2024-11-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Titta i denna tråd: (FB) Hur många ukrainska soldater har dött?

Så ser du att uppskattningar på 70-200 ukrainska döda soldater per dag inte är orimliga. Antag att faktorn döda/sårade är 1:3. Då hamnar vi i 280-800 förluster per dag => 8400 - 24000 förluster per månad. AFU har nu varit i Kursk i 3 månader, dvs 25 000 - 75 000 i förluster är ett rimligt intervall. De är dessutom sämre nergrävda i Kursk och kanske den senaste månaden möjligen även i Donbass.

Om man ska argumentera emot mig är ett OK argument att ukrainska armén har fått så stora förluster nu att de inte bemannar frontlinjen lika tätt, och därför får de också mindre förluster. Så kanske det är mindre. Men 30 000-siffran från TASS är ingen fantasisiffra.

Räknar du med en Ukrainare på tre ryzzjävlar trots att ryzzfan gör sina idiot försök till att ta tillbaka Kursk.
Citera
2024-11-15, 18:57
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ukrainarna ger upp i Kurakhovo och nu ligger vägen öppen till Pokrovsk som är det sista fästet i Donbass.
Kriget går mot sitt slut.
Skrev du inte ”Vilket tyder på att kriget är över om en eller två dagar. Investerarna hittade snabbt tillbaka till börsen ty de vet utgången av kriget” 25/2 2022
Citera
2024-11-15, 19:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det är precis det som är min poäng. Man kan läsa det som att allt detta hänt i Kursk. Och det är precis vad de vill. Det är precis som när någon skriver "eliminerade" och sen tolkar någon det som "döda" men det var KIA+WIA.

Men det kan också läsas som: Sedan den 2e augusti (när Kursk-striderna började) har AFU förlorat X 000 soldater (var som helst i världen).

Sen är det en annan sak om ens det är sant, när det t ex gäller bepansrade fordon.

Ja, du har helt rätt. När man läser artikeln (vilket jag gjorde igen) så kan det faktiskt framgå som att det gäller i hela Ukraina. Så 1:3 kanske stämmer om man tittar på förlusterna ryssen tagit.

Men att man tagit 32.000 förluster i Kursk är rena rama fantasier från Airbert och övriga som påstår det i tråden. De har aldrig haft så många soldater för dessa förluster där.
Citera
2024-11-15, 19:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ja, du har helt rätt. När man läser artikeln (vilket jag gjorde igen) så kan det faktiskt framgå som att det gäller i hela Ukraina. Så 1:3 kanske stämmer om man tittar på förlusterna ryssen tagit.

Men att man tagit 32.000 förluster i Kursk är rena rama fantasier från Airbert och övriga som påstår det i tråden. De har aldrig haft så många soldater för dessa förluster där.

Nej, man kan ju vända på det och "räkna åt andra hållet". Givet antagandet att AFU skulle förlorat 32 000 enbart i Kursk, hur många förlorade de då inte i oktober när man summerar alla frontavsnitten? Det låter helt orimligt.

Pluspoäng till att du är en normal människa i denna tråd som faktiskt diskuterar.
Citera
2024-11-15, 19:08
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Nordkoreanerna är drillade i samma anda som de nazistiska soldaterna under ww2. De vet att de är bäst, de är ostoppbara och en överlägsen ras. Kim skickar ju givetvis de bästa soldaterna man har för att hedra den Nordkoranska nationen. Välutbildade och välutrustade. Stackars Ukrainare...
Och verkligheten säger att mordkoreanerna är fullständigt underlägsna deras sydliga bröder.

Du vet, när man har dålig tillgång till bra mat under uppväxt så växer inte hjärnan så snabbt den borde.
Citera
2024-11-15, 19:15
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Egna slutsatser? Trump är (snart) president I USA och kommer agera som en sådan. Att ensidigt ta bort sanktionerna kommer ses som ett svaghetstecken.

Du får nog köra saker en till vända i din hjärna. Med lite tur kommer du fram till något mer realistiskt än dina nuvarande fantasier.
Behövs mycket mer än tur - små obetydliga hundar bjäbbar mest..!
Citera
2024-11-15, 19:15
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det är ungefär 50% av svenskarna som är positiva till Nato, och det efter en massiv kampanj från myndigheterna.
Och om då bara 18% är emot, hur tolkar du det? Att motståndarnas ideer ska bestämma?
I så fall är du jävligt korkad eller saknar lågstadiekompetens i matematik
Citera
2024-11-15, 19:18
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag fattar inte vad du menar med att jag citerar mig själv? Jag länkade till en tråd.

Givetvis är det dock bra att inte dubbelposta utan istället länka till saker man sagt tidigare. De som tycker och agerar annorlunda än du har troligen inte någon diagnos.

Nu handlar inte tråden om mig, utan Rysslands invasion av Ukraina.
Du är känd för att påstå något vid ett tillfälle, för att senare citera dig själv som källa.
T o m att du tagit på dig rollen som den som sammanställer ”fakta”. 😁

Så, om talen du hänvisar till vore ”fakta ”, så är det tomt på soldater i Ukraina.
Men, de krigar fortfarande, mot dina idoler.
Ghost of Kiev i nya former?

Det känns viktigt att framhålla Ryssland?
Citera
2024-11-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Och verkligheten säger att mordkoreanerna är fullständigt underlägsna deras sydliga bröder.

Du vet, när man har dålig tillgång till bra mat under uppväxt så växer inte hjärnan så snabbt den borde.
Vi får väl låta framtiden utvisa. Rysslands arme har ju varit utdömda ett flertal gånger nu, men än rullar offensiven på.
Citera
2024-11-15, 19:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Enkelt. Nato är fientligt inställda till Ryssland - det kan väl ingen förneka? Nato ökar, blir större och starkare, och allt närmare Ryssland. Är inte det ett hot..?
Nato är bara fientligt mot Ryssland när de anfaller sina grannländer.
Precis som massa icke-Nato länder är.
Citera
2024-11-15, 19:31
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Trump är ingen politiker han är i första hand en affärsman.
Trump vill få igång affärerna och därför kommer han att skita i sanktioner, det är något han överlåter till Europa att hålla på med.
MEN - tänk då vilka enorma vinster man kan göra på ett kollapsat Ryssland...
Kanske får detta dig att i alla fall försöka tänka efter innan Du postar bajs...
Citera
2024-11-15, 19:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nu handlar inte tråden om mig, utan Rysslands invasion av Ukraina.
Du är känd för att påstå något vid ett tillfälle, för att senare citera dig själv som källa.
T o m att du tagit på dig rollen som den som sammanställer ”fakta”. 😁

Så, om talen du hänvisar till vore ”fakta ”, så är det tomt på soldater i Ukraina.
Men, de krigar fortfarande, mot dina idoler.
Ghost of Kiev i nya former?

Det känns viktigt att framhålla Ryssland?

Lol till det mesta du skriver.

Det är ju också ganska tomt på soldater vid fronten. Det är därför som det går som det går. Frontlinjen är instabil och Ukraina förlorar lite mark än här, än där. På ett lite oförutsägligt sätt.

Det måste du väl ha läst om? Eller du följer bara media som säger vad du vill att de ska säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in