2024-11-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
40% som grund för SD och M, sen får Kd ta sig samman och skrapa ihop minst 5-5,5% och L minst 4-4,5% så är det klart igen. Precis som förra gången Runt 49,5% räcker. Den här gången får SD och L dock byta plats, där regeringen förhandlar med L. Det borde egentligen ske redan idag, helst igår. Som vem som helst kan se på valresultatet och styrkeförhållandena mellan partierna ifråga.
Vad spelar det ens för roll? Denna regering är fan värdelös. Lika mycket invandring och brott som sossarna. Händer inget.
Citera
2024-11-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Vad spelar det ens för roll? Denna regering är fan värdelös. Lika mycket invandring och brott som sossarna. Händer inget.

Antalet dödsskjutningar har minskat. 2022 hade vi 62 st. 2023 under Tidö minskade det till 53 st. Detta äret ser det ut att bli kanske under 40 st.

Fler ungdomar än någonsin sitter häktade och Sverige är inte längre ett så attraktivt land för invandrare från MENA.

Vinner S år 2026 är vi ganska illa ute för vanligt folk får betala klimatnotan. Jag hoppas att SD kan sticka upp och sticka ut mer än vad som är fallet just nu.
Citera
2024-11-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Antalet dödsskjutningar har minskat. 2022 hade vi 62 st. 2023 under Tidö minskade det till 53 st. Detta äret ser det ut att bli kanske under 40 st.

Fler ungdomar än någonsin sitter häktade och Sverige är inte längre ett så attraktivt land för invandrare från MENA.
Skämtar du?
Citera
2024-11-15, 23:21
Medlem
Citat:
Skämtar du?

Nej det jag skrev om att dödsskjutningarna minskar är fakta. Polisen har fått mer resurser under Tidö.

Och även det jag skrev om att Sverige inte längre är lika populärt bland MENA kan vi ju se på hur nyhetskanalen Al Jazero skriver om hur barn tas från föräldrarna, slår direkt mot muslimerna.

Men visst fick vi in för mycket och det kan bli värre igen om S vinner 2026 och stöder sig på MP.

Rent opinionsmässigt verkar inte folket belöna Tidö, i alla fall inte för stunden. Det kanske förändras nästa år.
Citera
2024-11-15, 23:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Skämtar du?

Han har rätt:
https://modernity.news/2024/08/20/incredibly-good-news/

Men mycket mer behöver göras.
Citera
2024-11-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Han har rätt:
https://modernity.news/2024/08/20/incredibly-good-news/

Men mycket mer behöver göras.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej det jag skrev om att dödsskjutningarna minskar är fakta. Polisen har fått mer resurser under Tidö.

Och även det jag skrev om att Sverige inte längre är lika populärt bland MENA kan vi ju se på hur nyhetskanalen Al Jazero skriver om hur barn tas från föräldrarna, slår direkt mot muslimerna.

Men visst fick vi in för mycket och det kan bli värre igen om S vinner 2026 och stöder sig på MP.

Rent opinionsmässigt verkar inte folket belöna Tidö, i alla fall inte för stunden. Det kanske förändras nästa år.
Pinsamt att fokusera på dödsskjutningar som främst drabbar kriminella. Du låter som du läser för mycket aftonbladet.

Sverige fortsätter ta in tiotusentals från mellanöstern varje år och ger massa bidrag. Denna regeringen är fan en bluff.
Citera
2024-11-16, 20:02
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Skåningar är förtappade. Men visst, om de älskar sitt muslim-Malmö så förstår jag varför de går tillbaka till sossarna.
Skåne är mer än Malmö.
Jag har tyvärr inte koll på invånarantalet. Men om du plockar bort Malmö, så gissar jag att du ändå kan få ihop bortåt en miljon som bor i Skåne.
Det är tillräckligt många för att kunna påverka opinion, och valresultat, i landet som helhet.

