2024-11-15, 09:16
Medlem
trueforgoods avatar
Sara är en mycket farlig människa när hon blir trängd, vilket hon nu är. Hon har visat sig fullständigt likgiltig till runt 10 människor som tagit livet av sig inklusive deras anhöriga och hon bryr sig bevisligen inte om barns trauma för fem öre. Det hon bryr sig om är makt och pengar, och nu när båda hotas kan hon göra vad som helst.

Hennes fanskara verkar tro blint på allt hon skriver så skulle hon fabulera ihop en historia om att Aschberg är pedofil skulle hennes fanskara tro det, med allt vad det innebär. Därför anser jag att Aschberg, Christoffer Röstlund mfl är väldigt modiga personer - äkta journalister om man så vill - som utsätter sig själva för risken att bli karaktärsmördade.
Citera
2024-11-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Tja, hon fick sparken.

Som jag fattar det så var hon inte längre önskvärd när hon ifrågasatte vart alla pengar Sara fick in tog vägen.

Fiskarna fick inte ett skit samtidigt som Sara helt plötsligt började dyka upp med dyra märkeskläder och skor medans fiskarna inte fick betalt ens för alla sina utlägg

Nu har Sara delegerat gäddjskten så att hon och Patrik kan sitta hemma och inkassera swishpengar samtidigt som de sparar pengar på att ha "Volontärer" som jobbar gratis åt Dumpen.
Citera
2024-11-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Jag börjar tro att de gör det för pengarna. Ungefär som de som satt i system att råna torskar. Jag är självklart emot allt som har med pedofili att göra men tycker dumpen känns alldeles för oseriöst driven av ett gäng som är alldeles för omogna och trasiga och helt struntar i att folk tar livet av sig, efter att de hängts ut utan rättslig prövning. Så fort de ifrågasätts så beter de sig så omoget, det verkar alltid finnas en dold agenda enligt dom. Nu ser jag hur de går åt en tidigare medarbetare, liknar mer ett personangrepp. Det fick i alla fall mig att ännu mer tro att de här utpressningar om publiceringar faktiskt kan ha ägt rum.
Det är på tiden att de utreds en gång för alla. Deras arbetsmetoder hör inte hemma i en rättstat.

Det är pengarna som styr Dumpen och SoP numera.
Det viktigaste är att swishpengarna kommer in.
Citera
2024-11-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Som jag fattar det så var hon inte längre önskvärd när hon ifrågasatte vart alla pengar Sara fick in tog vägen.

Fiskarna fick inte ett skit samtidigt som Sara helt plötsligt började dyka upp med dyra märkeskläder och skor medans fiskarna inte fick betalt ens för alla sina utlägg

Nu har Sara delegerat gäddjskten så att hon och Patrik kan sitta hemma och inkassera swishpengar samtidigt som de sparar pengar på att ha "Volontärer" som jobbar gratis åt Dumpen.
Undrar hur många andra aktiebolag i Sverige som baserar sin verksamhet på gratis arbetskraft... har för mig att SKV kan bedömma det som arbete, inte välgörenhet.. då blir Dumpen skyldiga Arbetsgivaravgifter som baseras på en schablon...
Citera
2024-11-15, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag har undvikit soptippen Dumpen i största möjliga mån genom åren, och vet i det närmaste noll om Sara Nilsson, har hon liksom Höjdhopparen ett förflutet av övergrepp, droger och icke-vuxet leverne högt upp i åldern? Någon har nämnt att hon har stora skulder hos KFM, varför då? Har hon haft firma tidigare som hon kört i dass eller har hon klassiskt bara handlat på kredit och skitit i att betala?

Hon är en F.d(?!) sexualarbetare som har stor näsa för tjack. Hon har gjort sig ökänd inom rättsväsendet med tillhörande register. Hon sägs ha haft en(!) anställning i hela sitt liv som flaggviftare på en gokartbana. Samma dag som hon fick fast anställning "råka" hon ut för en lättare olycka och blev sjukskriven med sjukpenning såklart.

Det går säkert skriva en hel telefonkatalog om hennes bravader. Fast jag tycker dessa riktmärken visar rätt bra vad som sitter i styrelsen på Dumpen AB. Vad beträffar sjöfläsket så har ju han varit ökänd hela sitt liv. Så det lämnar jag därhän.

Ser att Impulskollen har uppdaterat sin hemsida ännu en gång. Verkar som dom kör Dumpenstilen och försöker anpassa verksamhetsbeskrivningen efter vad som framkommer i media.

Dumpen och IK försöker i sin desperation använda sig av "folkdomstolen" som fungera så effektivt mot gäddorna. Att ha staten som motståndare är nog inte lika framgångsrikt som en reflexgädda.
Citera
2024-11-15, 09:46
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Hon är en F.d(?!) sexualarbetare som har stor näsa för tjack. Hon har gjort sig ökänd inom rättsväsendet med tillhörande register. Hon sägs ha haft en(!) anställning i hela sitt liv som flaggviftare på en gokartbana. Samma dag som hon fick fast anställning "råka" hon ut för en lättare olycka och blev sjukskriven med sjukpenning såklart.

