Citat:
Ursprungligen postat av
nicobar
Her forsøker politiet å gå over på en mer egnet plattform , kommunikasjon via Monero, ja det går an , men det er begrenset hvor mye du kan skrive i hver melding :
2018-12-10: 0.000706 (decode hex in monero to ascii)
I mail av 27.januar 2019 avviser motparten dette forsøket , de er tydeligvis mistenksom :
"TIL POLITI: IKKE PRØVE SPILLE SPILL MED KOMUNIKATION. AGNEN VI TAR IKKE"
Når jeg leser disse trussel-mailene biter jeg meg merke til avslutningen mail av 8.juli 2019 :
"Proof of identitety: klokke gull ring i stol under breven." Ja ordet IDENTITETY идентитеты, Det er jo et russisk ord som kan oversettes til identiteter.
Bare en tilfeldig feilstavelse eller bevisst forvirring , eller er forfatteren en som tabber seg ut og som behersker russisk ?
https://www.vg.no/nyheter/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene
Det var ikke et forsøk på å bytte plattform da de skrev disse meldingene i underteksten til bitcoin-transaksjonene.
Det var et forsøk på å se om motparten skjønte at det gikk an å skjule tekst i disse hex-strengene.
Kanskje også et forsøk på å se om det påvirket hva RU ville si i avhør, han var jo inne like etterpå.
De hadde naturligvis fattet interesse for hans "HEX - UNIVERSAL ("NOT GLOBAL")".
Plattformbyttet ble som sagt initiert ved at Holden holdt pressekonferanser på nyåret 2019.
Som sagt var dette i tråd med TH og familiens ønsker, og pressekonferansene ble holdt både
på norsk og engelsk for å sikre at de nådde frem.
Så da virker det pussig at TH plutselig ikke syntes noe om pressekonferanser da politiet ville
ha regien. Etter hypoteseskifte og betaling var det jo på'an igjen med pressekonferanser fra Holden.