Citat:
Ursprungligen postat av
Mariestadaren.
HAHA efterblivna svenska staten i ett nötskal. Typiskt dem att säga kom tillbaka nästa år. Finns inte en chans på kartan att man jobbar som terminalarbetare när man är inne på liven 24/7 och ber om gåvor. Det räcker att Skatteverket ägnar en timma åt tik tok på dagen så ser man detta utan problem. Men maken till trögare system har sällan skådats. Skadan hinner bli skedd 10 gånger om innan den sovande svensken vaknar!
Tills dess har hon skrattat alla involverade i ansiktet på väg till banken, tro mig! Det gäller att vara streetsmart dessa dagar, ska man skatta och bidra då får man jobba på lagret. Sånt existerar inte när det gäller gåvor på Tik tok där är det bara att tuta och köra uppenbarligen!!
Nej nu blev det ett missförstånd.
Det är jag som sa att jag överväger att vänta tills nästa års deklaration, kvinnan i telefonen på skatteverket tipsade om att anmälan anonymt.
Tibbe HAR jobbat som terminalarbetare och deklaration är ju från föregående år så från 2023.
Jag har inte superkoll när hon började casha in på TikTok och sa upp sig från jobbet därför väljer jag att avvakta.
Hon kommer liksom inte undan heller om hon fuskat med skatten så det är ingen stress.
Huvudsaken är att bollen är rullning!