2024-11-13, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
För att abortera levande foster skapar inget lidande..

Men ät inte ägg för att det är ju mördande.

Vid tidig abort är fostrets nervsystem extremt outvecklat, så fostret vet inte om sin egen existens och kan inte känna smärta. Dvs.: vid tidig abort lider inte fostret.

- Men oönskat gravida kvinnor i USA lider av abortförbudet.
- Kvinnor i USA som får missfall och inte vågar söka vård/som vården inte vågar hjälpa av rädsla att anklagas för abort, lider.
- Våldtagna tonåringar som blivit gravida vid våldtäkten och deras föräldrar lider av abortförbudet, pm de råkar bo i fel delstat.
- Önskat och lyckligt gravida som behöver abortvård i en svår graviditet, tex för att rädda livet på ett levnadsdugligt tvillingfoster, lider av abortförbudet.

Att skapa denna sorts lidande, är ondska.
Citera
2024-11-13, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, det finns många konservativa och traditionella kvinnor som uppfostrats väl som inte är promiskuösa som håller ned statistiken. Det är ju inte dem någon syftar på.

Vad som syftas på är de kvinnor som är promiskuösa givetvis och som nästan tävlar om vem som kan vara den största slampan och det största sexobjektet. Det är den kulturen som ständigt pushas av mainstream och som unga möter på social media. Ta en titt på hur Instagram eller TikTok ser ut. Det är ren psykologisk krigsföring som pågår där då unga kvinnor jämt och ständigt blir bombarderade av ytliga dekadenta influencers och "förebilder" som ska trycka på dem skadliga ideal om feminism, manshat, lössläppthet och allmänt horeri.

Men kära du, det är inte småtjejerna som sitter och dreglar över de andra småtjejerna på Only Fans. Det är vuxna män som sitter och dreglar över småtjejerna på Only Fans och överöser de "mest slampigaste" sexobjekten med lyxprylar och pengar i massor och betalar mer för att de ska klä av sig mer och göra grövre grejer. Män är jävligt dåliga förebilder för unga kvinnor, det håller jag absolut med dig om. Män uppmuntrar till lössläppthet och horeri. Vidare är det män som underhåller porrindustrin och prostitutionen överallt i världen.

TikTok och Instagram är skit pga att flickor och unga kvinnor matas med sjukliga skönhetsideal. Vilket underhålls av skönhetsindustrin som satsar miljarder på att hjärntvätta unga.

Sen "feminism och manshat" - vettetusan alltså, kvinnor måste ju tillåtas varna varandra för män som du och dina likar.
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-13 kl. 06:52.
Citera
2024-11-13, 06:50
Avslutad
Citat:
Jag ser inget om en "ultrakonservativ diktatur". Ni har haft fem försök på er att försöka citera någonting som stödjer era påståenden och ni har inte lyckats citera en enda mening. Bara rent trams med andra ord.

Du har alltså haft fem försök på dig att förstå vad du läser men inte lyckats. Vi får hoppas att president Trump förstår bättre och fortsatt motsätter sig Project 2025. Säga vad man vill om gubbfan så är han iallafall enträgen så jag har ändå hopp om att han kommer stå på sig mot de mest fantastiska konservativa som ligger bakom Project 2025.
Citera
2024-11-13, 07:58
Medlem
Det skulle vara bra om män sluta finansiera kvinnor i sex-branchen.

Eftersom det leder till iden att män ska betala för sex och det leder till att kvinnor inte vill ha relationer med män utan de börjar med saker som 4 B istället.

Också 40 % av liberala ,demokratiska unga kvinnor är HBTQ/LGBT också ,så för dem går utvecklingen från.

Från normal till LGBT till 4B.

Detta skulle inte ske utan den propaganda som sker på internet och media. Det var en tråd på flashback som påpeka att alla serier på Netflix innehåller LGBT.

Makthavarna vill av någon anledning personer ska bli LGBT och 4B ,inte alla inte Trump och Elon Musk ,men många andra ser det som en dröm att befolkningen slutar med familjer och bara sysslar med arbete och gör rika rikare.

Kvinnor har inte så långt att gå från LGBT till 4B eftersom båda innebär att män ska ersättas eller utesluter män.

Fast vad vänstern inte fattar att till slut kommer alla vara Republikaner så det hjälper inte hur mycket de protesterar mot män.

Vänstern och 4B kommer gå under eftersom de producerar inga barn och de barn som de producerar kommer oftare sitta i fängelse eller dö av självmord eller narkotikabruk. Finns ingen kärlek där och färre barn kommer överleva utan kärlek från föräldrarna.
Citera
2024-11-13, 11:30
Medlem
Citat:
Det är precis vad det är. Den består av max några hundra kvinnor i hela USA. Hysteriskt gråtande kvinnor som rakar av sig håret som skriker som ett litet barn som inte får sin vilja igenom. Er lilla sexstrejk är på dag 8 nu och ni har inte åstadkommit någonting överhuvudtaget förutom att ge feminismen ännu sämre rykte och göra den än mer illa omtyckt än vad den redan var.

Hur känner du inför det faktum att feminismen är så otroligt hatad och illa omtyckt? Känner du att ni lyckats?

Jag ingår inte i 4B, jag lever i samboskap med en man ex.
Men, jag lever också i ett av världens mer jämställda länder med fri aborträtt m.m. för kvinnor.
Så finns inga större skäl för mig som svensk kvinna att ingå i en proteströrelse som 4B.
Sydkorea däremot och numera alltså även USA, där har kvinnor väldigt goda skäl att börja vråla protester på gator och på sociala medier mot sitt samhälle.

Jag är just feminist för att jag känner av detta hat mot kvinnor som du och dina gelikar står för.

