2024-08-15, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Vilken hypokrat hon är; hon vägrade komma till prisutdelningen när Chuck Berry fick Polarpriset, men det går tydligen utmärkt att umgås med en kvinna som var lärarinna, gift 2-barnsmor och som hade ett förhållande med en 16-årig elev.

Vem?
Citera
2024-08-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Att hon gjort flera ansiktslyft i brasilien genom åren är väl ganska kännt, men att detta skulle skett varje år tror jag verkligen inte.

De vill väl till varje pris undvikafadäsen när hon kom hem från brasseland, med det där breda stela smilet som skrämde barn. Inte för inte heller hon Jokern den dess.

De som har råd eller är mycket i offentligheten, föredrar flera små justeringar, framför sällan utförda totalrenoveringar.

Och råd har hon. Eller vi snarare, det är ju vi som betalar.
Citera
2024-09-25, 13:03
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
De vill väl till varje pris undvikafadäsen när hon kom hem från brasseland, med det där breda stela smilet som skrämde barn. Inte för inte heller hon Jokern den dess.

De som har råd eller är mycket i offentligheten, föredrar flera små justeringar, framför sällan utförda totalrenoveringar.

Och råd har hon. Eller vi snarare, det är ju vi som betalar.
Förra veckan besökte drottning Sonja av Norge Sverige. Hon är 87 år så sju år äldre än Silvia, men ser betydligt yngre och bättre ut:

https://www.svenskdam.se/kungligt/drottning-sonjas-besok-i-sverige-gick-inte-alls-som-planerat/10423868

Hon sägs också ha gjort ingrepp i ansiktet, men i så fall har hon haft en bättre kirurg. Hon har inga rynkor vad jag kan se, och leendet ser naturligt ut.
Citera
2024-09-30, 21:01
Medlem
Coffeemans avatar
Det måste vara något jag inte förstår angående hennes välgörenhetsarbete. Kanske kan någon hjälpa mig förstå?

Trots att det hela tiden i åratal och i varje intervju betonas hur mycket drottningen (och prinsessorna med för den delen) jobbar för "sin" World Childhood Foundation så verkar ju organisationen vara pytteliten. Såvitt jag kan läsa mig till har man kring 75 miljoner i tillgångar (något märkligt då det också står att det kom in 14 M dollar vid bildandet) och verksamheter omsätter kring 40-50 M/årligen.

Inte för att jag har någon större insyn i andra organisationer men det låter ju oerhört lite med tanke på all gratispublicitet. En chef med +80kkr/lön har man också och det är väl inte ovanligt. Men det borde ju betyda att man jobbar någorlunda heltid med detta och ändå inte lyckas dra in mer än 40-50M/år vilket känns helt otroligt lite.

Så upplys mig gärna om någon vet hur det hänger ihop!
Citera
2024-10-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Det måste vara något jag inte förstår angående hennes välgörenhetsarbete. Kanske kan någon hjälpa mig förstå?

Trots att det hela tiden i åratal och i varje intervju betonas hur mycket drottningen (och prinsessorna med för den delen) jobbar för "sin" World Childhood Foundation så verkar ju organisationen vara pytteliten. Såvitt jag kan läsa mig till har man kring 75 miljoner i tillgångar (något märkligt då det också står att det kom in 14 M dollar vid bildandet) och verksamheter omsätter kring 40-50 M/årligen.

Inte för att jag har någon större insyn i andra organisationer men det låter ju oerhört lite med tanke på all gratispublicitet. En chef med +80kkr/lön har man också och det är väl inte ovanligt. Men det borde ju betyda att man jobbar någorlunda heltid med detta och ändå inte lyckas dra in mer än 40-50M/år vilket känns helt otroligt lite.

