2024-11-11, 21:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
SHL har inte heller arenor för den skillnaden eller Djurgården...
Borås arena och parken i Norrköping tar nästan lika mycket som Gamla Ullevi.

Jag gissade dessutom fel. Skillnaden mellan 5an Hv71 och 6an Leksand är bara 1%. Inte 10% som jag trodde.

Jag vet inte riktigt vad Djurgården skulle göra för skillnad. Även om de skulle dundra in med ett fullsatt Globen varje match( vilket de inte hade) så hade skillnaden mellan lag fem och sex eller fyra och sju bara varit några procent.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-11 kl. 22:07.
Citera
2024-11-11, 21:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Helt sjukt att du torskade det där vadet. Råttan ska fan vara ödmjuk och snäll nu!

Vem vill du se som ny tränare och vilka vill du se oss värva? Säg inte Ishak!

Jag tycker ni ska ta in Janne Andersson!

Vad är felet på Ishak menar du? Hümmet kommer aldrig göra en lika bra säsong nästa…
Citera
2024-11-11, 21:39
Medlem
lundaelevs avatar
Vad tror vi om kvalet mellan Landskrona och Värnamo? Tror det är fördel Landskrona ändå. Alltid fördel att vara underdog, Värnamo lär nog underskatta Landskrona pågrund av deras prestationer senaste matcherna.

Min gissning:

Hemma(för Landskrona)
2-0
Borta(för Landskrona)
3-2
Citera
2024-11-11, 21:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Helt sjukt att du torskade det där vadet. Råttan ska fan vara ödmjuk och snäll nu!

Vem vill du se som ny tränare och vilka vill du se oss värva? Säg inte Ishak!

Haha, han äger min signatur nu och väljer precis vad han vill.

Det enklaste; Ishak är inte en av dem. Dels för att han nyligen förlängt och lika dels för att jag inte tror att han skulle göra det mer än max marginellt bättre än Hümmet. Nian för ett år sedan hette Milleskog/Musa/Bergström/Oliver Berg. Varför stöka när vi äntligen träffat rätt på den positionen?

Därtill; när hade vi senast spets i en ytter som Topmac? Vá? Ademi? Gillade förhoppningen i båda sistnämnda men den förstnämnde är klass.

Mer; Lucas var unik och mer betydelsefull för vårt mittfält än skillnaden i talang mellan honom och Dahbo Där ska Gulliksen fylla skorna 2025 hoppas jag. Inte kvar länge om han lyckas så bör redan nu funderas över succession.

Centralt defensivt finns frågetecken. Kul att se Stensson växla upp på slutet. Åslund är potential. Kommer behövas generationsskifte och minst en ny in. Gärna två.

Bak är Danielson/Une/Tenho fortfarande en ruggigt bra MB-uppställning om vi får behålla Une. Keita till vänster med Berg bakom är bättre än vad vi mestadels haft som VB-par (endast i konkurrens med Dahl/Keita?) och Ståhl med en Witry på G på HB.

Målis har vi tre bra namn men minst en av dem behöver leverera om vi inte ska ta in ytterligare en och fimpa två.

Bänk är svårt. Allt ifrån en svensk Julian Nagel i Kalle K till Högmo. Så länge glädjen finns vinner redan denna trupp de flesta matcher.
Citera
2024-11-11, 22:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Samtidigt drar storlagen med sig de mindre lagen. Sirius har börjat bygga en stabil grund nu. För 10-15 år sedan hade väl alla i Uppsala bara ett Stockholmslag de följde.

Norrköping och Elfsborg borde kunna dra mer folk tycker jag. Lag som GAIS och nu Öster när de gått upp kommer säkert kunna närma sig topp 5 något om de blir stabila allsvenska lag.
Fast är det något som tyder på det? Jag har väldigt svårt att se de lagen dra 12-15 000 i snitt.

Om du inte menar närma sig och dra mer som i att de drar 9000 istället för 8 000 ett bra år.
Citera
2024-11-11, 22:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, han äger min signatur nu och väljer precis vad han vill.

Det enklaste; Ishak är inte en av dem. Dels för att han nyligen förlängt och lika dels för att jag inte tror att han skulle göra det mer än max marginellt bättre än Hümmet. Nian för ett år sedan hette Milleskog/Musa/Bergström/Oliver Berg. Varför stöka när vi äntligen träffat rätt på den positionen?

Därtill; när hade vi senast spets i en ytter som Topmac? Vá? Ademi? Gillade förhoppningen i båda sistnämnda men den förstnämnde är klass.

Mer; Lucas var unik och mer betydelsefull för vårt mittfält än skillnaden i talang mellan honom och Dahbo Där ska Gulliksen fylla skorna 2025 hoppas jag. Inte kvar länge om han lyckas så bör redan nu funderas över succession.

Centralt defensivt finns frågetecken. Kul att se Stensson växla upp på slutet. Åslund är potential. Kommer behövas generationsskifte och minst en ny in. Gärna två.

Bak är Danielson/Une/Tenho fortfarande en ruggigt bra MB-uppställning om vi får behålla Une. Keita till vänster med Berg bakom är bättre än vad vi mestadels haft som VB-par (endast i konkurrens med Dahl/Keita?) och Ståhl med en Witry på G på HB.

Målis har vi tre bra namn men minst en av dem behöver leverera om vi inte ska ta in ytterligare en och fimpa två.