Det går säkert skriva en hel telefonkatalog om hennes bravader. Fast jag tycker dessa riktmärken visar rätt bra vad som sitter i styrelsen på Dumpen AB. Vad beträffar sjöfläsket så har ju han varit ökänd hela sitt liv. Så det lämnar jag därhän.

Ser att Impulskollen har uppdaterat sin hemsida ännu en gång. Verkar som dom kör Dumpenstilen och försöker anpassa verksamhetsbeskrivningen efter vad som framkommer i media.

Dumpen och IK försöker i sin desperation använda sig av "folkdomstolen" som fungera så effektivt mot gäddorna. Att ha staten som motståndare är nog inte lika framgångsrikt som en reflexgädda.

Tack för svar. Oj, det var inte illa pinkat, hade ingen aning om detta. Det låter ju inte så förtroendeingivande (kring Nilsson), verkar vara en strul-putte av rang. Vad för klammer med rättvisan har hon haft? Rör det främst narkotika och sexhandel?

Ja, om Höjdhopparen behövs ingen vidare presentation, han är som du säger ökänd för sina bravader genom åren och sitt ovuxna leverne.

Märkligt att detta par får hålla på i alla år med sin verksamhet, med tanke på deras förflutna borde de varit ämne för polisutredning för längesedan. Deras verksamhet är väl att betrakta som grav brottsprovokation i någon form?
Citera
2024-11-15, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tack för svar. Oj, det var inte illa pinkat, hade ingen aning om detta. Det låter ju inte så förtroendeingivande (kring Nilsson), verkar vara en strul-putte av rang. Vad för klammer med rättvisan har hon haft? Rör det främst narkotika och sexhandel?

Ja, om Höjdhopparen behövs ingen vidare presentation, han är som du säger ökänd för sina bravader genom åren och sitt ovuxna leverne.

Märkligt att detta par får hålla på i alla år med sin verksamhet, med tanke på deras förflutna borde de varit ämne för polisutredning för längesedan. Deras verksamhet är väl att betrakta som grav brottsprovokation i någon form?

Finns säkert någon annan här som sitter på registerutdraget. Fast vad som framkommit här i tråden skall det vara narkotikarelaterat och mycket trafikrelaterat. I vanlig manér så blev det någon drograttfylla och självklart fortsatte hon köra utan kort. Finns säkert något hot mot tjänsteman och liknande. Brukar följa ett visst mönster det där.

Skall tydligen finnas massa ungar som soc plocka av henne direkt på BB. Går ju lite stick i stäv med att framställa sig som barnens beskyddare när man inte ens är kapabel att ta hand om sina egna.
Citera
2024-11-15, 09:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Deras största hopp var ju att gäddorna inte skulle gå vidare med polisanmälan, dessvärre gapade de för mycket med miljonärsson-gäddan då hans familj driver på det hela. Bodström pratade om kring tio personer som han representerade, men frågan är nu om andra kommer ansluta sig. Problemet är att när en sån här sak har satt i rullning så kan det bli frågan om en snöbollseffekt.
Citera
2024-11-15, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Deras största hopp var ju att gäddorna inte skulle gå vidare med polisanmälan, dessvärre gapade de för mycket med miljonärsson-gäddan då hans familj driver på det hela. Bodström pratade om kring tio personer som han representerade, men frågan är nu om andra kommer ansluta sig. Problemet är att när en sån här sak har satt i rullning så kan det bli frågan om en snöbollseffekt.

Kan tänka mig att det finns säkert 500+ till som har något att säga om Dumpen AB och deras affärsmetoder. Problemet är ju vad ska en sådan som tex "Lennartgäddan" vända sig och hur ska han få gehör. Nu verkar det som det finns en ingång så det brakar nog loss rejält här.

Fast jag måste medge att Dumpen har haft ett visst underhållningsvärde för mig och många andra. Det är många skratt som varit svåra att hålla tillbaka. Fast det har ju tappat sin forna glans för längesedan och känns bara vidrigt när dom pumpar ut gäddor på löpande band.
Citera
2024-11-15, 10:01
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Fast jag måste medge att Dumpen har haft ett visst underhållningsvärde för mig och många andra. Det är många skratt som varit svåra att hålla tillbaka. Fast det har ju tappat sin forna glans för längesedan och känns bara vidrigt när dom pumpar ut gäddor på löpande band.

Lika fräscht som att kolla barnporr eller tortyrvideos.
Citera
2024-11-15, 10:03
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ändå är hon gudinna för många vilsna själar.
Och dessa vilsna själar ser ut som om jabba the hutt och shrek fick barn
Citera
2024-11-15, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Lika fräscht som att kolla barnporr eller tortyrvideos.

Snarare bögporr isåfall om man gillar sådant. Jag har mest varit underhållen av det dramatiska runt omkring. Det stormar runt Dumpenkoncernen på veckobasis. Fast nu verkar det som tsunamin kom till slut.

Att denna dag skulle komma har ju dom flesta förutspått sedan starten och duon gjorde oss inte besvikna. Verkligen inte! Här levereras en dramaupplösning som får "kvinnofängelset" att blekna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in