2024-11-15, 12:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och finns inget som hindrar att du har dessa realtioner OCH dagis i ett samhälle.

Om du tycker om din moster varför vill du då att hon ska behöva offra sitt liv, sin trygghet för att ta hand om släktens barn ensam?
Är ju helt sonika sjuk inställning till dina kvinnliga släktingar. DE ska inte få lov ha samma möjligheter och rättigheter i sina liv som männen, inkl. dig själv, ska få i sina liv.

har du fan aldrig tänkt varför du resonerar så om kvinnor?

Fixa ett rättvist system för mänsklig barnomsorg, men sluta fan att tycka att det ska ske gratis, och endast via att just kvinnor ska offra sig själva och sina liv.

Jag beskrev relationen till min moster bara för att illustrera skillnaden mellan den relationen och relationen till mina dagisfröknar. dvs livslång jmf med 3 år.

Och en gång till: Ingen BEHÖVER göra någonting. Jag vill inte tvinga någon att stanna hemma, och jag skiter i om det är en man eller kvinna så länge det inte är en främling. Men faktum kvarstår att någon måste ta hand om barnen när de är små, och i vårt samhälle görs det av främlingar, och det är inte lika bra som om ansvaret tas av en familjemedlem.

Gå och gör din karriär du, låt maken stanna hemma, varsågod! Men ha i åtanke att du har en ovanligt maskulin hjärna, och de flesta andra mammor kommer inte göra samma val som du. Och de kvinnorna är inte behjälpta av att du tycker de kastar bort sina liv genom att vara hemma med barnen.
Citera
2024-11-15, 12:45
Medlem
Om fler män en kvinnor vill ha barn och relationer .vilket stämmer enligt undersökningar. Kvinnor är inte alls lika intresserade.

Antagligen når inte den information fram till männen.

https://www.cbc.ca/news/canada/women-children-study-1.7119845

"Men are more likely than women to want kids, study says. But has that always been true?
Research has consistently shown motherhood as less appealing than fatherhood"

Om männen då skulle tänka till ,vad ska vi göra ?

Lösningen är att skaffa fler kvinnor ,inte färre.

Om det är fler kvinnor blir det mer en balans om hur många män och kvinnor som vill ha barn och relationer.

Fast helt verklighets-frånvända män börjar öka andelen män i samhället helt enormt. Vi blir helt utlämnade åt kvinnors 4B rörelse.

Fast nu med Tidö-partierna börjar lite förnuft råda och andelen kvinnor ökar sakta.I USA kan vi troligtvis se samma resultat med Trump.

Var lite smartare både män och kvinnor så löser vi problem istället för att förvärra dem.
Citera
2024-11-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag beskrev relationen till min moster bara för att illustrera skillnaden mellan den relationen och relationen till mina dagisfröknar. dvs livslång jmf med 3 år.

Och en gång till: Ingen BEHÖVER göra någonting. Jag vill inte tvinga någon att stanna hemma, och jag skiter i om det är en man eller kvinna så länge det inte är en främling. Men faktum kvarstår att någon måste ta hand om barnen när de är små, och i vårt samhälle görs det av främlingar, och det är inte lika bra som om ansvaret tas av en familjemedlem.

Gå och gör din karriär du, låt maken stanna hemma, varsågod! Men ha i åtanke att du har en ovanligt maskulin hjärna, och de flesta andra mammor kommer inte göra samma val som du. Och de kvinnorna är inte behjälpta av att du tycker de kastar bort sina liv genom att vara hemma med barnen.

Du sitter i denna debatten på mina motståndares sida...dvs du har tagit ställning för hemmafrurollen och för att kvinnor just ska ta på sig den.

Nej i vårt samhälle tas barn om hand av mest mödrar sen fäder och sen dagis och skolpersonal som alltså INTE är främlingar speciellt länge.

Nej jag äger en hjärna, that's it.
Det är pateriakal idioti och hittepå att hjärnor som sitter i just kvinnokroppar plötsligt inte skulle vilja syssla med något annat än att ta hand om barn och att dito hjärnor som sitter i män aldrig någonsin skulle kunna eller vilja ta hand om barn.
Citera
2024-11-15, 13:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du sitter i denna debatten på mina motståndares sida...dvs du har tagit ställning för hemmafrurollen och för att kvinnor just ska ta på sig den.

Nej i vårt samhälle tas barn om hand av mest mödrar sen fäder och sen dagis och skolpersonal som alltså INTE är främlingar speciellt länge.

Nej jag äger en hjärna, that's it.
Det är pateriakal idioti och hittepå att hjärnor som sitter i just kvinnokroppar plötsligt inte skulle vilja syssla med något annat än att ta hand om barn och att dito hjärnor som sitter i män aldrig någonsin skulle kunna eller vilja ta hand om barn.

