2024-11-14, 00:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Nu är det riktigt livat hos Hassan. Gräddis är dyngrak och Hassan vill få ut henne ur bostaden.
Grannarna har tydligen redan klagat på att hon skriker nattetid.

Gå in på TT och se hennes dyngraka svansång.
Citera
2024-11-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu är det riktigt livat hos Hassan. Gräddis är dyngrak och Hassan vill få ut henne ur bostaden.
Grannarna har tydligen redan klagat på att hon skriker nattetid.

Gå in på TT och se hennes dyngraka svansång.

Shit! Länge sen vi såg henne såhär dragen. Jobbigt att se. Ingen surpris med bråket förstås, frågan är om det går över när bådas promillehalt går ner eller om H nått sin gräns iom att han själv riskerar sitt boende pga hennes beteende.
(Gambia, nja.)
Citera
2024-11-14, 02:19
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Shit! Länge sen vi såg henne såhär dragen. Jobbigt att se. Ingen surpris med bråket förstås, frågan är om det går över när bådas promillehalt går ner eller om H nått sin gräns iom att han själv riskerar sitt boende pga hennes beteende.
(Gambia, nja.)

Hassan är rädd om sitt boende, han har flyttat ett antal gånger senaste åren och verkar vara en tystlåten pensionär som fortfarande går upp tidigt för att JOBBA (dvs inte vara otrogen som Pia tro).

Går inte att ha en "skrikare" hemma om man inte bor på ett lågtröskelsboende likt Ryssviken.

Pia får lära sig hålla käften eller sova på gatan.
Citera
2024-11-14, 08:59
Medlem
biljardballes avatar
Gräddkärringen öppnar kylen efter nästan ett år utan el
https://youtu.be/fVmb6Zp8pn0?si=duGMiZbUAGA2cEoY
Citera
2024-11-14, 09:50
Medlem
SkrikPaniks avatar
Måste säga att jag inte trodde det skulle ske bara några minuter in på 14e. Sjukt tragiskt att Hassan tvingas lämna sin egen lgh på natten för att styra av bråk & inte kunna sova.

Får hoppas att det finns en gubbe med Volvo. Hon behöver en man & gratis boende för varje veckodag om dom ska orka i längden.
Citera
2024-11-14, 11:39
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Måste säga att jag inte trodde det skulle ske bara några minuter in på 14e. Sjukt tragiskt att Hassan tvingas lämna sin egen lgh på natten för att styra av bråk & inte kunna sova.

Får hoppas att det finns en gubbe med Volvo. Hon behöver en man & gratis boende för varje veckodag om dom ska orka i längden.

Pia tror ju på fullaste allvar att hon ska bo hos honom nu, och natten till idag är hon dyngrak och ger Hasse ett flertal anledningar till att kasta ut henne - vilken uppskattning hon visar honom.
Jag hoppas verkligen att han kastar ut kärringen så hon får stå för sina konsekvenser i livet - ännu en gång.
Citera
2024-11-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hassan är rädd om sitt boende, han har flyttat ett antal gånger senaste åren och verkar vara en tystlåten pensionär som fortfarande går upp tidigt för att JOBBA (dvs inte vara otrogen som Pia tro).

Går inte att ha en "skrikare" hemma om man inte bor på ett lågtröskelsboende likt Ryssviken.

Pia får lära sig hålla käften eller sova på gatan.

Tycker så synd om Hassan. Han har hjälpt henne så mycket och i gengäld får han inte sova och måste oroa sig över att bli vräkt när grannarna klagar på allt nattligt härjande. Nu lägger hon upp videos där hon har den största offerkoftan på och säger att han hatar henne och blaablaablaa. Inte konstigt han ledsnar på att bara ge och ge! Om hon inte drack som hon gjorde hade hon kanske kunnat fortsätta bo hos honom och ha en vettig relation. Han vill bara ha ett lugnt liv. Om inte det här får henne att inse att hon behöver söka hjälp för sitt missbruk finns det nog ingenting som kan få det att hända.
Citera
2024-11-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Tycker så synd om Hassan. Han har hjälpt henne så mycket och i gengäld får han inte sova och måste oroa sig över att bli vräkt när grannarna klagar på allt nattligt härjande. Nu lägger hon upp videos där hon har den största offerkoftan på och säger att han hatar henne och blaablaablaa. Inte konstigt han ledsnar på att bara ge och ge! Om hon inte drack som hon gjorde hade hon kanske kunnat fortsätta bo hos honom och ha en vettig relation. Han vill bara ha ett lugnt liv. Om inte det här får henne att inse att hon behöver söka hjälp för sitt missbruk finns det nog ingenting som kan få det att hända.

Jag med. Att grannarna klagar på att hon skriker är allvarligt. Hur svårt ska det vara för henne att bara försöka bete sig? Stackars Hassan. Han har hjälpt henne ofantligt.
Citera
2024-11-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eline91
Jag med. Att grannarna klagar på att hon skriker är allvarligt. Hur svårt ska det vara för henne att bara försöka bete sig? Stackars Hassan. Han har hjälpt henne ofantligt.

Tänk att vara 70+ och ha det så dåligt ställt att man måste upp på morgonen för att ta alla extrajobb man kan få för att ha råd med hyran. Och så får man en skrikhals hos sig som bara ska ha och ha så man inte får någon sömn och får lämna sin egen lägenhet mitt i natten samtidigt som grannarna börjar klaga. Tror han mer än allt hade önskat sig ett lugnt pensionärsliv och sluppit den extra stressen. Som jag uppfattar det dricker han knappt själv så jag vet inte riktigt hur de hittade varandra? Hoppas han får ro i alla fall och att hon lämnar honom ifred. Hon behöver inte sabba hans liv också.
Citera
2024-11-14, 13:38
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Ja, de senaste inläggen här håller jag med om...

Så klart är det synd om Pia för hon har ju både en missbruksproblematik, och så många andra problem, men nu när hon vet att dagen är kommen att hennes egen lgh inte finns för henne längre, (inte ens att 'fly till' tillfälligt, om än utan möbler och annat, för när nycklarna är lämnade så är det ju oåterkalleligt,) så borde hon ha skött allt lite snyggare om hon vill bo hos Hassan...

Men, hos en missbrukare, och en person med så många andra problem också, finns väl varken omdöme eller logik kvar...

Så den ståndpunkt jag haft hittills står ju i grunden kvar, att det är väldigt synd om Pia, men detta sista inatt var ju oerhört ogenomtänkt av henne...

Så även Hassan tycker jag synd om...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-11-14 kl. 13:42.
Citera
2024-11-14, 14:20
Medlem
Ps

Nu vill jag inte att ni säger att jag äntligen 'fått upp ögonen för allt med Pia'...

Jag har väl även innan, sett det på det sätt som jag nyss skrev...

Att det egentligen är väldigt synd om henne...

Men, när/om man kanske, som nu, i Pia's fall, bara har en enda människa 'att luta sig mot' i en väldigt utsatt situation, så behöver man ju ta det väldigt lugnt, 'spela sina kort väl', och vara ödmjuk, och tacksam...
Både för husrum, hjälp och stöd för övrigt...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-11-14 kl. 14:22.
Citera
2024-11-14, 14:34
Medlem
Så, till Pia, om du läser här...

Ta det lite lugnt i fortsättningen...

Hassan, vill hjälpa dig, men du måste också göra din del...
Låta honom orka...

Till Hassan...

Hjälp Pia, om du orkar...
Det du gör är en stor välgärning, om du bara orkar hålla ut...

Men, vi alla förstår ju att även du har en gräns...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-11-14 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in