2024-11-14, 15:17
Medlem
Ber om ursäkt i förväg men jag orkar helt enkelt inte läsa hela tråden. Är det någon som vet när hans störning först gjorde sig påmint? Hur ser hans familjesituation ut? Varför har inte föräldrarna satt stopp för honom ?
Citera
2024-11-14, 17:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Sanslöst. Han släpptes trots att man bedömde risken för återfall som mycket hög. Han hinner knappt komma ut innan han våldtar en tonårsflicka i utsatt läge.

Tvi fan för det jävla kräket. Hoppas några rediga skåningar letar upp aset och slår ut tänderna på den fan.

Skjut han med kulknappar...
En sak han helt missat
Citera
2024-11-14, 19:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tyvärr har han nog det..

"Nytorgsmannen hade även kvinnligt besök bara för ett par dagar sedan.
– Han sa att det var en tinderdejt. Hon stannade lördag till söndag."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...an-stormade-in

Nu blir jag lite förvirrad; det verkar finnas en till tråd om denna man:

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p90106322

Vad gäller risk för fler brott, har han misskött sig vad gäller att se til att mobiltelefonen med GPS kunnat kommunicera med sändaren i bostaden, vilket lett till att frivården inte kunnat se var han varit.
Han har också låtit bli att svara i sin mobil, kommit för sent till möten mm.

Man kan ju undra vad han har pysslat med under dessa tillfällen...

DN:

"I tisdags fick Kriminalvården för tredje gången inte kontakt varken med honom direkt eller med sändaren. Samma kväll greps han av polis."

https://www.dn.se/sverige/larmen-om-...misskotsamhet/
Senast redigerad av notknapparen 2024-11-14 kl. 19:30.
Citera
2024-11-14, 19:20
Medlem
Nu blir det dubbla trådar om detta, vet inte vilken det ska skrivas i. Men här är huset där han hyrt ett rum iaf https://qasa.se/sv/home/807173
Citera
2024-11-14, 23:52
Medlem
Storebrossans avatar
Tänkte kolla ifall det finns någon med en samlad FUP har möjlighet att ladda upp den igen då gamla länkar är döda.
Citera
2024-11-15, 15:43
Medlem
Kan någon bara vara vänlig att förklara (för jag är inte insatt) snabbt hur fanskapet till och med fick kvinnorna att be om ursäkt några veckor efter våldtäkterna som jag hörde på nyheterna?

Ja det finns andra ex på manipulativa personer men ändå låter helt otroligt
Citera
2024-11-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Ber om ursäkt i förväg men jag orkar helt enkelt inte läsa hela tråden. Är det någon som vet när hans störning först gjorde sig påmint? Hur ser hans familjesituation ut? Varför har inte föräldrarna satt stopp för honom ?
Vilken störning? Genomgick han RPU eller P7?

Vilka föräldrar? Han är ju för fan över 30 och sen vet jag inte var han kommer ifrån? Är han uppväxt i Skåne?
Senast redigerad av Tellusstar 2024-11-15 kl. 15:56. Anledning: Red
Citera
2024-11-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Det är inte åklagaren som beslutar detta. Det är den lagstiftning som finns att efter 2/3 av straffet blir man villkorligt frigiven. Flera faktorer spelar in i helhetsbedömningen som tidigare straffad, misskötsamhet etc. Men praxis är 2/3 av straffet.

Om det nu är en tröst i sammanhanget. Han har fortfarande 1/3 av förra straffet kvar eftersom han är villkorlig frigiven. Det betyder att han sannolikt kommer få sitta den kvarvarande fängelsetiden från föregående straff, vid fällande dom.
Precis. Han hade tydligen misskött sig lite men inte tillräckligt för att Kriminalvården skulle ha rätt att inte släppa han.

Bra att du tog upp detta med 1/3 för den kommer att svida.
Citera
2024-11-15, 17:00
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Någon mer än jag som har ett vagt minne utav hans syster hejade på hans sexuella övergrepp via i alla fall sms (troligen läste jag det i gammal FUP)? Jag undrar om hon fortfarande finns i hans liv och hejar på bakom kulisserna?
Citera
2024-11-15, 17:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Någon mer än jag som har ett vagt minne utav hans syster hejade på hans sexuella övergrepp via i alla fall sms (troligen läste jag det i gammal FUP)? Jag undrar om hon fortfarande finns i hans liv och hejar på bakom kulisserna?

Om jag inte minns fel kallade hon väl ett av offren för ”thai-hora” eller liknande?

Hade varit intressant att veta vad hon anser om sin bror idag..
Citera
2024-11-15, 18:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det florerar ett nytt namn på Facebook. Någon som vet om han bytt igen sedan det finska namnet?

Enligt någon i lokalgrupp var det en hel del poliser i Lyby tisdag(igår) kväll/natten mellan tisdag och onsdag. Konstigt om han har bott på ett sånt litet ställe som Lyby och ingen har reagerat… men är väl kanske inte många som vet hur han ser ut.

Edit: Expressen skriver att hans nya namn är Fr*drik Lundgr*n https://www.expressen.se/nyheter/sve...-ny-valdtakt-/
Han verkar alltså ha bytt igen

TV4 skriver att han bor i Hörby (https://www.tv4.se/artikel/8CegS4W6q...a-runt-hoernet), tidigare florerade ju Simrishamn som bostadsort, antingen var det inte sant el så har han fått flytta igen. Jag hoppas på det senare, han borde aldrig få ha en trygg tillvaro i sitt liv igen...

Våldtäkten verkar ha skett för tre veckor sedan, men han greps först igår... Får hoppas han inte hunnit med fler våldtäkter på den tiden...

Jodå det stämmer.
Han visade sig dock i princip aldrig ute.

Finns en längre artikel om hans tid där att läsa här;
https://www.ystadsallehanda.se/2024-...igt-litet-liv/

Vet inte om artikeln är låst då jag är prenumerant på tidningen, men jag har citerat ur den i andra tråden som också ligger här i ABoK.
Citera
2024-11-15, 18:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Om jag inte minns fel kallade hon väl ett av offren för ”thai-hora” eller liknande?

Hade varit intressant att veta vad hon anser om sin bror idag..

Inte helt omöjligt - hon verkade helt sadistisk precis som honom! Minns följande speciellt. Nytorgsmannen skickade en bild till syrran med en sax i hans hand och bakom var trosor eller byxor på en tjej som troligen var helt däckad - "fittuppklippar-saxen" (nått sånt) stod det i smset - varpå syrran svarade med att garva!

EDIT: Jag minns att jag funderade på hur mycket syrran egentligen visste om nytorgsmannens övergrepp - jag fick dock intrycket av smsen att hon visste jävligt mycket. Detta var dock aldrig med som någon väsentlig komponent i rättsfallen av vad jag minns. Jag kan inte heller minnas att polisen nånsin snackade med henne. (men det är möjligt att man gjorde)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-11-15 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in