2024-11-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Utmanande klädsel på brudar kan absolut innebära fördelar. Kommer t.ex. ihåg när jag jobbade i kroginsläppet och visst fan släppte man in brudar som inte hade åldern inne bara för att de just var sexigt klädda och/eller snygga. Spelade man sen sin makt rätt så var det väl inte helt ovanligt att man fick sätta på dem också, men iofs, gökade nån med dörrkillen så gick hon väl i regel inte bara före kön utan fick komma in gratis också. Tjänster och gentjänster liksom.

Man kan också starta en egen firma med inriktning på porr och vidoinspelning. Då kommer kvinnorna med utmanande klädsel till dej och göka får du garanterat göra. winner-winner chicken dinner tarzlan.
Citera
2024-11-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Där sade du något intressant
Hur tankarna hos "moderna västerländska män" ibland är oroväckande lika religiöst konservativa tankemönster där den kvinnliga kroppen i sig är sexuellt utmanande och ofelbart leder till synd hos män, om den ens låter sig anas för mycket

Det gör mig faktiskt orolig
Inte för att jag tror att de är i majoritet
Men underliggande vegetationer där unga män dras med i denna syn är väldigt starka och kan påverka andra män, plus att, som någon påpekar i tråden, det inte är bra med det här vidgade glappet mellan hur kvinnor ser på sig själva och sin klädsel och hur män ser på den.

Till övriga i tråden som är fullständigt övertygade om att unga tjejer som klär sig sexigt medvetet vill väcka sexuell trå hos män, Jag lovar dyrt och heligt att det inte är så, i de allra flesta fall.
Det handlar inte om att man vill måla ut kvinnor och unga tjejer som helt utan agens och sexualitet. Alla har vi en sexualitet som vaknar vid puberteten och mognar under livets gång.

Det betyder inte att "sexig klädsel" som visas i reklam, på sociala media, etc är synonymt med en nyligen medveten sexuell vilja att väcka åtrå hos tjejer att iklä sig sig sådana plagg.
Förstå nu detta, en gång för alla.

Era fantasier om porr är helt okända och lite awkward hos de flesta unga kvinnor och i synnerhet hos MINDERÅRIGA tjejer.

Skulle de fatta hur det ser ut i pallet på en sådan man, så skulle de bli superäcklade och sätta på sig något omedelbart.

Det betyder inte att det kvinnliga könet saknar sexualitet eller så. män ser alltid på kvinnlig sexualitet som relaterat till sin egen kåthet.

I rätt kontext och med rätt man kan en tjej givetvis vilja väcka åtrå hos en man/kille.

Men GLÖM att tjejer springer omkring och vill väcka medveten sexuell åtrå hos män hela tiden genom att klä sig i tex kort kjol. Oroväckande många män känner sig personligen träffade när en tjej klätt sig på ett visst sätt och då är steget inte långt ifrån att göra sexuella närmanden.
Detta tankemönster måste helt enkelt upphöra och män måste lära sig hur kvinnor tänker och att de är ute och seglar när de tolkar in alla möjliga inviter.

Återigen: män och killar behöver träna sig i och förstå att äga sina egna känslor (är helt ok att man reagerar på kvinnor om man är hetero) och inte projicera ut dessa oförblommerat på kvinnor i form av tankar om att kvinnor gör detta för att män ska bli upphetsade, dvs. att de bär ansvar för mäns sexuella känslor. Då blir det fel. Skifta fokus från: "Hon vill hetsa upp mig", till "Jag blir upphetsad". Dvs: det ligger hos mig och får vara så, jag behöver lära mig att vila i det och inte genast agera ut det).

.

Superbra skrivet allt, särskilt det fetmarkerade behöver verkligen komma fram. Visst kan jag dock önska att 'modet' för 13åringar inte var så sexualiserande, eftersom det känns lite sunkigt att de ska behöver vara sitt utseende på det sättet. Men då ska de inte dessutom behöva utstå en massa slemmiga påstötningar från män.