Jag sitter inte på någon sida gumman, jag är inte med i könskriget. Trådens ämne är 4B och min tes är att om man rycker bort alla dolda resursfördelningar i samhället och låter kvinnor sköta sig själva på riktigt, så kommer de komma springande tillbaka till produktiva män och börja bilda sunda relationer igen.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att ingen SKA ta på sig eller tvingas att göra någonting. Vill du inte ta hand om dina barn, fixa någon annan som gör det åt dig, det står dig fritt.

Men det är inte rättvist att tvinga mig att betala för din barnomsorg för att du och din man vill göra karriär och ha barn utan utan att göra uppoffringar.
Citera
2024-11-15, 13:11
Medlem
Citat:
Jag sitter inte på någon sida gumman, jag är inte med i könskriget. Trådens ämne är 4B och min tes är att om man rycker bort alla dolda resursfördelningar i samhället och låter kvinnor sköta sig själva på riktigt, så kommer de komma springande tillbaka till produktiva män och börja bilda sunda relationer igen.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att ingen SKA ta på sig eller tvingas att göra någonting. Vill du inte ta hand om dina barn, fixa någon annan som gör det åt dig, det står dig fritt.

Men det är inte rättvist att tvinga mig att betala för din barnomsorg för att du och din man vill göra karriär och ha barn utan utan att göra uppoffringar.

"dolda resursfördelningar"?? vare sig A-kassa, föräldraförsäkring, sjukförsäkring etc etc av alla sociala försäkringsystem som finns är speciellt "dolt" eller går ens enkom till kvinnor, utan till alla.

Det kön som kostar staten idag mest i form av helt onödig resursexploatering pga negativa kostsamma onödiga beteenden som ex kriminalitet, våld, fylla, onödig ohälsosam livsstil, onödiga olyckor etc är män. Det som kvinnor kostar staten är i regel för saker som återbetalar sig i ex. reproduktion, hälsa eller dylikt.

Mer dolt, i betydelsen många vägrar att se och erkänna det, är den resursfördelning som sker från kvinnor till män, via att kvinnor gör så mycket mer av obetalt och/ eller underbetalt absolut nödvändigt arbete idag än män.
För vad tror du hade hänt om den "dolda" fördelningen hade upphört? vad hände rom kvinnor plötsligt vägrar ta den där övertiden av barnomsorg vabbandet, deltiden, omsorgen, ansvaret kring barn, släkt och män m.m. och bara droppar detta i knät på män? dvs MÄN ska "sköta" halva ansvaret för hem och barn, släkt, relationer och sig själva etc på riktigt?

Att kvinnor klarar att lönearbeta, göra de flesta sysslor som tidigare bara ansetts som att män klarar har redan kvinnor bevisat flera ggr om.
Är dags att män bevisar sig lite mer.

Det är inte DU som betalar barnomsorgen i Sverige, det är vi alla tillsammans, (och mest betalar kvinnor för den, eftersom de jobbar mest gratis och underbetalt med just barnomsorg), och det är mest rättvist att vi alla betala till detta, eftersom vi alla själva fått barnomsorg en gång i tiden, eller hur.

Orättvist är däremot att tycka att barnomsorg ska nån "annan" göra läs: kvinnor och dessutom utan ersättning.
Senast redigerad av Merapi 2024-11-15 kl. 13:32.
Citera
2024-11-15, 13:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
"dolda resursfördelningar"?? vare sig A-kassa, föräldraförsäkring, sjukförsäkring etc etc et när speciellt "dolt" eller går ens enkom till kvinnor, utan till alla.
Det kön som kostar staten idag mest i form av helt onödig resursexploatering pga negativt kostsamt onödiga beteenden som ex kriminalitet, våld, fylla, onödiga olyckor etc är män. Det som kivnnor kostar staten är i regel för saker som återbetalar sig i ex. reproduktion, hälsa eller dylikt.

Mer dolt, i betydelsen många vägrar att se och erkänna det, är den resursfördelning som sker från kvinnor till män, via att kvinnor gör så mycket mer av obetalt och/ eller underbetalt absolut nödvändigt arbete idag än män.
För vad tror du hade hänt om den "dolda" fördelningen hade upphört? vad hände rom kvinnor plötsligt vägrar ta den där övertiden av barnomsorg vabbandet, deltiden, omsorgen, ansvaret kring barn, släkt m.m. och bara droppar detta i knät på män? dvs MÄN ska "sköta" halva ansvaret för hem och barn, släkt, relationer etc på riktigt?

Att kvinnor klarar att lönearbeta, göra de flesta sysslor som tidigare bara ansetts som att män klarar har redan kvinnor bevisat flera ggr om.
Är dags att män bevisar sig lite mer.

