Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Det hände, men de ville ju in på klubben där jag jobbade så jag hade ju ett övertag.
Nej, släpp inte ut din dotter hormejkad och sexigt klädd säger jag bara för då är risken stor att någon manipulativ charlatan får upp ögonen för henne och ska göra henne till fotomodell.
Nu påstår ju några kvinnor här i tråden att brudar klär sig sexigt för typ sitt eget välmående. Låter ju nästan som att brudar aldrig klär sig sexigt för att öka på sitt (sexuella)värde när det är något de vill ha.
Haha, här missförstås det i parti och minut. Nu fattar jag hur ni tänker..
Jag skriver ju uttryckligen att det män uppfattar sexigt inte alls behöver vara det eller vara avsett att vara det.
Jag säger VERKLIGEN INTE och tar med bestämdhet avstånd ifrån modet med minimalt med kläder som för tankarna till vuxensexualitet på minderåriga.
Det enda jag reagerar mot och förespråkar är att killar ska låta bli att sexualisera och lägga sexuella intentioner på tjejer som tex (och nu säger jag det för sista gången) har korta kjolar eller en urringning eller magtop eller ngt i den stilen.
Fattar ni skillnaden mellan att säga att de ska lämnas i fred oavsett hur de klär sig, oavsett vad killar tänker om detta, mot att säga: jag tycker det är jättebra att de har minimalt med kläder och att de gör det gör sitt välmående.. För de sistnämnda har jag aldrig någonsin påstått. Det har inget med psykiskt välmående att göra, det är så ungdomar gör, de testar och utforskar och apar efter och försöker frigöra sig.
Kan inte fatta att folk väljer att missförstå det så.
För det är nog avsiktligt,.så slipper man läsa vad jag skriver.
Självklart är det inte roligt eller ok med att sexualiserat mode vänder sig till minderåriga.
Helst skulle jag föredra att det inte var så, att inte tjejer sågs som objekt.
Men nu gör ungdomar som de alltid gjort och det är att apa efter idoler och anamma samhällets ideal för hur kvinnor ska vara och se ut.
Det ska de få göra utan att bli projektionsytor för gränslösa fantasier.
Jag försökte också jämföra med hur jag tänkte som tjej. Dvs, den intention att vara sexig och förförisk som många män tror att tjejer som klär sig "a la mode" har, fanns helt enkelt inte.
Jag tyckte jag var fin i min tröja med djup urringning i ryggen d jag var 13, ända tills en kille i parallellklassen kallade mig "sexig".
Det blev jättejobbigt och äckligt.
Förstå nu vad jag menar, tack och sluta anklaga mig för att vilja att tjejer ska klä sig så eller "Mår bra av det", eller vad ni gör för konstiga tolkningar. Mår bra av vad?
Jag tänkte ingenting annat än att jag var fin (vilket ju är ett tecken på att man är oskyldig menar jag). Tänkte inte för en sekund att en kille skulle gå igång och kalla mig sexig.
Det betyder alltså inte att jag mådde särdeles "bra" av den tröjan. Inte dåligt heller..
Hade aldrig på den mer, dock.