Citat:
Ursprungligen postat av
deddd
Galet hur de i ett litet land som Sverige lyckats hitta bra skådisar som är så lika de faktiska karaktärerna. I alla fall skaparna + ponten. Anakata kanske mest skägget och lättast att härma, men de andra... och att alla kan skådespela.
Ser på ep3 nu, och var insatt i grejen när det begav sig (inte aktivt, utan som åskådare och tyckare och hoppfullt opinionsbildande) anti MPAA och Ponten etc och pro hela rörelsen inkl TPB när det begav sig, och jag fick trotts allt det aldrig med mig att det var fuckings Kronofogden som gjorde räden mot Bahnhof möjlig (eller har jag bara glömt, eller var för ung/dum för att fatta hur extremt brottsligt bananrepublik räden var).
Brinner fan upp i förbannelse på nytt.
Ser framför mig en jävla vecklig/månlig bögbastu med dessa jävla gubbar där enda gemensamma är att de har makt eller behöver makt som sitter och suger svettig kuk på varandra som betalar av tjänster. På ett både matcho, bögigt, och romantiskt sätt på samma gång.
Det är nästan så att jag inte klarar inbilla mig någon annan orsak att det här hände över huvud taget.
Påståendet om att det var en mullvad med planterat bevis var ny också. I hindsight låter det som en fälla från Bahnhof och eventuellt TPB. Om det inte var en desperat lögn från Jon Karlung. Med tanke på att allt var sant (servrarna fanns där - informatören/"infiltratören" fanns där) - men bara extremt snedknullat etik från MPAA-gängets håll.
edit: gällande själva programmet tycker jag det är fantastiskt!
"När de fick grönt ljus blev det kronofogdens enhet för specialindrivning som fick uppdraget att genomföra indrivningen."
"Någon tillkallade sedan polisen."
"Att infiltratörer i fildelningskretsar fått betalt har Henrik Pontén medgett, men var de funnits är oklart."
https://www.aftonbladet.se/teknik/a/...n-rattsskandal
Bananrepublik som sagt (och idag har vi en bananfobiker som minister i bananrepubliken).
Protokoll från tillslaget:
https://web.archive.org/web/20050519...hof_050317.pdf