2024-11-14, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är som 1933 igen.
Var du med då? Berätta!
Citera
2024-11-14, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vi kan återkomma till den här konversationen om två år eller något när din husgud fått styra och ställa. Om paradiset har nåtts vid det laget och det är klackarna i taket så får jag stå med dumstrut på, men jag tvivlar.
Precis så sa folk efter Trumps valseger 2016. Sen stod de med dumstruten 2018. Trenden är på min sida.
Citera
2024-11-14, 19:40
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Fast det där funkar ju inte.

Om jag rånar en bank så ju jag nöjd och belåten när jag drar mig tillbaka till mitt mansion på Bahamas. Ska jag komma undan med det tänker du, bara för att jag inte är ett hot mot mänskligheten? När man begår brott ska det bestraffas, oavsett om man är en A-lagare med 5 kr i fickan eller en president.
Du fattar väl att det måste finnas ett intresse att driva en rättsprocess för att det ska bli något av den?

När Biden slarvade med hemligstämplade dokument lades utredningen ner.

När Trump slarvade med dokument har man fortsatt att driva processen.

Anledningen sägs vara att Biden varit mer samarbetsvillig, samt hade svårt att minnas vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det vet du inte.
Han kommer vara jättegammal. Han sa innan valet att om han inte vann i år skulle han inte försöka igen 2028. Så han drar sig nog tillbaka.
Citera
2024-11-14, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Precis så sa folk efter Trumps valseger 2016. Sen stod de med dumstruten 2018. Trenden är på min sida.
Året är 2024 och frågan är snarare varför du lever 8 år bak i tiden när han tillsätter ett helt annat entourage kring sig (inkl Musk som köpt sig en plats).
Citera
2024-11-14, 19:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Han kommer vara jättegammal. Han sa innan valet att om han inte vann i år skulle han inte försöka igen 2028. Så han drar sig nog tillbaka.
Jo, men Trump är redan jättegammal. Har Trump någon gång sagt att han blir för gammal för att kandidera?
Citera
2024-11-14, 19:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem ska iscensätta detta hux flux har du tänkt dig om det nu inte skett sen november 2020?
Matt Gaetz?
Citera
2024-11-14, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Året är 2024 och frågan är snarare varför du lever 8 år bak i tiden när han tillsätter ett helt annat entourage kring sig (inkl Musk som köpt sig en plats).
Frågan är snarare varför du vevar på som en sprucken grammofonskiva med det eviga domdagsgnället. Biden strålade som en sol i Vita Huset när han tog emot Trump igår. ”Välkommen tillbaka!” Ta ledning av honom, valet är över dags att gå vidare.
Citera
2024-11-14, 20:03
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:

Nej, år 2018 så blev det en blue wave i midterms.
Citera
2024-11-14, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Frågan är snarare varför du vevar på som en sprucken grammofonskiva med det eviga domdagsgnället. Biden strålade som en sol i Vita Huset när han tog emot Trump igår. ”Välkommen tillbaka!” Ta ledning av honom, valet är över dags att gå vidare.
Varför skulle jag inte - med tanke på att Trump 2.0 inte är jämförbar.

Biden får stråla bäst han vill, jag fascineras inte av Trump oavsett.

Frågan är väl snarare varför du sitter och jublar över en gammal fullblodsnarcissist borta i USA.
Citera
2024-11-14, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Matt Gaetz?

Klart det kommer att utredas ordentligt denna gång, förra gången var det ju på ett ungefär som att våra sossar fått utreda lotteriskandalen helt själva, klart som fan att inget hittas då.

Trump kommer inte låta udda vara jämnt, nu kommer det att gås till botten angående valet 2020.
Citera
2024-11-14, 20:19
Medlem
Finns inte en chans att han skulle lyckas med det, proceduren för att göra tillägg i författningen är så pass tungarbetad att det inte finns någon möjlighet alls i en fråga som denna. Oavsertt allt snack om s k jordskredseger för republikanerna så har de faktiskt mycket tunna majoriteter i både Senaten och Representanthuset, det handlar om ett litet fåtal mandat (ingen som är någorlunda insatt i saken väntade sig heller annat än att GOP skulle erövra ett par mandat till i Senaten, det beror på enkel matematik utifrån vilka platser som var uppe till omval och det sannolika utfallet för just dessa: en hel del säten i senaten är i praktiken nästan omöjliga att rubba, ungefär på samma sätt som att vissa delstater är bergsäkra i presidentvalet).

För att ens börja driva igenom ett författningstillägg behöver man två tredjedelars majoritet kring förslaget i senaten - helt utom räckhåll för Trump och MAGA. Do the math.
Citera
2024-11-14, 20:24
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Hysterin är total bland sojapojkarna. Ska du raka av dig håret nu och vägra sex i fyra år?

Man vågar inte ens tänka på hur Reagan - som var känd och uppskattad för sin humor och sina skämt - skulle ha framstått i dagens samtalsklimat. Ta nu dina piller och koppla av. Jag lovar att det var ett skämt.
Kan du förklara skämtet? Jag fattar verkligen inte det roliga.

Han säger till de republikanska house representanterna att han vill att de ska ändra grundlagen så att han kan sitta längre som president…

Ett dygn senare går de som blev uppmanade att ändra grundlag att det bara var ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in