen av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in