2024-11-14, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Ja visst, det är underhållning att titta på människor som beter sig pinsamt, barnsligt och trashigt. Håller med.

Själv hade jag helst bara sett Ninni och Nicklas som par. Har heller aldrig fattat vad det är som är så roligt med Maria Montazami eller Gunilla Persson.

För övrigt pallar jag inte se fler avsnitt men det gläder mig att läsa att Elsa och Adam har det bra nu.

Tror Selma är en skitbra tjej. Idiotiskt råd att be en 27-årig kvinna leva som gift med en man till 30 och vänta och se om han vill ha barn då.
Selmas intuition är sund, fuck alla oförstående stel-svenskar i tråden som får panik av att se människor med känslor.
Senast redigerad av Undringar 2024-11-14 kl. 12:57.
Citera
2024-11-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Vilken fin relation Niklas har till sin kompis. Fint att de visar det på tv.

Innan han började prata om bröllopstalet så var jag tvärsäker på att det var hans bror. Kände inte igen honom först och dom är så himla lika!
Citera
2024-11-14, 13:12
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har du på dig Magnus glasögon?
Hector verkade inte alls speciellt intresserad av Magnus i början, han var bara generös och bjöd till. Han är typen som ger många komplimanger (det är jag också) för att han i första hand ser det fina i andra människor.

Jag är på andra avsnittet. Redan där framstår Hector som för angelägen och kan inte läsa av situationerna med Magnus. Och av inläggen här att döma verkar jag få rätt i att ”relationen” blir övertydligt obalanserad i senare avsnitt. Men det finns klara tecken på det redan i de första avsnitten för alla som kan läsa av människor.

Hector försöker givetvis själv trivialisera det genom att säga att han bara ”ger komplimanger”. Men det är självbedrägeri. Man märker direkt att hela dynamiken mellan Hector och Magnus är off. Hector ger Magnus en för stor överhand i relationen vilket Magnus känner sig kvävd av, trots att han är en givare.

Mentalt känner sig Magnus så här: https://media1.tenor.com/m/zRFkUi2cgb0AAAAd/seinfeld-jerry-seinfeld.gif

Sedan kan man som sagt fråga sig varför han inte bara avbryter och skonar både Hector och sig själv fortsatt lidande. Men jag misstänker att han har höga prestationskrav på sig själv och inte vill vara en ”quitter” inför hela svenska folket. Han vill inte vara den som kastar in handduken offentligt i en stor tv-produktion. Men han vill mer än gärna att Hector gör det.
Senast redigerad av Knattarna 2024-11-14 kl. 13:16.
Citera
2024-11-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag skiter i allt jag och ni andra har skrivit innan; detta ska vara ett underhållningsprogram och Elsa är den ÖVERLÄGSET mest underhållande karaktären av dem alla! Det må vara trashigt eller vad som helst, men jag älskar detta!
Magnus kunde lära sig av henne.
Selma vet jag inte vad hon håller på med, så himla labil! Hon klänger på Andreas när de skiljs åt och säger att hon kommer sakna honom, och en scen senare så sitter hon och säger med sorgsen röst att hon inte saknar honom. TÖNT.

Har inte kollat hela avsnittet än så jag kanske ändrar mig när jag tittat klart.

Skulle vilja påstå att hon bara är sig själv, rak, ärlig, härlig, lite galen, rolig som fan, har pondus och bara är motsats till hur de flesta andra svenskar är (dvs stela, tysta, och rädda att sticka ut). Tror många tjejer kan känna igen sig i hur Elsa uttrycker sig och är, och många tjejer kan nog känna igen sig i tanken av att vilja våga sticka ut som hon gör.