De flesta killar här i tråden skriver bara strunt som jag inte orkar svara på, men någon skrev om att det måste få vara OK att ragga - och ja det är ju ok, men särskilt yngre tjejer som vuxit upp med tjejböcker/filmer har inte alls samma bild som killar av vad 'ragga' är. Ett råd: läs en enda sådan bok och se hur spänningen oerhört långsamt byggs upp, killen visar intresse, är rar, gör fina saker för tjejen etc och tjejen vänjer sig långsamt vid uppmärksamheten, de pratar, skämtar, skrattar, det kommer någon fjäderlätt försiktig beröring som skickar rysningar, det pratas vidare, sedan drar sig killen undan, kanske någon dag senare när tjejen hunnit längta fortsätter de träffas och spänningen byggs upp långsamt tills hon är utom sig av att vilja ha en kyss. När detta är vad en tjej förväntar sig för att bli intresserad är det inte så konstigt att hon blir äcklad av en kille som direkt kommer med några genomskinliga raggningsrepliker.
Citera
2024-11-16, 22:26
Medlem
Citat:
Varför är du så aggressiv och hatisk? Försök verbalisera dina känslor istället. I hela kommunikationen har du inte annat gjort än att kommit med påhopp. Fascinerande.
De flesta kan debattera men du tycks bara vara intresserad av att slänga ur dig förolämpningar. Varför uppehåller du dig här?

Sluta förstöra de unga tjejerna, tack.
Citera
2024-11-16, 22:34
Medlem
Citat:
Utmanande klädsel på brudar kan absolut innebära fördelar. Kommer t.ex. ihåg när jag jobbade i kroginsläppet och visst fan släppte man in brudar som inte hade åldern inne bara för att de just var sexigt klädda och/eller snygga. Spelade man sen sin makt rätt så var det väl inte helt ovanligt att man fick sätta på dem också, men iofs, gökade nån med dörrkillen så gick hon väl i regel inte bara före kön utan fick komma in gratis också. Tjänster och gentjänster liksom.

Du använde alltså din makt till att sätta på minderåriga tjejer? Om det hade varit min dotter hade du fått äta med sugrör.
Citera
2024-11-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Visst kan jag dock önska att 'modet' för 13åringar inte var så sexualiserande, eftersom det känns lite sunkigt att de ska behöver vara sitt utseende på det sättet.

Givetvis är det ett stort problem att barn sexualiseras med plagg som bara strippor hade på sig förr i tiden, Ericcca håller dock inte med oss om detta.
Citera
2024-11-17, 08:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du använde alltså din makt till att sätta på minderåriga tjejer? Om det hade varit min dotter hade du fått äta med sugrör.

Det hände, men de ville ju in på klubben där jag jobbade så jag hade ju ett övertag.

Nej, släpp inte ut din dotter hormejkad och sexigt klädd säger jag bara för då är risken stor att någon manipulativ charlatan får upp ögonen för henne och ska göra henne till fotomodell.

Nu påstår ju några kvinnor här i tråden att brudar klär sig sexigt för typ sitt eget välmående. Låter ju nästan som att brudar aldrig klär sig sexigt för att öka på sitt (sexuella)värde när det är något de vill ha.
Citera
2024-11-17, 10:08
Medlem
Citat:
Det hände, men de ville ju in på klubben där jag jobbade så jag hade ju ett övertag.

Nej, släpp inte ut din dotter hormejkad och sexigt klädd säger jag bara för då är risken stor att någon manipulativ charlatan får upp ögonen för henne och ska göra henne till fotomodell.

Nu påstår ju några kvinnor här i tråden att brudar klär sig sexigt för typ sitt eget välmående. Låter ju nästan som att brudar aldrig klär sig sexigt för att öka på sitt (sexuella)värde när det är något de vill ha.

Haha, här missförstås det i parti och minut. Nu fattar jag hur ni tänker..
Jag skriver ju uttryckligen att det män uppfattar sexigt inte alls behöver vara det eller vara avsett att vara det.

Jag säger VERKLIGEN INTE och tar med bestämdhet avstånd ifrån modet med minimalt med kläder som för tankarna till vuxensexualitet på minderåriga.

Det enda jag reagerar mot och förespråkar är att killar ska låta bli att sexualisera och lägga sexuella intentioner på tjejer som tex (och nu säger jag det för sista gången) har korta kjolar eller en urringning eller magtop eller ngt i den stilen.

Fattar ni skillnaden mellan att säga att de ska lämnas i fred oavsett hur de klär sig, oavsett vad killar tänker om detta, mot att säga: jag tycker det är jättebra att de har minimalt med kläder och att de gör det gör sitt välmående.. För de sistnämnda har jag aldrig någonsin påstått. Det har inget med psykiskt välmående att göra, det är så ungdomar gör, de testar och utforskar och apar efter och försöker frigöra sig.

Kan inte fatta att folk väljer att missförstå det så.

För det är nog avsiktligt,.så slipper man läsa vad jag skriver.

Självklart är det inte roligt eller ok med att sexualiserat mode vänder sig till minderåriga.

Helst skulle jag föredra att det inte var så, att inte tjejer sågs som objekt.
Men nu gör ungdomar som de alltid gjort och det är att apa efter idoler och anamma samhällets ideal för hur kvinnor ska vara och se ut.

