2024-11-15, 13:44
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Intressant iakttagelse med gäddorna, det är sant faktiskt.

Jag har även noterat att det pågår ett skifte inne i Facebook-gruppen där fler och fler börjar ifrågasätta upplägget. Det började med att ifrågasätta Impulskollen, vilket legitimerades i och med att Dumpen själva tog avstånd. Men nu börjar fler och fler dumplingar dra den uppenbara parallellen mellan Impulskollen och Dumpens ansvar och koppling.

Det är fortfarande "Jag älskar Dumpen och avskyr pedofiler..." men börjar nu följas upp med "...men jag tycker ändå att".

Jag tror också att det rasar fort, och raset har redan börjat.

Det är bara en tidsfråga innan bevis läggs fram om att Dumpen fått ta del av utpressningspengarna, och när det händer kommer fler och fler våga kritisera Dumpen offentligt. Det kommer bli en snöboll som rullar allt snabbare och på vägen kommer sponsorer hoppa av, fiskare hoppa av, allt fler inom media haka på, fler anmälningar trilla in tills fällan slår igen helt.

Jag känner ingen skadeglädje utan tycker egentligen synd om Patrik och Sara som har gått så djupt in i sina egna trauman att dom blivit blinda. Jag tror att dom helt ärligt tror att dom gör rätt men deras ego förblindas av alla hejarop från sektmedlemmarna och deras starka tro att dom är superhjältar älskade av hela Sverige. Förr eller senare kommer det gå upp för dom själva vilken sörja dom satt sig i men det är nog det sista steget i denna fars.

Sara har ingen ekonomisk vinning av dumpen, en hörde hur upprörd Sara blev inför operationen i samtalet med Robban, rösten bar inte då gråten kom när hon förklarade hur dom kämpar för varje barn. Facebookgruppen verkar fått en del troll i sig som börjar ifrågasätta dumpen, vad gör dom i gruppen? Aftonbladet har gett dumpen gratis reklam och dumpen växer.
Citera
2024-11-15, 13:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sara har ingen ekonomisk vinning av dumpen, en hörde hur upprörd Sara blev inför operationen i samtalet med Robban, rösten bar inte då gråten kom när hon förklarade hur dom kämpar för varje barn. Facebookgruppen verkar fått en del troll i sig som börjar ifrågasätta dumpen, vad gör dom i gruppen? Aftonbladet har gett dumpen gratis reklam och dumpen växer.

Ja, det är uppenbart vart du står i frågan och vad du tycker och tror. Jag respekterar din åsikt men jag tror att du kommer bli lika överraskad som ytterligare en miljon svenskar snart kommer att bli.

Men den som lever få se. Ha det bra!
Citera
2024-11-15, 13:50
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jag har inte fejan , men det tycks vara många som behöver rannsaka sig och komma till sans. Trist nog för dem kommer Swish inte återbetalas.

Ja, förhoppningsvis och troligtvis kommer detta ske hos väldigt många människor. Jag tror också att dom, när dom vaknar upp ur sina rädslostyrda feberdrömmar, kommer inse att det koncept som dom blint hejat på faktiskt varit jävligt mörkt och inte alls så heligt som dom trott.

Dumpen kommer onekligen skapa debatt och antagligen kommer man forska i det, om det inte redan görs. Otroligt intressant fenomen om inte annat.
Citera
2024-11-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Gråten handlade inte om några barn , utan var ett uttryck för desperationen på grund av avslöjandet.
Citera
2024-11-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Enligt er är det ju inget bevis när IK själva säger att de gett pengar till till Dumpen utöver reklamen, så då är ju inte Sannas ord heller hållbara bevis.
Sen skrev de väl en bok. Tror inte det räknas som att man umgås bara för att man arbetar ihop.

