2024-11-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dags för Champions League igen.

Hammarby spelar borta mot Manchester City ikväll kl 21.00. Sänds i SVT från kl 20.50 (SVT24 och SVT Play).

Övriga matcher är
Juventus - Arsenal kl 18.45
Barcelona - St Pölten kl 18.45
Bayern München - Vålerenga kl 21.00

Galatsaray - Wolfsburg (onsdag 18.45)
Real Madrid - Twente (onsdag 18.45)
Roma - Lyon (onsdag 21.00)
Celtic - Chelsea (onsdag 21.00)

Matcherna mellan Barcelona och St Pölten samtt mellan Galatsaray och Wolfsburg sänds av DAZN på Youtube.

Arsenal har för övrigt arenaproblem inför sin hemmamatch mot Bayern München i december: https://www.theguardian.com/football/2024/nov/08/forcing-arsenal-women-out-emirates-stadium-wasted-opportunity-fixture-clash-men-champions-league

Tack för infon. Kan komplettera med att ManC-Hammarby även sänds på DAZN och DAZNs YT-kanal. Det är engelska kommentatorer men jag föredrar hellre dom än de svenska.
Citera
2024-11-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Tack för infon. Kan komplettera med att ManC-Hammarby även sänds på DAZN och DAZNs YT-kanal. Det är engelska kommentatorer men jag föredrar hellre dom än de svenska.

DAZN har även svenska kommentatorer. De har alltid språken från de deltagande länderna + Engelska.

Jag tror på en bättre match från Hammarby än mot Barcelona. Men de måste anpassa taktiken lite grann. Kan inte gå in lika respektlöst, man lär sig inget av att bli överkörda. Satsa på försvar och kontringar. Var beredda på fysiskt spel.
Citera
2024-11-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vad gäller i gruppspelet i WCL, målskillnad eller inbördes möten?
Om det är målskillnad så lär det inte räcka för Bajen att ta fyra poäng mot ManC eftersom båda då hamnar på 10 poäng ( båda förlorar mot Barca och vinner mot Pölten).

Om det är målskillnad som gäller så lär Bajen vara tvungna att antingen ta sex poäng mot Man C eller att spela minst oavgjort mot Barca.. Jösses vad illa det satt med Man C:s seger mot Barca.

Inbördes möten gäller före total målskillnad.

Uefa: inbördes möten är en tiebreaker före total målskillnad

Fifa: total målskillnad är en tiebreaker före inbördes möten.

Så Uefas regler i EM och Champions League. Fifas regler i VM.
Citera
2024-11-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Dags för Champions League igen.

Hammarby spelar borta mot Manchester City ikväll kl 21.00. Sänds i SVT från kl 20.50 (SVT24 och SVT Play).

Övriga matcher är
Juventus - Arsenal kl 18.45
Barcelona - St Pölten kl 18.45
Bayern München - Vålerenga kl 21.00

Galatsaray - Wolfsburg (onsdag 18.45)
Real Madrid - Twente (onsdag 18.45)
Roma - Lyon (onsdag 21.00)
Celtic - Chelsea (onsdag 21.00)

Matcherna mellan Barcelona och St Pölten samtt mellan Galatsaray och Wolfsburg sänds av DAZN på Youtube.

Arsenal har för övrigt arenaproblem inför sin hemmamatch mot Bayern München i december: https://www.theguardian.com/football/2024/nov/08/forcing-arsenal-women-out-emirates-stadium-wasted-opportunity-fixture-clash-men-champions-league

Juventus - Arsenal blir spännande. En sån här match ska ha mer än några hundra pers i publiken i självaste Champions League så hoppas Juventus kan leverera bättre den här gången. Det kan inte bara vara upp till Hammarby och andra nykomlingar från mindre länder att jobba för populariteten i UWCL, de stora länderna & klubbarna måste hjälpa till. Betänk att Hammarby - St Pölten hade bättre publik än Man City - Barca eller Bayern - Arsenal. Det är ett uselt betyg till de här stora klubbarna faktiskt. De har inte ansträngt sig. Men Hammarby visar hur det ska gå till!

Real Madrid - Twente i två matcher blir antagligen direkt avgörande för vem som tar andraplatsen i gruppen. Madrid borde vinna men det kan bli spännande.

Roma - Lyon kan kanske bli spännande.

Övriga matcher känns resultatet ganska givet och det kan bli ganska stora siffror i flera matcher.
Citera
2024-11-12, 16:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Inbördes möten gäller före total målskillnad.

Uefa: inbördes möten är en tiebreaker före total målskillnad

Fifa: total målskillnad är en tiebreaker före inbördes möten.

Så Uefas regler i EM och Champions League. Fifas regler i VM.

Ok, det var ett väldigt positivt besked. Nu ska man inte hoppas på för mycket men om Bajen skulle skrälla ikväll och sen vinna mot Man C på hemmaplan så lär båda lagen hamna på 10 poäng. Det skulle innebära avancemang för Bajen? Skulle målskillnad avgöra vore vi chanslösa.

