2024-11-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Knappt någon publik på city - Hammarby ab och inte många som tittar via svt24 men har matchen VAR?

Nej, det är bara i slutspelet.
Citera
2024-11-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ah nej men 15.000 plåtar är sålda läste jag någon gång förra veckan.

Aha fan. Det visste jag faktiskt inte. Tyckte att det lät lite med 500 pers som dragit ner till Manchester nu. Givet uppslutningen på kanalplan i övrigt så tänkte jag nog att ett par till hade dragit ner.

Edit: 15.500 sa dom precis på SVT

Det är en jättebra siffra, kan man inte vara missnöjd med. Skulle det komma 30 000 är det utan motstycke för ett svenskt klubblag på damsidan. Mer än 1,5x fler sålda biljetter jämfört med det näst bästa i så fall alltså en ökning med över 50 %.

Jag vet inte med de stora klubbarna alltså. De orkar inte ens lägga gruppspelsmatcherna på stora arenor. Inte ens matcher som skulle kunna vara finaler. De verkar inte tycka att det är någon stor grej. Nykomlingarna Hammarby och Galatasaray får visa vägen, de största och rikaste klubbarna tar baksätet. Ingen bra look, om du frågar mig.
Citera
2024-11-12, 22:49
Medlem
En grej som Hammarby måste fixa är att de behöver så många chanser för att göra mål. Mot City och Barca får man bara 1, 2 eller 3 chanser på hela matchen. Max. Skulle tagit den där på första tillslaget Valotto.
Citera
2024-11-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Fler personer på plats på bortaläktaren än resten av arenan mellan city - bajen.

Jag njuter som faan när jag ser o hör bajenklacken. De äger ju hela stadion.
DAZN-kommentatorn va imponerad o TV-kamerorna riktades mot klacken flera gånger.
Chloe Kelly pekade också på bajenfansen när hon gick ut till uppvärmningen.

Hyfsat bra match av Bajen men snälla nån allt det där med värdera passningar o bollteknik allt sånt.
Men det är ju på träningarna man tränar sånt o produkten ska ju utföras på matcherna.
Det ser ju likadant ut i alla lag i Damallsvenskan, så man undrar ju vad tränarna håller på med om det nu ska bli bättre kvalitet på allting.
Det är inte miljardarenor eller fler träningstider som behövs, utan bättre kvalitet på träningarna. Punkt.

Hoppas nu att folk från UEFA o FIFA kommer till Tele2 Arena o kollar in Bajens matcher mot FC Barca o ManC. Kanske inte i första hand för matchen som sådan, utan för stödet o fansen på läktarna.

Så de får en tankeställare hur de där miljarderna ska fördelas.
Citera
2024-11-13, 08:11
Medlem
Alkibiadess avatar
OK/bra match av Hammarby även om man måste bli lite mer klinisk i de chanser man får.

Arsenal vann med 4-0 mot borta Juventus. Ingen av svenskorna startade matchen men Blackstenius kom in i andra och gjorde ett mål. Även Hurtig kom in i slutet av andra halvlek och jag tycker hon gjorde ett piggt intryck (jag hade nästan räknat bort henne helt och hållet under hennes skadefrånvaro men visar upp ett bra spel). Kafaji fick inte spela något. 1427 i publiken

Bayern München vann med 3-0 mot Vålerenga. Bra för Sverige. Sembrandt spelade men inte Magda. Planen såg ut som dålig amerikansk plan med massor med linjer för amerikanska fotboll.

Publiksiffror:
Manchester City-Hammarby 2233
Juventus-Arsenal 1427
Bayern München-Vålerenga 2500
Senast redigerad av Alkibiades 2024-11-13 kl. 08:18.
Citera
2024-11-13, 20:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Rebecka Blomqvist hattrick för Wolfsburg mot Galatsaray.
Citera
2024-11-13, 20:52
Medlem
Stefan4s avatar
Rebecka Blomqvist hade målfest ikväll. 🔥🔥🔥
Citera
2024-11-13, 22:18
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bra match av Bajen igår som större delen av matchen hade full kontroll defensivt. 2-0 var faktiskt i överkant sett till de chanser Man C hade.Sen hade man så klart velat se ett bättre spel framåt. Fast hade Thea Särbos ribbskott gått in så hade vi nog grejat en poäng.

Även om chanserna att gå vidare nu är väldigt begränsade så känns stämningen bland supportrarna bra. 16.300 sålda biljetter tyder på att de gamla publikrekordet från 2021. Uppmärksamheten i Europa över vår supporterkultur lär locka många att dyka upp för att visa att vi är bäst i den grenen.