Bänk är svårt. Allt ifrån en svensk Julian Nagel i Kalle K till Högmo. Så länge glädjen finns vinner redan denna trupp de flesta matcher.
Fuck honom! Han ska vara snäll!
Ska svara en och en..

Får vi behålla Hummet och Tokmac så behövs inget då Priske ändå är intressant. Men sälj någon så måste någon in.

Håller med, senast var typ Asoro som skulle spela striker!

Ingen kommer erkänna Lucas storhet och fortsätta hata honom.. Tror du Gullet kan ta den positionen?

Gillar fan inte Stensson och synd Leach inte stannade längre än KoT men han kanske växer under ny tränare.
Sabo kommer lämna och kvar står vi med ett par bara. Vad gör Amartey nu för tiden?

Har svårt för Une och ser enbart att vi förlänger om det värvas in något bättre också.. Kosugi är grym och Witry på andra kanten blir dödligt!

Målvakt är svår.. Ska Rinne steppa upp eller måste vi ha in en ny?
Citera
2024-11-11, 22:37
Medlem
cokehyenas avatar
De kan ta vår Europaplats - men de kan aldrig ta vår Europaklass!

DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
Citera
2024-11-11, 22:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tycker ni ska ta in Janne Andersson!

Vad är felet på Ishak menar du? Hümmet kommer aldrig göra en lika bra säsong nästa…
Rädd att Hummet vill testa på utlandet och ville inte att London skulle nämna Ishak ?

Var snäll nu solnapack!
Citera
2024-11-11, 23:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Fuck honom! Han ska vara snäll!
Ska svara en och en..

Får vi behålla Hummet och Tokmac så behövs inget då Priske ändå är intressant. Men sälj någon så måste någon in.

Håller med, senast var typ Asoro som skulle spela striker!

Ingen kommer erkänna Lucas storhet och fortsätta hata honom.. Tror du Gullet kan ta den positionen?

Gillar fan inte Stensson och synd Leach inte stannade längre än KoT men han kanske växer under ny tränare.
Sabo kommer lämna och kvar står vi med ett par bara. Vad gör Amartey nu för tiden?

Har svårt för Une och ser enbart att vi förlänger om det värvas in något bättre också.. Kosugi är grym och Witry på andra kanten blir dödligt!

Målvakt är svår.. Ska Rinne steppa upp eller måste vi ha in en ny?

Gillar Priske, är stökig och skulle kunna vara Sörens son Wildcard.

Asoro, ja. Än tidigare är guldhjältar som Ring.

Bergvall/Gulliksen; nej. Tror inte den senare kommer hämta/vinna boll som sexa (Lucas egentliga roll), driva boll som naturlig åtta och ändå vara relevant som en tia. Gullet ska vara tia enkom och resten löst bakom sig trots att han löper kopiöst och beundransvärt som det är nu.

Truppen 2024 är dock så mycket bättre nu än 2019 med skillnaden att vi idag kan trycka in 100 mill eller mer i spets eller bredd utan att äventyra saker tack vare Bosses och Henkes jobb.

Position för position växlar vi upp år för år. Lätt att glömma att Hjalle var vraks femte val och utlånad till Sirius, Hien en nobody i Vasalund och Dahl en VB-junior i ett Örebro som höll på att åka ur superettan i nutid.

Une hade jag gett ett 4-års utan att ha blinkat.
Citera
2024-11-11, 23:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Rädd att Hummet vill testa på utlandet och ville inte att London skulle nämna Ishak ?

Var snäll nu solnapack!

Ishak är grym han får gärna komma till oss om Pittas sticker!
Citera
2024-11-11, 23:43
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Gillar Priske, är stökig och skulle kunna vara Sörens son Wildcard.

Asoro, ja. Än tidigare är guldhjältar som Ring.

Bergvall/Gulliksen; nej. Tror inte den senare kommer hämta/vinna boll som sexa (Lucas egentliga roll), driva boll som naturlig åtta och ändå vara relevant som en tia. Gullet ska vara tia enkom och resten löst bakom sig trots att han löper kopiöst och beundransvärt som det är nu.

Truppen 2024 är dock så mycket bättre nu än 2019 med skillnaden att vi idag kan trycka in 100 mill eller mer i spets eller bredd utan att äventyra saker tack vare Bosses och Henkes jobb.

Position för position växlar vi upp år för år. Lätt att glömma att Hjalle var vraks femte val och utlånad till Sirius, Hien en nobody i Vasalund och Dahl en VB-junior i ett Örebro som höll på att åka ur superettan i nutid.

Une hade jag gett ett 4-års utan att ha blinkat.
Han kommer bli ihågkommen!

Tyckte Asoro var mer lik Tokmac. Ingen ska spela ytter egentligen men kan.

Nej. Nej. Nej! Den spelaren kommer aldrig Gullet bli.. Men kan han bli lika bra/viktig? Han har potential men är alldeles för ojämn såhär långt. Får hoppas han mognar och tar vara på sin talang.

Klart den är och tränarna hade kört fast. Högmo hade tagit minst ett par till titlar och vi hade sett ett "roligare" lag.

Ja om han accepterar att vara reserv/rotation och det inte kostar lika mycket som att köpa en ny.. Men som startspelare? Aldrig! Tenho känns bättre.
Citera
2024-11-11, 23:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ishak är grym han får gärna komma till oss om Pittas sticker!
Men vafan! Handlar om att London tjatade sönder sig på honom och A.. ? Kom in i matchen och ge oss Pittas mot Mange?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in