Citat:
Ursprungligen postat av
DVIV
Hyr trivsam, liten trång lägenhet idag som är för liten för familjen. Överväger att flytta till radhus istället på ort som är perfekt för oss på alla sätt och vis. Är för fattig trots ok lön pga ensamstående så kan ej köpa, måste hyra många år till tyvärr.
Radhusen jag vill flytta till har en normal hyra men det är eluppvärmt vilket förstås kostar anus på vintern. Har tittat på vad som är lagligt, lämpligt och möjligt att göra för att sänka elkostnaden .
Luftvärmepump kräver värdens tillstånd och jag vet redan nu att han kommer säga nej. Kamin av olika slag funkar ju förstås inte då det inte kan eldas. Solceller har jag blivit avrådd ifrån pga brandrisken.
Jag är van vid att snåla men behöver ha en icke-burr temp inomhus pga småbarn på golvet.
Finns det något mirakel man kan ta till, eller är det bara att hosta upp och se glad ut? Det måste man ju göra oavsett men har jag inte tänkt på någon lösning bugar jag ödmjukt för den.
När du säger att luftvärmepump kräver värdens tillstånd antar jag att du menar en fast installerad med inne- och utedel men det finns ju portabla också som inte kräver fast installation.
De används ju mest som AC på sommaren men har värmefunktion också.