Dessutom är inte allt så jävla allvarligt hela tiden, fattar inte varför folk får panik bara för att hon surar ihop lite ibland. Vem gör inte det liksom? Bara att majoriteten är rädd för att uttrycka det och alltid ska klappa alla runtom medhårs. Om du ser detta Elsa, fan vad grym du är!
Citera
2024-11-14, 14:02
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ps1
Skulle vilja påstå att hon bara är sig själv, rak, ärlig, härlig, lite galen, rolig som fan, har pondus och bara är motsats till hur de flesta andra svenskar är (dvs stela, tysta, och rädda att sticka ut). Tror många tjejer kan känna igen sig i hur Elsa uttrycker sig och är, och många tjejer kan nog känna igen sig i tanken av att vilja våga sticka ut som hon gör.

Dessutom är inte allt så jävla allvarligt hela tiden, fattar inte varför folk får panik bara för att hon surar ihop lite ibland. Vem gör inte det liksom? Bara att majoriteten är rädd för att uttrycka det och alltid ska klappa alla runtom medhårs. Om du ser detta Elsa, fan vad grym du är!

Ju mer man ser henne ju mer rolig och äkta känns hon! Så jäkla fint att få se hur hon är när hon går loss och mår bra.

Obs! Framtidsspoiler:

Citera
2024-11-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Innan han började prata om bröllopstalet så var jag tvärsäker på att det var hans bror. Kände inte igen honom först och dom är så himla lika!
Ja verkligen!
Citera
2024-11-14, 16:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ju mer man ser henne ju mer rolig och äkta känns hon! Så jäkla fint att få se hur hon är när hon går loss och mår bra.

Obs! Framtidsspoiler:

Citera
2024-11-14, 17:20
Medlem
keckoishs avatar
Följde dagens avsnitt lite halvt, då jag höll på med annat samtidigt. Fattade det därvid som att Elsa helt ändrade uppfattning om Adam efter att ha sett hans arbetsplats, dvs ett tjusigt advokatkontor i innerstan med utsikt över vattnet. Då steg han så många pinnhål i hennes ögon så att hon med ens kunde se sig själv som hans framtida lyxhustru.

Vad gäller Magnus så var det väl uppenbart för oss tittare att han aldrig gillade Hector. Av den enkla orsaken att vi aldrig tilläts höra Magnus skildring av sina första intryck av Hector. Det var bara Hectors version vi fick höra, vad han hade känt och tyckt om Magnus, när de sågs för första gången där vid vigseln. Så någon ömsesidig attraktion var där aldrig. En dålig match av påstådda experter, som bommade rejält i detta fall. Bra att det nu fick ett slut och att Magnus inte gick med på tramsa med något mer i denna fars.
Senast redigerad av keckoish 2024-11-14 kl. 18:01.
Citera
2024-11-14, 17:48
Medlem
Vem hade kunnat ana att ett bra knull och tillfredställande sexliv skulle göra en sådan stor skillnad för Elsa och Adams relation? Hon blev en helt annan person efteråt. Adam måste ha levererat i sängen enormt för att göra henne ”dickmatized” 😂
Citera
2024-11-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Vem hade kunnat ana att ett bra knull och tillfredställande sexliv skulle göra en sådan stor skillnad för Elsa och Adams relation? Hon blev en helt annan person efteråt. Adam måste ha levererat i sängen enormt för att göra henne ”dickmatized” 😂

Var det så enkelt som att Elsas fd badboys aldrig tidigare brytt sig om att tillfredsställa henne, och att Adam gjorde det med bravur? Och därför är hon så småfnittrigt förälskad i honom och hans advokatkontor nu?
Citera
2024-11-14, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Vilken fin relation Niklas har till sin kompis. Fint att de visar det på tv.

Känns som dom är ex partners
Tror kompisen är kär i Nicklas.
Citera
2024-11-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Var det så enkelt som att Elsas fd badboys aldrig tidigare brytt sig om att tillfredsställa henne, och att Adam gjorde det med bravur? Och därför är hon så småfnittrigt förälskad i honom och hans advokatkontor nu?

Det är mycket möjligt. Att han skulle leverera på det sättet hade hon inte räknat med, och efter att ha sett hans schyssta advokatkontor börjar hon nu inse att han faktiskt är ett kap som inte är lätt att ersätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in