Jag hoppas att det kommer uppföljningar på Skåne-undersökningen.
Är det en tillfällig förändring som Verian har lyckats att fånga? Eller är det en stabil förändring?
Citera
2024-11-16, 20:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Skåne är mer än Malmö.
Jag har tyvärr inte koll på invånarantalet. Men om du plockar bort Malmö, så gissar jag att du ändå kan få ihop bortåt en miljon som bor i Skåne.
Det är tillräckligt många för att kunna påverka opinion, och valresultat, i landet som helhet.

Jag hoppas att det kommer uppföljningar på Skåne-undersökningen.
Är det en tillfällig förändring som Verian har lyckats att fånga? Eller är det en stabil förändring?

Jo, men Malmö är så jävla illa.

Bland gruppen övriga i Verian så är stödet störst i Malmö. Antar att det är Nyans.

För inte har väl Afs eller MED eller Piratpartiet storsatsat i Malmö?
Citera
2024-11-17, 00:49
Avslutad
SD är det klart största partiet i regeringsunderlaget, SD är enda partiet som ökar i senaste mätningen och mellan valen. SD borde säga ifrån på skarpen mot regeringspartierna när dom fulspelar mot SD. Det här är tre partier som minskade klart i senaste valet och fortsätter minska, ändå ska dom ha makten. Man borde sätta hårt mot hårt med skarpa krav varje termin halvårsvis som ska uppfyllas, i samband med varje budget. Om det inte uppfylls har regeringen inget stöd.

Det får räcka någon jävla gång och regeringen uppfyller knappast löftena till SD, det är fortsatt samma problem som för två år sedan med massinvandring och gängkriminalitet. Det måste mycket mer till och det måste man kräva. Alla kriminella ska ut från det här landet, även retroaktivt. Är man invandrare och så jävla usel och otacksam att man är gängkriminell har man förverkat möjligheten på alla sätt. Alla kriminella och alla illegala ska ut, alla som har uppehållstillstånd som går ut som inte har väldigt starka skäl ska ut. Omgående. Löften ska uppfyllas till punkt och pricka och det ska ge utlovade resultat.
Citera
2024-11-17, 00:53
Avslutad
Demoskop, November:

SD 19,7% (+0,5)
M 19,5% (-0,7)
Kd 4,0 (-0,7)
L 2,8% (-0,4)

S 32,0% (+/-0)
V 8,0% (-0,4)
Mp 7,5% (+0,6)
C 4,7% (-0,1)

BlåGula blocket: 46,0% (-1,3)
Röda skräpröran: 52,2% (+0,1)
Citera
2024-11-17, 00:57
Avslutad
Den här regeringens tre partier har stöd av 26,3% av svenska folket. Resten som gör att man kan ha regeringsmakten är SD. Man minskar från dessa tre partier denna månad med 1,8 procentenheter. Uruselt.

Varför ska SD då ta skit och lyssna på dessa som misslyckats och misslyckas på alla sätt? Som inte håller vad dom lovar, fulspelar och pratar illa om SD ständigt. Tre partier som inte ens minskar invandringen särskilt och som inte agerar mot gängkriminaliteten på det sätt som krävs, vilket är gripande av VARENDA EN, förvaring och utvisning från det här landet. Då har vi inga skjutningar och sprängningar i denna form längre. Det är det enda som hjälper, grip ALLA som man vet är gängkriminella och deportera dessa till mellanöstern och afrika.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-11-17 kl. 01:00.
Citera
2024-11-18, 21:00
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Demoskop, November:

SD 19,7% (+0,5)
M 19,5% (-0,7)
Kd 4,0 (-0,7)
L 2,8% (-0,4)

S 32,0% (+/-0)
V 8,0% (-0,4)
Mp 7,5% (+0,6)
C 4,7% (-0,1)

BlåGula blocket: 46,0% (-1,3)
Röda skräpröran: 52,2% (+0,1)
Tror det är viktigt att M väljare inte stödröstar på L i näst val då partiledaren uttryckt att den inte vill sitta i regeringsmakt med M, KD och SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in