Sen så gäller väl det som sagts. Sex poäng mot St Pölten är en godkänd prestation. Allt däröver är en bonus. En pinne ikväll och vi lär få fullsatt på Tele 2 i returen.
Citera
2024-11-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ok, det var ett väldigt positivt besked. Nu ska man inte hoppas på för mycket men om Bajen skulle skrälla ikväll och sen vinna mot Man C på hemmaplan så lär båda lagen hamna på 10 poäng. Det skulle innebära avancemang för Bajen? Skulle målskillnad avgöra vore vi chanslösa.

Sen så gäller väl det som sagts. Sex poäng mot St Pölten är en godkänd prestation. Allt däröver är en bonus. En pinne ikväll och vi lär få fullsatt på Tele 2 i returen.

Med scenariot:

City - Hammarby: oavgjort
Barca - Pölten: vinst Barca

Hammarby - City: vinst Hammarby
Pölten - Barca: vinst Barca

Hammarby - Barca: vinst Barca
City - Pölten: vinst City

Pölten - Hammarby: vinst Hammarby
Barca - City: vinst Barca

Barcelona 15
Hammarby 10 p
Man City 10 p
Pölten 0 p

Ja då skulle Hammarby gå vidare även om de har sämre målskillnad än City, pga de skulle ha fler poäng från inbördes möten. 4 för Hammarby, 1 för City.

Det är väl ungefär vad som krävs för att Hammarby ska gå vidare dvs ett mindre mirakel. Men det har vi ju vetat hela tiden. Ska de gå vidare måste de slå ut antingen Barca eller City. Det kan man inte kräva. 6 p från Pölten matcherna är godkänt, ytterligare poäng utöver det är en bonus anser jag.

Däremot tycker jag inte att de ska ”kasta bort” den här turneringen som någon slags se och lära möjlighet. Förstår att man ville gå in i Barca matchen med en tro på att man kunde vinna, vill inte ge upp på förhand. Men man borde gjort läxan bättre. Barca var för bra och det finns väldigt mycket underlag för att studera dem och inse detta. Sen borde man gjort anpassningar under matchen för att stoppa blödningen. De får svälja stoltheten och lägga sig i försvar, försöka få så bra siffror som möjligt och satsa på kontringar. Så man får ett resultat man kan vara stolt över och då får det inte sluta 9-0. Det är inte roligt och inte lärorikt heller.
Citera
2024-11-12, 20:00
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

Vetefaaan om vi får sålt 30? Hur många är sålda nu? 15?
Citera
2024-11-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Vetefaaan om vi får sålt 30? Hur många är sålda nu? 15?

15 skulle vara årets bästa siffra i Sverige och även den bästa i årets Champions League. Och då har Hammarby redan hela UWCL’s TVÅ bästa publiksiffror för i år (12 & 7). Så det är verkligen inte dåligt.

Blir det en bit över 18000 så är det nytt rekord för svensk klubbfotboll på damsidan.

Jag tycker dock att Martin Sjögren lät exakt som inför Barcelona matchen så vet inte om det är ett bra tecken. Det visar sig snart 🙂

Vet att Hammarby även riktat uppenbart välbehövlig kritik mot både Barcelona och City. De säljer inte ut en 4-5k stadium men har ändå begränsat biljetterna till bortalaget. Borde inte vara tillåtet. Hammarby får köpa via hemmalaget i så fall det går ju inte att stoppa.
Citera
2024-11-12, 21:35
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Knappt någon publik på city - Hammarby ab och inte många som tittar via svt24 men har matchen VAR?
Citera
2024-11-12, 21:38
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
15 skulle vara årets bästa siffra i Sverige och även den bästa i årets Champions League. Och då har Hammarby redan hela UWCL’s TVÅ bästa publiksiffror för i år (12 & 7). Så det är verkligen inte dåligt.

Blir det en bit över 18000 så är det nytt rekord för svensk klubbfotboll på damsidan.

Jag tycker dock att Martin Sjögren lät exakt som inför Barcelona matchen så vet inte om det är ett bra tecken. Det visar sig snart 🙂

Vet att Hammarby även riktat uppenbart välbehövlig kritik mot både Barcelona och City. De säljer inte ut en 4-5k stadium men har ändå begränsat biljetterna till bortalaget. Borde inte vara tillåtet. Hammarby får köpa via hemmalaget i så fall det går ju inte att stoppa.

Ah nej men 15.000 plåtar är sålda läste jag någon gång förra veckan.

Aha fan. Det visste jag faktiskt inte. Tyckte att det lät lite med 500 pers som dragit ner till Manchester nu. Givet uppslutningen på kanalplan i övrigt så tänkte jag nog att ett par till hade dragit ner.

Edit: 15.500 sa dom precis på SVT
Senast redigerad av Brmc 2024-11-12 kl. 21:40.
Citera
2024-11-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ah nej men 15.000 plåtar är sålda läste jag någon gång förra veckan.

Aha fan. Det visste jag faktiskt inte. Tyckte att det lät lite med 500 pers som dragit ner till Manchester nu. Givet uppslutningen på kanalplan i övrigt så tänkte jag nog att ett par till hade dragit ner.

Edit: 15.500 sa dom precis på SVT

Bajen är nog ett av de sämst rankade lagen på plan men utanför är dom de största laget med mest dragningskraft.
Citera
2024-11-12, 22:34
Medlem
Fler personer på plats på bortaläktaren än resten av arenan mellan city - bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in