Bäst på plan igår var utan tvekan Alice Carlsson som på något sätt blir bättre för varje säsong som går. Idag är det svårt att tänka sig någon annan som vår kapten.

Brukar må rätt överjävligt dåligt efter förluster men igår kände jag mest glädje över hur laget stod upp. Jag tror det finns en realistisk chans att plocka poäng av Man C och Barca på hemmaplan.
Citera
2024-11-13, 23:18
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Publiksiffror:
Manchester City-Hammarby 2233
Juventus-Arsenal 1427
Bayern München-Vålerenga 2500

Fruktansvärt dåliga publiksiffror. Känns som att det inte bara är Bajen utan även Häcken ligger i framkant här. Kanske minnet bedrar mig men nog fyllde Häcken Bravida rätt bra under förra WCL. Misstänker att det är rätt många lag i Damallsvenskan som skulle dubbla de här publiksiffrorna om de kvalade in till WCL.

Trist att pengarna och makten inom damfotbollen verkar ligga hos klubbar som till stor del saknar supporterkultur. Om Bajen fyller arenan mot Man C och Barca så blir det ett jäkla statement.
Citera
2024-11-14, 02:23
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Fruktansvärt dåliga publiksiffror. Känns som att det inte bara är Bajen utan även Häcken ligger i framkant här. Kanske minnet bedrar mig men nog fyllde Häcken Bravida rätt bra under förra WCL. Misstänker att det är rätt många lag i Damallsvenskan som skulle dubbla de här publiksiffrorna om de kvalade in till WCL.

Trist att pengarna och makten inom damfotbollen verkar ligga hos klubbar som till stor del saknar supporterkultur. Om Bajen fyller arenan mot Man C och Barca så blir det ett jäkla statement.

Vilka är publikklubbarna ute i Europa? Vet att Arsenal troligen har bäst siffror, men sen? Hammarby borde nästan vara toppp10 ute i Europa. Vi i Europa ligger mil efter USA på denna punkt. Verkar tyvärr vara herrklubbarna som framförallt leder damfotbollens utveckling i Europa och inte det allmäna intresset, med Arsenal och Hammarby som fina undantag.

Damallsvenskan har ju också gått kräftgång publikmässigt i 20 år, undantaget Hammarby. Ändå förvånande att City har så dåliga siffror, med tanke på att de är en sådan storklubb och man hört så mycket om uppsvinget damfotbollen fått i England efter vinsten hemma-EMet. På den positiva sidan tycker jag ändå att damfotbollen utvecklas väldigt snabbt både spelmässigt och själva produkten. Det borde ge utdelning i långa loppet.
Citera
2024-11-14, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Vilka är publikklubbarna ute i Europa? Vet att Arsenal troligen har bäst siffror, men sen? Hammarby borde nästan vara toppp10 ute i Europa. Vi i Europa ligger mil efter USA på denna punkt. Verkar tyvärr vara herrklubbarna som framförallt leder damfotbollens utveckling i Europa och inte det allmäna intresset, med Arsenal och Hammarby som fina undantag.

Damallsvenskan har ju också gått kräftgång publikmässigt i 20 år, undantaget Hammarby. Ändå förvånande att City har så dåliga siffror, med tanke på att de är en sådan storklubb och man hört så mycket om uppsvinget damfotbollen fått i England efter vinsten hemma-EMet. På den positiva sidan tycker jag ändå att damfotbollen utvecklas väldigt snabbt både spelmässigt och själva produkten. Det borde ge utdelning i långa loppet.

Kollade siffror för Man C och de har haft mellan 3000 och 4000 på nästan samtliga matcher under några år. Undantag när de mött Man U och haft över 40000, samt senast mot Spurs när de hade drygt 10000 på Etihad.

Många missar alltså att Man C hade en stor publikmatch senast och dessutom har seriefinal (borta) nu till helgen. Dessutom är fotbollskulturen i England mer inriktad på inhemskt spel, och spel i Europa lockar inte lika många. Även på herrsidan är det lägre publik på dessa matcher.

2200 var alltså den lägsta siffra Man C haft på länge. För att matchen kom i kläm mellan mer viktiga och intressanta matcher, ur deras synvinkel. Men ”till vardags” har de alltså ungefär dubbelt så stor publik som Hammarby.

https://www.footballwebpages.co.uk/manchester-city-women/attendances
Senast redigerad av Burkgurka 2024-11-14 kl. 06:51.
Citera
2024-11-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Inga dundermatcher men håller med.. Fått känslan av att intresset dock ökat på sistone av damfotbollen? Känns som att det rapporteras mer på nyheterna iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in