De tär inte DU som betalar barnomsorgen i Sverige, det är vi alla tillsammans, och det är mest rättvist eftersom du själv fick barnomsorg en gång i tiden, eller hur.

Orättvist är däremot att tycka att barnomsorg ska nån "annan" göra läs: kvinnor och dessutom utan ersättning.

Resursfördelningen som går från kvinnor till män är frivillig. Ingen är tvingad att ta en större del än sin partner. Att du om och om tar upp det som ett exempel bevisar bara att kvinnor inte är kapabla att ta ansvar för sig själva. Det är ingen annans fel än ditt eget att du gör för mycket hemarbete.

Omfördelningen i välfärdssamhället är påtvingad med våld. Betalar man inte skatt så åker man i fängelse till slut. Dvs vi finansierar white-trash föräldrars dagisavgifter och förtidspensionen för fibromyalgikärringar, kulturföreningar för zigenare och allt möjligt skit.
Citera
2024-11-15, 13:46
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
För att fira 4b sålde jag 2% av min kryptoportfölj för att köpa/plocka upp lite mer livsstilsmedicin.

Gissningsvis kommer 4b-kärringarna att kunna bli en riktigt bra affär över några år. Efter det kommer "väggen" att vara ett faktum och då finns möjligheterna att leva riktigt gott på deras självskadebeteende.
Citera
2024-11-15, 13:48
Medlem
Citat:
Resursfördelningen som går från kvinnor till män är frivillig. Ingen är tvingad att ta en större del än sin partner. Att du om och om tar upp det som ett exempel bevisar bara att kvinnor inte är kapabla att ta ansvar för sig själva. Det är ingen annans fel än ditt eget att du gör för mycket hemarbete.

Omfördelningen i välfärdssamhället är påtvingad med våld. Betalar man inte skatt så åker man i fängelse till slut. Dvs vi finansierar white-trash föräldrars dagisavgifter och förtidspensionen för fibromyalgikärringar, kulturföreningar för zigenare och allt möjligt skit.

Knappast speciellt frivilligt.
Din skatt går till gemensamma utgifter och gemensam trygghet. utan skattemedel så måste folk betala själva för sin sjukvård, arbetslöshet, barnomsorg etc etc och då kommer våra gator översvämmas av människor som inte klarar detta och otryggheten kommer flöda i samhället, är det vad du vill ha?
Är det liksom viktigare för dig att just DU ska kunna köpa x antal extra prylar du inte behöver eller att du lever i ett tryggt och värdigt samhälle som fungerar och där vi tar hand om varandra?

För din information fibromyalgi är en sjukdom precis som skrumplever eller pungbråck är det.
är likoms plötsligt inte något "konstigt" eller "hittepå" bara för att det råkar vara mest äldre kvinnor som drabbas.
och kultur är i stort hälsovård. Finns få saker som gör så mycket för att människor ska få mening i sina liv som kultur...och det gäller alltså alla typer av folkslag i Sverige, så? varför ska en rom betala skatt till din kultur, om du vägrar betala skatt till hens?
Citera
2024-11-15, 13:53
Medlem
Ghastens avatar
Är inte dom flesta av kvinnorna skabb som ändå inte fått ligga. Det är ju inga snyggingar när vi ser skräpet i tidningar som är med på detta.
Citera
2024-11-15, 14:07
Medlem
4B har inte växt i Okt. 2024 i Sverige. Det kom nya statistiker idag ,kvinnor i Sverige bryr sig inte så mycket om 4B.

63,6 % av kvinnorna mellan 15-74 är sammanboende eller gifta.

70,3% av kvinnor sysselsatta mellan 15-74 är sammanboende eller gifta.

De ör de högsta värden på 9 månader. Botten detta år var i Juni då 66.5 % av de med jobb var sammanboende. Ska man tro SCB så har det varit en ökning med 1,8% fler sammanboende och gifta.

4B har inte haft någon effekt fram till Oktober.

Vi fick också 800 fler kvinnor än män denna månad ,det är nu 121800 fler män än kvinnor mellan 15-74. I kvartal 3 2023 var det 134000 fler män än kvinnor. En minskning med 12200.

Nuvarande Regering jobbar på relativt bra vad gäller minska 4B. Nu håller t.o.m Aftonbladet med om att våldtäksmän ska sitta i fängelse och då blir något färre kvinnor 4B ,eftersom det är färre 4B om kvinnorna känner sig älskade. Barnafödandet har dock inte ökat.