Det ska de få göra utan att bli projektionsytor för gränslösa fantasier.

Jag försökte också jämföra med hur jag tänkte som tjej. Dvs, den intention att vara sexig och förförisk som många män tror att tjejer som klär sig "a la mode" har, fanns helt enkelt inte.

Jag tyckte jag var fin i min tröja med djup urringning i ryggen d jag var 13, ända tills en kille i parallellklassen kallade mig "sexig".
Det blev jättejobbigt och äckligt.

Förstå nu vad jag menar, tack och sluta anklaga mig för att vilja att tjejer ska klä sig så eller "Mår bra av det", eller vad ni gör för konstiga tolkningar. Mår bra av vad?

Jag tänkte ingenting annat än att jag var fin (vilket ju är ett tecken på att man är oskyldig menar jag). Tänkte inte för en sekund att en kille skulle gå igång och kalla mig sexig.
Det betyder alltså inte att jag mådde särdeles "bra" av den tröjan. Inte dåligt heller..
Hade aldrig på den mer, dock.
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-17 kl. 10:14.
Citera
2024-11-17, 10:19
Medlem
Citat:
Givetvis är det ett stort problem att barn sexualiseras med plagg som bara strippor hade på sig förr i tiden, Ericcca håller dock inte med oss om detta.

Ok, jag noterar att du tycker att det är sexuellt när flickor har tex en magtröja (vad får du strippor ifrån öht)
Du hoppar på i vanlig ordning.
Inte lönt att svara, då du inte vill förstå utan vräka ur dig agg. Du kallar mer eller mindre alla för pedofiler i tråden.
Att flickor sexualiseras av vår kultur är ett gissel.
Men att reagera som om det handlar om sex när en levande flicka har på sig en magtröja tex, är ju helt stört.

Det är endast det som är min poäng och det vägrar du ta till dig.
Dvs, vi tryckeri grunden samma sak om sexualiseringen av minderåriga, men du tycks frustrerad och försöker sätta dit folk för saker de inte alls tycker eller har sagt.
Att du pajar tråden och för in pajkastning är tydligen helt ovidkommande för dig, bara du får hata.
Ge fan i att påstå saker om mig jag aldrig sagt eller tycker.
Citera
2024-11-17, 10:54
Medlem
Citat:

Känns som att du och Ericcca bidrar till problemet på olika sätt.
Citera
2024-11-17, 14:32
Medlem
Citat:
Känns som att du och Ericcca bidrar till problemet på olika sätt.
På vilket sätt bidrar jag till "problemet".
Ska du anklaga mig för att vara en bidragande orsak till ett problem behöver du utveckla dig.

Mig veterligen har vi ingen kännedom om varandra privat.

Du och jag har mötts i en tråd där jag skriver att tjejer ska få slippa utsättas för övergrepp alldeles oavsett vad de väljer att sätta på sig. Att det killar anser vara sexuellt oftast inte är menat att vara det, då unga tjejer iklär sig vissa plagg, och inte riktigt är vuxna att kunna förstå signaler.

Du håller inte med om det?
Dvs: Tjejer menar visst något när de klär sig i tex korta kjolar och en top som visar tex mage?
Tjejer behöver stå ut med att bli våldtagna och tafsade på, om de, enligt dig, har fel klädsel?
Tror det att ganska klart vem som "bidrar till""problemet".
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-17 kl. 14:37.
Citera
2024-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
På vilket sätt bidrar jag till "problemet".
Ska du anklaga mig för att vara orsak till ett problem behöver du utveckla dig.

Mig veterligen har vi ingen kännedom om varandra privat.
Du och jag har mötts i en tråd där jag skriver att tjejer ska få slippa utsättas för övergrepp alldeles oavsett vad de väljer att sätta på sig.

Du håller inte med om det?
Tjejer behöver stå ut med att bli våldtagna och tafsade på, om de,enligt dig, har fel klädsel?
Det är konstruktivt då,får vi anta.

Problemet är att en idiot som du bidrar till att tjejer blir våldtagna och tafsade på eftersom du saknar konsekvenstänk.
Citera
2024-11-17, 14:38
Medlem
Citat:
Problemet är att en idiot som du bidrar till att tjejer blir våldtagna och tafsade på eftersom du saknar konsekvenstänk.

Det svaret diskas. Du vet inget om mig..jag är en vuxen kvinna. Har full koll på hur man klär sig och uppför sig..Fel klädsel ska dock inte rendera i "konsekvenser".
Så ser vår rättssystem ut och du får ta och uppdatera dig.
Dessutom klarar du inte att debattera utan att använda nedsättande ord som idiot mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in