2024-11-14, 17:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja nu har man underhållning i fyra år.

Varenda ord från Trump kommer alltså fingranskas, ges värsta möjliga tolkning och brytas ihop över. Jag blir alldeles utmattad å vänsterns vägnar. Det här kommer bli fyra hårda år för dem. Stressnivån kommer ligga på max hela tiden. De kommer åldras i förtid, stackarna. Jag tar fram popcornen

Yes, popcornskålen kommer att vara välfylld under dessa fyra år, satan vad Trump kan media de springer exakt åt det håll han vill
Citera
2024-11-14, 17:22
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du glömmer (?) att Trump redan har styrt i fyra år, och att det var fyra ekonomiskt goda och fredliga år för världen. Om det hade sett annorlunda ut hade du säkert haft större framgång med att berätta hur hemska nästa 4 år under Trump kommer att bli. Men du har liksom verkligheten emot dig. Verkligheten vinner över sagan.

Vi kan återkomma till den här konversationen om två år eller något när din husgud fått styra och ställa. Om paradiset har nåtts vid det laget och det är klackarna i taket så får jag stå med dumstrut på, men jag tvivlar.
Citera
2024-11-14, 17:49
Medlem
Man hoppas ju att han i sedvanlig ordning bara "fick feeling där och då" och att det inte är något han på allvar planerar att försöka sig på..
Citera
2024-11-14, 18:07
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
uh, öh, för vi i svärje inte har perssonval eftersom du tydligen mizzat det....

du tror det kom som en överraskning för dom som röstade på moderaterna att kristersson blev statsminister?
Citera
2024-11-14, 18:27
Medlem
DoraFs avatar
Jo, men det är ju givet att Trump vill vara president på livstid. Hur kan någon öht tro något annat med tanke på att han vägrat acceptera valförlusten 2020? Under valrörelsen sa han att han skulle vara diktator dag ett. Jättekul. Verkligen.

Förstår MAGAfånerna verkligen inte att Trump skulle ha drunknat i juridiska processer och advokaträkningar livet ut om han inte vann presidentvalet. Presidentämbetet är hans enda chans att undkomma problemen. Den dagen han lämnar Vita Huset kommer han inte längre vara fredad utan då kan det juridiska kvarnarna börja mala ned honom igen. Viljan finns där men att han sannolikt inte kommer att kunna genomföra ändringen är en annan sak.
Citera
2024-11-14, 18:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Hahahaha vilket roligt skämt att underminera demokratin och konstitutionen. En riktig komiker den där Trump!

Det är inget skämt! Han testar vattnet för hur mycket makt han kan centrera till själv. Har han möjlighet att förlänga sin makt kommer han ta de chansen.

Vänstern saknar humor, det är därför Trump är hatad av er. Men nu bryr sig ingen om er så cry baby, cry.
Citera
2024-11-14, 18:47
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, men det är ju givet att Trump vill vara president på livstid. Hur kan någon öht tro något annat med tanke på att han vägrat acceptera valförlusten 2020? Under valrörelsen sa han att han skulle vara diktator dag ett. Jättekul. Verkligen.

Förstår MAGAfånerna verkligen inte att Trump skulle ha drunknat i juridiska processer och advokaträkningar livet ut om han inte vann presidentvalet. Presidentämbetet är hans enda chans att undkomma problemen. Den dagen han lämnar Vita Huset kommer han inte längre vara fredad utan då kan det juridiska kvarnarna börja mala ned honom igen. Viljan finns där men att han sannolikt inte kommer att kunna genomföra ändringen är en annan sak.
Det finns ingen anledning att driva rättsprocesser mot honom efter mandatperioden eftersom han då inte längre utgör ett hot.
Citera
2024-11-14, 18:50
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Det finns ingen anledning att driva rättsprocesser mot honom efter mandatperioden eftersom han då inte längre utgör ett hot.

Fast det där funkar ju inte.

Om jag rånar en bank så ju jag nöjd och belåten när jag drar mig tillbaka till mitt mansion på Bahamas. Ska jag komma undan med det tänker du, bara för att jag inte är ett hot mot mänskligheten? När man begår brott ska det bestraffas, oavsett om man är en A-lagare med 5 kr i fickan eller en president.
Citera
2024-11-14, 18:51
Medlem
Lagopussys avatar
Det är som 1933 igen.
Citera
2024-11-14, 18:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vänstern saknar humor, det är därför Trump är hatad av er. Men nu bryr sig ingen om er så cry baby, cry.

81% av oss här i Sverige ville att Kamala skulle vinna.

Trump må vara populär här på Flashback, men detta är en ekokammare om du inte visste det.
Citera
2024-11-14, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han lider väl av Napoleonkomplex. Väntar med spänning på att han tar titeln kejsare.
Ja, och han verkar tro att han är odödlig.
Citera
2024-11-14, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Undrar hur många ständigt framskjutna åtal Trump har via sina jurister.
Överklagan, misstänkt jäv, fel domare, fel hit och dit, har gått som en evighetskvarn för att förskjutas till efter valet.

Det fanns en sida som enbart behandlade turerna från 2020/21 men det var som ett getingbo. Gubben är trots allt 78 år så det lär finnas multum bakåt med stämningar och tjafs kring konkurser, musik han inte får använda.

Klart han vill sitta med immunitet tills han ordagrant trillar av pinn. Rena semestern att slippa infinna sig och äta Hamberders i Ovala.

Trumps felstavning, inte min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in