Hur "känner" du för det?
Citera
2024-11-13, 11:33
Avslutad
Grannlandet Nordkorea är världens hårdaste diktatur. 4B belyser den extrema kontrasten mellan länderna, för denna typ av feministiskt trams uppstår bara på ställen där det finns en stor välmående medelklass med för litet verklighetskontakt. I Nordkorea har folk fullt upp med att klappa i händerna för Kim Kalsong och svälta.
Citera
2024-11-13, 11:39
Medlem
Citat:

Haha! Varför öppnar du din känslostyrda käft om du inte ens vet någonting om vad du pratar om? Trump vill inte förbjuda abort utan anser att det är upp till delstaterna att bestämma själva.

Roe v Wade revs upp under Bidens presidentskap, fattar du? Även om Kamala hade vunnit hade hon inte kunnat ändra på det vilket gör denna "protest" bara än mer efterbliven.

Din dumme fan.
Det som rev upp Roe v Wade, var högsta domstolen i Usa.
Och VEM tror du såg till att HD i USA numera har en extrem övervikt av reaktionära konservativa?

Seriöst väx upp lite och häng med i verkliga nyheter, och sluta gräv ner dig i högerdarikal dynga.
Citera
2024-11-13, 11:48
Medlem
Citat:
Åh, nej... ni kan inte längre mörda ert eget barn i livmodern. Det är verkligen hemskt att ideal som giftermål, familj, anständighet och värdighet nu börjar prioriteras allt mer över feminismens "ha sex med främlingar" och "äktenskap är slaveri"-narrativ.

Jag såg någon 4B-feminist säga något i stil med: "Stop having sex with strangers and men you don't know! Stop having sex with men you can't verify that they will stay with you! Stop having sex with men who won't take responsibility for a pregnancy! Stop having sex with men who are fuckboys who treat you badly and that you think you can fix!"

Fattar du inte att det är precis det mer traditionella konservativa har sagt precis hela tiden?

Well då är väl 4B precis vad sånna som du vill ha, vad klagar ni över?

Din sort lever i en inkonsekvent dubbelmoral som alla andra inser utom ni själva.

Försök fatta att den patriarkala idealet av att alla män BÅDE ska få och ha rätt kräva en dygdig trogen oskuld att gifta sig med som glatt skaffar 6 barn, tar allt obetalt arbete och glatt infogar sig i underdånig beroendeställning och förstör sina egna valmöjligheter i livet OCH 30 snygga brudar (eller förlåt "horor" heter det ju i din värld) att knulla med "on the side" eller före äktenskapet med inte är en logisk, praktiskt möjlighet.

Inte heller är det speciellt konsekvent att BÅDE sitta och kräva att alla era små befruktningar, ni lyckas skapa via att knulla alla era "horor" eller "slampor" "luder" och alla fina epitet ni nu har för just kvinnor när de tar sig rätten att äga en sexualitet som motsvarar er egen, utan kondom, ska tvångutvecklas och tvångsfödas och tvångsomhändertas av "hororna" i fråga ensamma....utan att ni själva ska behöva offra eller ta nått som helst ansvar.

Funkar helt enkelt inte.
Senast redigerad av Merapi 2024-11-13 kl. 11:53.
Citera
2024-11-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vem klagar? Konservativa tycker väl mest att det hela är humor samt ser det som positivt att dessa idioter sexstrejkar och därmed inte förökar sig och sprider sina dumma gener vidare.
Citera
2024-11-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
För att abortera levande foster skapar inget lidande..

Men ät inte ägg för att det är ju mördande.

Vem påstår att äta ägg är mördande?

Äggindustrin, kycklingindustrin etc ÄR klart kritikvärt och är DET som människor som ex inte vill äta animaliskt kritiserar.
Citera
2024-11-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vem klagar? Konservativa tycker väl mest att det hela är humor samt ser det som positivt att dessa idioter sexstrejkar och därmed inte förökar sig och sprider sina dumma gener vidare.

Ja OJ! det finns ju inget som helst "klagande" alls över 4B rörelsen hos män...

Citera
2024-11-13, 12:35
Medlem
Citat:

Vadå klagar? Om du hade läst mina inlägg så hade du vetat om att jag flera gånger välkomnat det. Kvinnorna anammar ju konservativa och traditionella ideal och kastar sin dekadenta promiskuösa livsstil åt helvete. Du får nog läsa vad jag skriver för jag har välkomnat det minst tio gånger vid det här laget.

Den här videon sammanfattar väldigt väl hur jag och många andra konservativa/reaktionära ser på saken:
https://www.youtube.com/watch?v=M8ssWE9aorI

Titta gärna på den så kanske du får lite förståelse för vad vi egentligen tycker för ofta baserar du det mesta av vad du skriver på någon sorts halmgubbe av vad vi skulle tycka och stå för.

Citat:
Din sort lever i en inkonsekvent dubbelmoral som alla andra inser utom ni själva.

Vilken dubbelmoral skulle det vara?

Citat:
Försök fatta att den patriarkala idealet av att alla män BÅDE ska få och ha rätt kräva en dygdig trogen oskuld att gifta sig med som glatt skaffar 6 barn, tar allt obetalt arbete och glatt infogar sig i underdånig beroendeställning och förstör sina egna valmöjligheter i livet OCH 30 snygga brudar (eller förlåt "horor" heter det ju i din värld) att knulla med "on the side" eller före äktenskapet med inte är en logisk, praktiskt möjlighet.

Det är precis det här jag menar. Du skapar en halmgubbe av det jag, konservativa och reaktionära står för som du sedan attackerar. Jag förespråkar inte att män ska ha horor vid sidan om. Jag förespråkar att mannen ska vara lojal till sin fru och familj.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-13 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in