Jag har funderat över samma sak!
Citera
2024-10-13, 20:53
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Någonstans i mitt bakhuvud surrar ett envist rykte, att Patrick Sommerlath egentligen är Silvias son, och inte hennes borsson...
Jag tänker så här, varför bor han sedan länge i Sverige? Han med familj har bott i hovstallet, och han är nu skriven på Drottningholms slott. Jag menar, även om man har problem med sin biofamilj som tonåring och under en period flyttar till sin faster, så brukar väl biofamiljen ta tillbaka sitt barn när det lugnat ner sig?
Är det någon som vet mer om detta så skriv gärna här!

Nja, att Silvia var oskuld när hon träffade kungen har jag svårt att tro.
Hade inte Silvia rent av ett längre förhållande innan eller när hon träffade kungen? Jag har sett namnet Gert von Brandenburg nämnas i något sammanhang.

Jag tror inte heller för ett ögonblick att hon ”sparade sig” för kungen. Hon sägs ofta ha varit ute i Münchens nattliv när hon bodde där. Jag är säker på att männen sprang benen av sig efter henne på den tiden.

Historien om hur någon bror följde henne hem från fester gäller skolfester under uppväxten, inte när hon bodde i München som snart 30-årig yrkeskvinna.
Citera
2024-10-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman

Silvia kanske vill hålla det smalt för att ha kontroll över det hela. Man vill inte tappa bollen helt enkelt.
Citera
2024-11-12, 11:09
Medlem
PrincessAnnes avatar
Är det någon här som har läst boken Yrke: Drottning som kom ut till drottningens 80-årsdag? Jag har precis läst den och blir lite illa till mods när jag läser om en människa som driver sig själv så hårt. Det verkar nästan maniskt. Hon har hur många välgörenhetsprojekt som helst på gång, deltar i alla styrelsemöten och läser alla dokument. Utöver det har hon sina vanliga drottningplikter som länsbesök, statsbesök och annan representation. Hon skickar sms till sina medarbetare kl. fyra på morgonen och verkar inte behöva sova mer än ett par, tre timmar per natt. Många tycker att det är beundransvärt att en 80-åring har den energin och drivkraften. Själv tycker jag att hon borde kunna unna sig att varva ner efter snart 50 år. Jämnåriga drottningar har lämnat över till den yngre generationen, som Beatrix och Margrethe. Vad är det som får en människa att hålla igång som en Duracellkanin?
Citera
2024-11-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Är det någon här som har läst boken Yrke: Drottning som kom ut till drottningens 80-årsdag? Jag har precis läst den och blir lite illa till mods när jag läser om en människa som driver sig själv så hårt. Det verkar nästan maniskt. Hon har hur många välgörenhetsprojekt som helst på gång, deltar i alla styrelsemöten och läser alla dokument. Utöver det har hon sina vanliga drottningplikter som länsbesök, statsbesök och annan representation. Hon skickar sms till sina medarbetare kl. fyra på morgonen och verkar inte behöva sova mer än ett par, tre timmar per natt. Många tycker att det är beundransvärt att en 80-åring har den energin och drivkraften. Själv tycker jag att hon borde kunna unna sig att varva ner efter snart 50 år. Jämnåriga drottningar har lämnat över till den yngre generationen, som Beatrix och Margrethe. Vad är det som får en människa att hålla igång som en Duracellkanin?
Kemiska preparat. Hon är inte mer än människa.
Citera
2024-11-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne

Jag får en känsla av att Drottningen är en gammeldags tysk pliktmänniska. Ordning och reda. Du har tagit på dig jobbet och då är det bara så. Inget fel i att sköta plikterna men nog tycker man att hon vid den åldern borde lugna ner sig om det är som du beskriver det hela.
Citera
2024-11-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag får en känsla av att Drottningen är en gammeldags tysk pliktmänniska. Ordning och reda. Du har tagit på dig jobbet och då är det bara så. Inget fel i att sköta plikterna men nog tycker man att hon vid den åldern borde lugna ner sig om det är som du beskriver det hela.
Kan nog vara så. Inte är hon den gemytliga typen av äldre tysk dam iaf.
Citera
2024-11-12, 14:57
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Javisst borde hon det, eller så är det kanske så att det är det som håller henne igång. Alltså utan jobbet skulle hon falla ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in