2024-11-07, 20:31
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Vart hittar man THC-A vapes? Älskar vapes, så diskret och mysigt

Köp lite thca-kristaller/isolat, dekarba dom (typ en sån här vore perfekt) https://smoketower.com/nebula-boost-...oil-infuser-se så det blir thc. Blanda med lite terpener, cbd, cbn och annat du vill ha i eller köp det här https://cannabislight.se/produkt/cbd...-resistant-5g/

Men som ovan nämnde och jag också, thca vapes är en omöjlighet. Då är det thc.

Men för alla som köper dyra fejkade thc-vapes, gör som jag skrev ovan typ istället. Och gör lite mer research så det blir helt rätt. Vore jag rik skulle jag köpa på mig alla thca-kristaller som finns i Sverige just nu.
Citera
2024-11-12, 00:20
Medlem
OdCaBos avatar
Alltså är inte innehav av allt cannabis lagligt i Sverige nu?

Eller missförstår jag någonting.

Trodde förut att thc-a bryts ned till thc under kurering etc men det verkar ju inte stämma.
Citera
2024-11-12, 04:28
Medlem
Har någon av er fått erat thc-a beslagtaget i posten? Jag vet att det inte är straffbart, och man kan tom få tillbaka det, men jag orkar inte ha att göra med farbror blå.
Citera
2024-11-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Trodde förut att thc-a bryts ned till thc under kurering etc men det verkar ju inte stämma.

Nej men sluta har det gått igenom?
Citera
2024-11-12, 14:21
Medlem
Citat:

Fortsätta gräva i detta, det här kan ju sluta hur som helst nu när apan är ur buren. EU håller tyranni-Sverige borta från hos cannabis-entusiaster.
Citera
2024-11-12, 17:59
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Nej men sluta har det gått igenom?

Gått igenom? Ingenting har gått igenom. Men thc-a är ju inte klassat och fram tills nu så har man missförstått det där med thc och thc-a. Verkar det som.

Krånglas också till av att man med den vanligaste testmetoden tydligen på köpet decarbar thc-a:et så det blir thc. (källa https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5549281/)

Så hoppas polisen och så är medvetna om allt det här.

Alla som åkt dit för innehav någonsin - det måste ju rivas upp. Dom har troligen inte innehaft något olagligt. Om det blir thc först när man tänder eld på det.

Eller är det nåt av det här som inte stämmer? Är det nån som tittar på allt det här, typ jurister eller? Är ju värsta grejen isf. Då vill jag ha tillbaka pengarna jag betalat till brottsofferfond osv när jag åkt dit samt en ursäkt och att dom helt stryker allt sånt från mitt register.
Citera
2024-11-13, 01:32
Medlem
OdCaBos avatar
Är det ingen som vet? Det här måste ju vara under utredning nånstans?

Hur ska man hantera alla som felaktigt blivit dömda för narkotikainnehav?

Det pågår väl liksom rättsprocesser just nu där man försöker sätta dit folk på helt felaktiga grunder - innehav av thc när det inte är så.
Citera
2024-11-14, 15:01
Medlem
Bockstensmannens avatar
Så, hur var grejerna från igloo?

Någon som vill ge en recension?
Citera
2024-11-14, 20:36
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Är det ingen som vet? Det här måste ju vara under utredning nånstans?

Hur ska man hantera alla som felaktigt blivit dömda för narkotikainnehav?

Det pågår väl liksom rättsprocesser just nu där man försöker sätta dit folk på helt felaktiga grunder - innehav av thc när det inte är så.
Alltså. THCa är inget nytt. Att inneha THCa är inget brott i sig. Men man kan framställa THC från THCa.
Vilket är ett brott.
Citera
2024-11-14, 20:41
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Alltså. THCa är inget nytt. Att inneha THCa är inget brott i sig. Men man kan framställa THC från THCa.
Vilket är ett brott.

Japp. Men jag pratade ju om innehav.

Insikten om hur cannabis funkar och att vanligt gräs har thca och inte thc - den är visst ny i Sverige. Därav min frågeställning. Det är ju massor av domar som behöver rivas upp nu. Jag vill ha tillbaka pengarna jag betalat i böter etc.

Och vi får ju se hur hd hanterar det här med stonedsweeden och det där. Hon klarade ju sig i tingsrätten på nåt sätt. Jag håller ju med dig, givetvis begår man narkotikabrott när man tillverkar thc av thc:aet genom att tända eld på det.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-11-14 kl. 20:43.
Citera
2024-11-14, 20:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Japp. Din poäng? Jag pratade om innehav som du märkte.

Insikten om hur cannabis funkar och att vanligt gräs har thca och inte thc - den är visst ny i Sverige. Därav min frågeställning. Det är ju massor av domar som behöver rivas upp nu. Jag vill ha tillbaka pengarna jag betalat i böter etc.

Och vi får ju se hur hd hanterar det här med stonedsweeden och det där. Hon klarade ju sig i tingsrätten på nåt sätt. Jag håller ju med dig, givetvis begår man narkotikabrott när man tillverkar thc av thc:aet genom att tända eld på det.
Min poäng? Du postade två svar och kände jag behövde svara.

Insikten är inte ny i Sverige om THCa. Tvärtom.
Har köpt bra CBDgräs med sjukt höga THCa halter.
Men det är säljarens ansvar.
Du får inte sälja det helt enkelt.
Som säljare har du ansvar.
Som köpare... Inte lika mycket. Men man måste kunna lagen.
Citera
2024-11-14, 20:55
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Min poäng? Du postade två svar och kände jag behövde svara.

Insikten är inte ny i Sverige om THCa. Tvärtom.
Har köpt bra CBDgräs med sjukt höga THCa halter.
Men det är säljarens ansvar.
Du får inte sälja det helt enkelt.
Som säljare har du ansvar.
Som köpare... Inte lika mycket. Men man måste kunna lagen.

Känns som du inte förstår vad jag menar.

Jo, den är ny. Det verkar ju som ingen har förstått det än inklusive dig. Det verkar som att rättsväsendet inte har förstått.

Jag vet inte hur jag ska formulera mig så du förstår nu asså.

Vad har dina cbd-buds med tillsatt thca med någonting att göra? Det är en produktkategori som kom förra året här. Jo, sådant får man sälja. Och köpa. Och inneha. Jisses. Folk har ju fått tillbaka thca-saker från tull och polis.

Jag pratar om vanligt gräs - och att det svenska rättsväsendet hittils har missförstått hur cannabis funkar och min fråga är om nån sitter och tittar på det här.

Jo det verkar ju som att vanligt gräs och hasch ska vara lagligt eftersom vi i Sverige hittils trott att det innehåller thc men det är ju thca det innehåller. Så vi har antagligen jättemånga som blivit oskyldigt dömda för narkotikainnehav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in