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AM__AM0401__AM0401Q/NAKUBefolkningJmfM/table/tableViewLayout1/
Citera
2024-11-15, 14:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Knappast speciellt frivilligt.
Din skatt går till gemensamma utgifter och gemensam trygghet. utan skattemedel så måste folk betala själva för sin sjukvård, arbetslöshet, barnomsorg etc etc och då kommer våra gator översvämmas av människor som inte klarar detta och otryggheten kommer flöda i samhället, är det vad du vill ha?
Är det liksom viktigare för dig att just DU ska kunna köpa x antal extra prylar du inte behöver eller att du lever i ett tryggt och värdigt samhälle som fungerar och där vi tar hand om varandra?

För din information fibromyalgi är en sjukdom precis som skrumplever eller pungbråck är det.
är likoms plötsligt inte något "konstigt" eller "hittepå" bara för att det råkar vara mest äldre kvinnor som drabbas.
och kultur är i stort hälsovård. Finns få saker som gör så mycket för att människor ska få mening i sina liv som kultur...och det gäller alltså alla typer av folkslag i Sverige, så? varför ska en rom betala skatt till din kultur, om du vägrar betala skatt till hens?

Det är ju en klassisk politisk diskussion. Hur mycket ska finansieras offentligt och hur mycket ska vara privat. Jag förespråkar en nattväktarstat, dvs skattefinansierat rättsväsende och försvar, så att folk kan sova tryggt på nätterna. Sen finns det varianter av det som rör sig på skalan där ytterläget är kommunism där allt finansieras och styrs av staten. Det som är relevant för den här tråden är att den moderna feminismen kan bara existera till vänster på skalan.

Personligen tycker jag vi kan ha sociala skyddsnät men mycket mycket längre ner än vad vi har nu.
Jag vill återinföra fattigstugan, den kan vi finansiera offentligt. Människor ska kunna äta sig mätta och ha tak över huvudet och sjukvård oavsett hur snett det har gått i livet. Men då snackar jag om sovsalar och fängelsekläder, på den nivån. Man kan även få möjlighet att gå subventionerade utbildningsinsatser, typ som arbetsförmedlingen gör nu. Så fort du skaffar dig en inkomst så ska du förväntas ta hand om dig själv. Vill du bli försörjd av andra så får du bo på fattighuset.

I den världen skulle 4B, red pill och andra dumheter försvinna för det skulle bli uppenbart att ingen av oss är oberoende och vi behöver varandra.

Ingen ska behöva betala skatt till kultur, det är moraliskt oförsvarbart. Kultur behöver inte finansieras, den existerar överallt där det finns människor. Ingen ska heller behöva betala någon annas sjukvård, förutom till de som bor på fattigstugan.
Citera
2024-11-15, 14:14
Medlem
Citat:
Det är ju en klassisk politisk diskussion. Hur mycket ska finansieras offentligt och hur mycket ska vara privat. Jag förespråkar en nattväktarstat, dvs skattefinansierat rättsväsende och försvar, så att folk kan sova tryggt på nätterna. Sen finns det varianter av det som rör sig på skalan där ytterläget är kommunism där allt finansieras och styrs av staten. Det som är relevant för den här tråden är att den moderna feminismen kan bara existera till vänster på skalan.

Personligen tycker jag vi kan ha sociala skyddsnät men mycket mycket längre ner än vad vi har nu.
Jag vill återinföra fattigstugan, den kan vi finansiera offentligt. Människor ska kunna äta sig mätta och ha tak över huvudet och sjukvård oavsett hur snett det har gått i livet. Men då snackar jag om sovsalar och fängelsekläder, på den nivån. Man kan även få möjlighet att gå subventionerade utbildningsinsatser, typ som arbetsförmedlingen gör nu. Så fort du skaffar dig en inkomst så ska du förväntas ta hand om dig själv. Vill du bli försörjd av andra så får du bo på fattighuset.

I den världen skulle 4B, red pill och andra dumheter försvinna för det skulle bli uppenbart att ingen av oss är oberoende och vi behöver varandra.

Ingen ska behöva betala skatt till kultur, det är moraliskt oförsvarbart. Kultur behöver inte finansieras, den existerar överallt där det finns människor. Ingen ska heller behöva betala någon annas sjukvård, förutom till de som bor på fattigstugan.

aha du så det som mest män ställer till med..i form av kriminalitet och krig ex...ska alltså betalas gemensamt...men det som kvinnor behöver, ex. mödravård ska det inte...intressant.

Vad om, det som män ställer till med i kostnader för samhället i form av kriminalitet etc betalas av män.
Och det som vi alla tjänar på och är båda könens ansvar ex mänsklig reproduktion betalas av alla.

så kan kvinnor betala för....tja du...kan faktiskt inte komma på något som enkom kvinnor kostar staten som är negativt för samhället i stort.

4B finns för att så många män i världen inte fattar att kvinnor är människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in