2024-11-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Har Chrippa blivit av med körkortet?

Eller bilen...? Att inte visa upp bilkörning på hans IG är ovanligt.
Citera
2024-11-16, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Eller bilen...? Att inte visa upp bilkörning på hans IG är ovanligt.
Tomas vill väl inte betala för den längre.
Citera
2024-11-16, 17:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så kan det mycket väl vara, säger inget om det, men det verkar finnas en oro att dom lämnar landet.
Ja. Och Julia har ju rätt att neka att skaffa nytt pass.
Så chrippa får ju acceptera det.
Dock tror jag Julia gör det för att jävlas med chrippa. Men chrippa gör säkert saker för att jävlas med Julia också.
Soc har ju sagt att dem båda har samarbetssvårigheter.
Citera
2024-11-16, 17:29
Medlem
Citat:
Jag tror att det var en hel del i den telefonen, och vad jag fått till mig så finns det fler anmälningar som soc misstänkte va L.
Det är nått som inte stämmer med henne.

Var det inte bland annat flertal anmälningar där i januari/februari som lyckades pricka in varje gång Kräftan skulle på möte med socialtjänsten?
Den person måste ha vetat om samtliga tider.

Man kan undra varför Socialtjänsten skulle misstänka L av alla.
Det kan bli mycket intressant det här.
Citera
2024-11-16, 17:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Och..? Barn bör träffa andra barn, det är ju det viktiga.
Jo, men blir ju jobbigt om hon har rutiner bara var annan vecka. Chrippa och Julia har ju inte lyckats hålla rutiner på egen hand.
Förskolan kommer ju tvinga chrippa till att ha rutiner, men Julia kommer ju troligen fortsätta som tidigare. Vilket också blir jobbigt för barnet.
Men soc kanske kan hjälpa dem så barnet har rutiner hela tiden och inte bara varannan vecka.
Citera
2024-11-16, 17:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Att hon anmäler, men ändå låter saker och ting fortgå, är skrämmande! Varför anmäla alls då, om hon är så orolig över flickan?
Dessutom vet du inte om hon gjort 4, 10 eller 100.

Vad vet du om falska anmälningar?! Folk anmälde väl saker som de reagerade på. Är de verkligen falska då?
Soc är ju inblandade. Så soc kanske har tagit tag i dem saker Linnea var orolig för?
Citera
2024-11-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, men blir ju jobbigt om hon har rutiner bara var annan vecka. Chrippa och Julia har ju inte lyckats hålla rutiner på egen hand.
Förskolan kommer ju tvinga chrippa till att ha rutiner, men Julia kommer ju troligen fortsätta som tidigare. Vilket också blir jobbigt för barnet.
Men soc kanske kan hjälpa dem så barnet har rutiner hela tiden och inte bara varannan vecka.

Ska inte barnet gå på förskola när hon är med Jullan?
Citera
2024-11-16, 17:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag tror att det var en hel del i den telefonen, och vad jag fått till mig så finns det fler anmälningar som soc misstänkte va L.
Det är nått som inte stämmer med henne.
Så du tror Chrippa och Julia är bra föräldrar och det finns inget behov för soc att vara inblandad?
För tror du det finns behov för soc då kan det ju finnas rimlig orsak att Linnea anmält till soc, om hon nu ens gjort det.

Jag tror personligen inte Linnea anmäler till soc sedan januari. Och Julia har ju en historia av att ljuga mycket, så man ska nog ta det hon säger med en nypa salt.
Citera
2024-11-16, 17:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ska inte barnet gå på förskola när hon är med Jullan?
Julia kan ju inte köra barnet till förskolan i Linköping varje dag. Och jag tror inte man får ha barn på 2 olika förskolor.
Citera
2024-11-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia kan ju inte köra barnet till förskolan i Linköping varje dag. Och jag tror inte man får ha barn på 2 olika förskolor.

Var det inte skyddsbedömningen som låg till grund för att barnet skulle placeras hos Kräftan och därmed börja förskola i Linköping? Eftersom det inte finns något beslut enligt socialtjänsten, är det kanske inte aktuellt med förskola i Linköping.
Citera
2024-11-16, 18:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Inget nytt om han han blir dömd?
Citera
2024-11-16, 18:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Var det inte skyddsbedömningen som låg till grund för att barnet skulle placeras hos Kräftan och därmed börja förskola i Linköping? Eftersom det inte finns något beslut enligt socialtjänsten, är det kanske inte aktuellt med förskola i Linköping.
Nej. Chrippa valde själv att hålla lilla C hos sig för skydd. Det var inte beslutat av soc. Precis som Julia gjorde i våras.
Så då kan inte chrippa bestämma att lilla C ska gå på förskola i Linköping om inte Julia säger okej till det. Och eftersom lilla C stod i kö för förskola i Linköping så måste Julia ha sagt okej till det.
Julia kan inte sätta lilla C i förskola där julia bor utan att chrippa säger okej till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in