2024-11-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Förvånad att ryssarna tjurrusar mot ukrainarnas försvarslinje och det utan flygvapenstöd. Deras pansarbilar och tanks exploderar direkt vid träff. Usel överlevnadschans där det nu pratas om att ryssarna åker på 100% förluster, dvs ingen kommer tillbaka till sin egen sida.

Är det ett sätt för ryssarna att få ukraina att förbruka sin ammunition? Byta en granat mot ett rysk liv.

Fortsätter ryssarna såhär har de ingen armé kvar i Kursk fram till jul.
Ja, poängen med dessa till synes helt meningslösa anfall är att trötta ut försvaret så att ammunition tar slut. Man förbrukar helt enorma mängder på sånt här och tidigare har jag hört Ukrainare som vittnat om att dom helt enkelt inte får fram mer i tid. En ryss är inte värd mycket ens i Ryssland.
Citera
2024-11-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Ser inget annat slut på det här än att Ukraina ger bort områden till Ryssland, jag ser varje dag ifrån ockuperade områden där man återuppbyggt städer där allt flyter på samtidigt som man bygger upp nya.
1000 dagar med sanktioner och det ser ut precis som vanligt, alla butiker fyllda med allt ifrån coca cola till irländsk öl. Näe Ukraina har förlorat det här. Varför skulle Ryssland vilja gå med på att sluta / ge tillbaks när dom tar ny mark varje dag.
Behåller Ukraina Kursk då samt att sanktionerna ligger kvar?
Citera
2024-11-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Ser inget annat slut på det här än att Ukraina ger bort områden till Ryssland, jag ser varje dag ifrån ockuperade områden där man återuppbyggt städer där allt flyter på samtidigt som man bygger upp nya.
1000 dagar med sanktioner och det ser ut precis som vanligt, alla butiker fyllda med allt ifrån coca cola till irländsk öl. Näe Ukraina har förlorat det här. Varför skulle Ryssland vilja gå med på att sluta / ge tillbaks när dom tar ny mark varje dag.
Det är ganska lågbegåvat att dra slutsatser om en stats ekonomiska situation baserat på vad som finns i butiker, till och med mycket lågbegåvat. En smula korkat att dra ner byxorna på sig själv och visa sin okunnighet. Osmart helt enkelt!
Citera
2024-11-13, 21:28
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ja, poängen med dessa till synes helt meningslösa anfall är att trötta ut försvaret så att ammunition tar slut. Man förbrukar helt enorma mängder på sånt här och tidigare har jag hört Ukrainare som vittnat om att dom helt enkelt inte får fram mer i tid. En ryss är inte värd mycket ens i Ryssland.
Ryssarna ljuger om allt, även till varandra. Där har du orsaken till att våg efter våg rusar mot en säker död
https://daxe.substack.com/p/why-do-russian-marines-keep-riding
Citera
2024-11-13, 21:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Den nya försvarsministern verkar vara en vettig typ. Han har sagt i en intervju att han inte ser någon poäng med att sätta kvinnor i roller där män är bättre, som i strid.

Förhoppningsvis är han ingen hök – Trump drev hårt i sin kampanj att han är en president som inte startar krig, och det skulle vara synd om han svek sina väljare på den punkten.

Bägge har uttalat sig för att supporta Ukraina.
Blir väl kul?
Citera
2024-11-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det verkar som man fyller på från bergrummen med T90 och T80 mot Kursk. Än så länge obekräftat. Men stora mängder!
Stora mängder helt obekräftat? Jag tror det när jag ser det.
Citera
2024-11-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Sverige har inte den traditionen, och har inte heller några naturliga fiender att angripa. En stormakt som USA kan alltid slå till mot nån "skurkstat" i Afrika eller Asien, och har också gjort så vi flera tillfällen. Putins angrepp på Ukraina har inte heller lett till minskad popularitet i Ryssland.
Jag förstår.
Sverige saknar "tradition" av att starta krig när det börjar bli underskott i finanserna. Tack gud att jag inte är ryss.

Sverige saknar "tradition" att klara av att offra 100 000-tals bröder, söner och fäder som ryssen gladeligen gör för ledaren pootin var du inne på häromdagen. Tack gud att jag inte är ryss.

Sverige saknar "traditionen" av dedovschina under militärtjänsten som innebär ständig misshandel, utressning, riskera att få spräckt skita och andra övergrepp av inkallade som ryckte in tidigare än du. Tack gud att jag gjorde lumpen i Sverige.

Hur fan kan du försvara ryssland i detta, din skit!
Senast redigerad av jonkebonke 2024-11-13 kl. 21:37.
Citera
2024-11-13, 21:52
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ryssarna ljuger om allt, även till varandra. Där har du orsaken till att våg efter våg rusar mot en säker död
https://daxe.substack.com/p/why-do-russian-marines-keep-riding
Officerarna i fält sitter i en svår sits, måste väl ljuga och utföra dumma ordrer för att rädda sig själv.
Citera
2024-11-13, 22:01
Medlem
Norrbagg79s avatar
Gregg har varit i Kursk:
https://m.facebook.com/kenneth.gregg.9440/
Mycket interessant info i detalj om hur dom ryska anfallen stoppas, UAF verkar ha full koll.
Också om att offentliga tjänstpersoner säges upp då det inte finns pengar till löner.
Citera
2024-11-13, 22:25
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är ganska märkligt att ryssanhängare, diktaturanhängare, kommunister, fascister samt andra lågbegåvade tror att köpkraften ligger på samma nivå hos hela världens befolkning. Ingenting kan vara mer fel.

En medelryss behöver arbeta en arbetsdag (8 timmar) för att kunna köpa ett kilo smör, en medelsvensk behöver arbeta ca 45 minuter för kunna köpa ett kilo smör.

Hur tror du att det ligger till med ägg i en liknande jämförelse?
Även rysk potatis har ökat rejält senaste året, 64%. Ger en indikation att inflationen ligger mkt högre än offentliga statistiken.

Nu börjar också den konstgjorda tillväxten sakta ner (visar t.om. officiell rysk statistik). Vad ska ryzzarna nu använda för argument att ekonomin går bra?
Citat:
Russia's growth slowed in the third quarter, official statistics published Wednesday showed, with high inflation caused by the Kremlin's massive spending on the Ukraine offensive weighing on the economy.
Effekten av ryska centralbankens senaste höjning är minimal. Vi kan se fram emot hårdare tag från centralbanken = fler ryska företag som går omkull = mer internt käbbel inom ryska eliten.
Citat:
The Central Bank also warned this week that inflation was staying stubbornly high even after it hiked interest rates to 21 percent, their highest level in more than two decades.
https://www.barrons.com/amp/news/russia-s-growth-dips-as-inflation-weighs-on-economy-4879dcb4
Citera
2024-11-13, 22:28
Medlem
Vaginalketchups avatar
Varit en hel del trafik av ryzzens IL96 flygplan från special flight squadron från Moskva via Casablanca till både cuba och Venezuela på flightradar idag
Vad pysslar de med?
Exporterar utedass, hiv och alkolism eller är det något annat fuffens på gång ?

Vill man kolla flightradar så sök på RSD
Citera
2024-11-13, 22:39
Medlem
Jofs avatar
Det ser mörkt ut för 🇺🇸 stöd till Ukraina när Trump kommer till makten.
Putin räknar med fredsförhandlingar då och vill nog ha tagit tillbaka Kursk tills dess.
Vill inte att Ukraina ska ha den delen att förhandla med.
Vad ska Ukraina göra nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in