Nu kan man inte som bolag bara ge bort pengar, de måste faktureras och bokföras som någon form av utgift.
Om man skriver en bok och träffar en dömd pedofil så är det absolut något som är fel i skallen.
Citera
2024-11-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, förhoppningsvis och troligtvis kommer detta ske hos väldigt många människor. Jag tror också att dom, när dom vaknar upp ur sina rädslostyrda feberdrömmar, kommer inse att det koncept som dom blint hejat på faktiskt varit jävligt mörkt och inte alls så heligt som dom trott.

Dumpen kommer onekligen skapa debatt och antagligen kommer man forska i det, om det inte redan görs. Otroligt intressant fenomen om inte annat.

Intressant, men också skrämmande att källkritiken på nätet är så lågt .
Samtidigt måste man imponeras av att de lyckats förföra och lura över en miljon människor. Inte dåligt!!!
Citera
2024-11-15, 14:04
Medlem
Citat:
Samtidigt måste man imponeras av att de lyckats förföra och lura över en miljon människor. Inte dåligt!!!

Det ni som är felkopplade i hjärnan begriper är att alla ser er som våldtäksmän.
Och då struntar man i hur gäddorna behandlas
Citera
2024-11-15, 14:05
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Mycket skrämmande, men Dumpen berör varje förälders största rädsla vilket gör att folk inte tänker rationellt. Det är smart faktiskt då dom först målar upp en bild av att hungriga rovdjur lurar runt varje hörn och väntar på att sluka deras barn, och sedan framställer sig själva som barnens beskyddare.

Dom har skapat en väldigt effektiv illusion som är svår att se igenom pga dom starka känslorna, och det är tydligt hur djupt inne i illusionen många är. Jag har flertalet gånger sett folk kommentarer på uthängningarna som "Ett barn till räddat! Tack Dumpen!". Kommentarer överflödiga...
Citera
2024-11-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu kan man inte som bolag bara ge bort pengar, de måste faktureras och bokföras som någon form av utgift.
Om man skriver en bok och träffar en dömd pedofil så är det absolut något som är fel i skallen.

Inlägg 84084. 2024-11-12

Ta en titt på de fakturor Sara publicerat ställda till IK.
Märker du att du är tämligen ensam i tråden nu?
Citera
2024-11-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det ni som är felkopplade i hjärnan begriper är att alla ser er som våldtäksmän.
Och då struntar man i hur gäddorna behandlas

Begriper klarsynta att de är våldtäktsmän, eller vad menar du?
Citera
2024-11-15, 14:11
Medlem
Citat:
Inlägg 84084. 2024-11-12

Ta en titt på de fakturor Sara publicerat ställda till IK.
Märker du att du är tämligen ensam i tråden nu?

Vadå ensam?
Anledningen till att vissa skriver här att ni är helt maniska och sitter och fantiserar om samma saker om och om igen.
Jag skiter fullständig i om dumpen har fått mer pengar än vad de först skulle få.
Jag slkiyer även i om ett peddo blir ihjälslagen eller om de tar sitt liv.

Det är inget jag skulle ägna ens en sekund till att tänka på
En död pedofil är en bra pedofil.

Så nu vet du det och slipper att spekulera mer
Citera
2024-11-15, 14:14
Medlem
Citat:
Mycket skrämmande, men Dumpen berör varje förälders största rädsla vilket gör att folk inte tänker rationellt. Det är smart faktiskt då dom först målar upp en bild av att hungriga rovdjur lurar runt varje hörn och väntar på att sluka deras barn, och sedan framställer sig själva som barnens beskyddare.

Dom har skapat en väldigt effektiv illusion som är svår att se igenom pga dom starka känslorna, och det är tydligt hur djupt inne i illusionen många är. Jag har flertalet gånger sett folk kommentarer på uthängningarna som "Ett barn till räddat! Tack Dumpen!". Kommentarer överflödiga...

En klarsynt och välformulerad analys av fenomenet, även om både du och jag är felkopplade i hjärnan om man ska tro vår vän Karlsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in