2024-11-15, 19:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Det här kom idag. Märkligt, hur ska man tolka det?

” Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger i en intervju med den ukrainska tv-kanalen Suspilne att kriget kommer "ta slut snabbare" med Donald Trump vid makten i USA.
– Kriget kommer att ta slut, men det finns inget exakt datum. Med politiken hans stab driver, som nu kommer leda Vita huset, kommer kriget ta slut snabbare, säger den ukrainska presidenten.
Han går inte in närmare på hur fred skulle uppnås med Trump i Vita huset men lägger till att "rättvis fred" är livsviktig för Ukraina.”
Citera
2024-11-15, 19:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Propagandan tror jag däremot är större här när det gäller effekt. Ryssarna vet att deras regering snackar skit, det har befolkningen knappt börjat upptäcka här i Sverige.

Really? Kolla på valfri film med "mannen på gatan" från landet i Ryssland så får du 9 gånger av 10 en person som bara upprepar exakt vad stats-TV säger. Ukrainarna är nazister och satanister. Ryssland försvarar sig mot Nato i Ukraina osv osv.

Kan du ange den tydligaste propagandalögnen som massa svenskar "köpt" tack vare SVT?
Citera
2024-11-15, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Skrev du inte ”Vilket tyder på att kriget är över om en eller två dagar. Investerarna hittade snabbt tillbaka till börsen ty de vet utgången av kriget” 25/2 2022
Dessa nazister som hatar andra nazister har nog inte haft många rätt här!
De verkar ju ha blåst hela proppskåpet 2022? Innan var väl nazister motståndare till Ryssland?
Flera svenska nazister typ Skilt åkte väl innan och dödade ryssar?
Citera
2024-11-15, 19:39
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Titta i denna tråd: (FB) Hur många ukrainska soldater har dött?

Så ser du att uppskattningar på 70-200 ukrainska döda soldater per dag inte är orimliga. Antag att faktorn döda/sårade är 1:3. Då hamnar vi i 280-800 förluster per dag => 8400 - 24000 förluster per månad. AFU har nu varit i Kursk i 3 månader, dvs 25 000 - 75 000 i förluster är ett rimligt intervall. De är dessutom sämre nergrävda i Kursk och kanske den senaste månaden möjligen även i Donbass.

Om man ska argumentera emot mig är ett OK argument att ukrainska armén har fått så stora förluster nu att de inte bemannar frontlinjen lika tätt, och därför får de också mindre förluster. Så kanske det är mindre. Men 30 000-siffran från TASS är ingen fantasisiffra.
Det är väl knappast lönt att argumentera emot dig när Du i förväg bestämt grundförutsättningar för debatten..! Bra försök..!
Men men - det neutraliseras +1200 ryska svin varje dag och det är i mitt tycke - alldeles för lite..!
Citera
2024-11-15, 19:42
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Lol till det mesta du skriver.

Det är ju också ganska tomt på soldater vid fronten. Det är därför som det går som det går. Frontlinjen är instabil och Ukraina förlorar lite mark än här, än där. På ett lite oförutsägligt sätt.

Det måste du väl ha läst om? Eller du följer bara media som säger vad du vill att de ska säga?

Vad var det som vi inte hörde eller visste om i Sverige?

Fördröjningsstrid mot motstånd som utan hänsyn till egna förluster, attackerar. Det är troligen inget som du vet något om.

Jag förstår att du gärna bortser från de fakta som visas om ryska förluster, ekonomi som är på väg ner i källaren eller ännu djupare.
Vi förstår alla, att alla dessa indikationer, inte bekymrar en ryssapologet.

Skicka in fler soldater, mein fuhrer Putin!
Citera
2024-11-15, 19:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vad var det som vi inte hörde eller visste om i Sverige?

Fördröjningsstrid mot motstånd som utan hänsyn till egna förluster, attackerar. Det är troligen inget som du vet något om.

Jag förstår att du gärna bortser från de fakta som visas om ryska förluster, ekonomi som är på väg ner i källaren eller ännu djupare.
Vi förstår alla, att alla dessa indikationer, inte bekymrar en ryssapologet.

Skicka in fler soldater, mein fuhrer Putin!

Jag tar det du sa här som att du håller med mig om att det börjar bli tomt i Ukrainas försvarsskyttegravar.
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Enkelt. Nato är fientligt inställda till Ryssland - det kan väl ingen förneka? Nato ökar, blir större och starkare, och allt närmare Ryssland. Är inte det ett hot..?

Upplever du att Nato är ett land? Man kan ju börja undra!
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Lol till det mesta du skriver.

När ska du påvisa lite fakta kring detta påstående?

Citat:
Ryssarna vet att deras regering snackar skit, det har befolkningen knappt börjat upptäcka här i Sverige.
Citera
2024-11-15, 19:45
Medlem
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger i en intervju med den ukrainska tv-kanalen Suspilne att kriget kommer "ta slut snabbare" med Donald Trump vid makten i USA. Han går inte in närmare på hur fred skulle uppnås med Trump i Vita huset men lägger till att "rättvis fred" är livsviktig för Ukraina.
https://suspilne.media/881015-zelenskij-z-administracieu-trampa-vijna-zaversitsa-svidse/
Citera
2024-11-15, 19:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag tar det du sa här som att du håller med mig om att det börjar bli tomt i Ukrainas försvarsskyttegravar.

Lol.
Du begriper väldigt lite.

🤣🤣👍
Citera
2024-11-15, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Ryssland har uppskattat att ha ett alliansfritt Sverige som granne och som distans mot Nato. Det är klart att de är besvikna nu när Sverige blivit en del av fienden Nato.
Det kan jag tänka mig! Men om man inte fattar att en fullskalig invasion av ett suveränt grannland kommer att få konsekvenser, det tyder på nån slags psykisk defekt?
Citera
2024-11-15, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger i en intervju med den ukrainska tv-kanalen Suspilne att kriget kommer "ta slut snabbare" med Donald Trump vid makten i USA. Han går inte in närmare på hur fred skulle uppnås med Trump i Vita huset men lägger till att "rättvis fred" är livsviktig för Ukraina.
https://suspilne.media/881015-zelenskij-z-administracieu-trampa-vijna-zaversitsa-svidse/
Spännande! Rättvis fred låter som nåt som Putin inte kommer att köpa innan Ryssland ligger på knä i djup skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in