2024-11-11, 16:24
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur vet du att dom är töntiga ?
Inga helkroppstatuering ? Om du kallar de manligt å coolt

Försök ratta en F1 bil i hastigheter i kurvor så gnäller du inte längre 😂

F1 = pengar där samlas miljardärer å då kommer tjejer aromatisk
varför ska jag ratta en F1 bil när ändå AI snart kan göra det bättre
Citera
2024-11-11, 17:10
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Världens mest menlösa sport de kör BOKSTAVLIGEN runt i cirklar. Alla grabbar som kör är korta och töntiga. Ändå verkar de få riktigt läckra tjejer och vara väldigt älskade och omtyckta av både tjejer och killar. Vad fan är grejen? Sen när är det attraktivt att köra formulet? Ingen dör ens längre.
Hysteri? Sporten har legat lågt i ett antal år fram tills 2021, men den säsongen var väldigt dramatisk, eftersom sjufaldige mästaren blev utmanad av Verstappen, som kämpade för att vinna sitt första. Det var helt enkelt en nagelbitande säsong.
Sedan dess har Verstappen dominerat, men på ett överlag spännande sätt, exempelvis Brasilien grand prix:et. Han började på plats 17(!) i tävlingen och på grund av det extremt hala underlaget lyckades han, MOT ALLA ODDS vinna som GP etta!

Man kan säga att; när man ser en naturbegåvning i den största bemärkelsen, börja på nästan sämsta plats, och trots det sluta först, då är det fan något att beskåda.

Men i övrigt kan sporten vara tråkig växelvis. Så det är upp och ner, som med all sport.
Citera
2024-11-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hela sporten i sig är riktigt dåligt för klimaten. All transport runt om i världen är nog inte superbra för klimatet.

Essential race equipment is flown from race to race in cargo planes, with teams sharing space on a chartered flight. Formula 1 cars, which are made up of over 5,000 different pieces, are meticulously packed up onto pallets and reassembled in the garage by the mechanics upon arriving at the track.

Men de driver mycket teknikutveckling också, som sen hamnar i vanliga fordon.
Citera
2024-11-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Brasiliansk jiu jitsu och amerikansk fotboll handlar mycket mer om taktik och om att läsa motståndaren. Jag har själv kört gokart och det finns inte mycket utrymme till taktik om du frågar mig.

Nu är ju Gocart inte F1 precis. Hur ofta stannade du och bytte däck under ett race? Hur många däckval hade du att välja på? Behövde du planera när du skulle utnyttja den extra kraften i batteriet?

Inget av ovanstående.

Det är sjukt mycket taktik i F1, sådana kommentarer visar ju bara att du inte förstår sporten överhuvudtaget.
Citera
2024-11-11, 17:53
Medlem
GertBennys avatar
För att det går fort och är häftigt samt att mycket pengar finns i sporten. Det är eliten av motorsport och därför får F-1 förarna miljoner och blonda silikonmodeller. Om de kört Folkrace i Hyltebruk hade de fått nöja sig med en avsugning av Britta på Grillen och ett par biljetter till Ronny och Ragges Reunion Tour Sommaren 2025.
Citera
2024-11-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Nu är ju Gocart inte F1 precis. Hur ofta stannade du och bytte däck under ett race? Hur många däckval hade du att välja på? Behövde du planera när du skulle utnyttja den extra kraften i batteriet?

Inget av ovanstående.

Det är sjukt mycket taktik i F1, sådana kommentarer visar ju bara att du inte förstår sporten överhuvudtaget.
Jag körde elgocart en gång och då hamnade jag sist på grund av att skiten inte funkade. Då inspg jag att jag måste göra något exceptionellt för att vinna. I och med att alla låg och nosade så nära varandra lycksdes jag få in en dominokrock och hamnade top 3 direkt igen från kanske plats 7.

Sedan laggade skiten igen och jag hamnade sist.
Citera
2024-11-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Hysteri? Sporten har legat lågt i ett antal år fram tills 2021, men den säsongen var väldigt dramatisk, eftersom sjufaldige mästaren blev utmanad av Verstappen, som kämpade för att vinna sitt första. Det var helt enkelt en nagelbitande säsong.
Sedan dess har Verstappen dominerat, men på ett överlag spännande sätt, exempelvis Brasilien grand prix:et. Han började på plats 17(!) i tävlingen och på grund av det extremt hala underlaget lyckades han, MOT ALLA ODDS vinna som GP etta!

Man kan säga att; när man ser en naturbegåvning i den största bemärkelsen, börja på nästan sämsta plats, och trots det sluta först, då är det fan något att beskåda.

Men i övrigt kan sporten vara tråkig växelvis. Så det är upp och ner, som med all sport.
Jag gillar inte verstappen så har aldrig följt honom. Han var köpt av redbull som även hade köpt den bästa motorn från mercedez om jag inte minnd fel. Kändes därför inte helt otippat att han skulle vinna. Men visst en sådan omkörning låter nästan för bra för att vara sann. Nästan så att man misstänker att hela skiten är riggat.
Citera
2024-11-11, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hela sporten i sig är riktigt dåligt för klimaten. All transport runt om i världen är nog inte superbra för klimatet.

Essential race equipment is flown from race to race in cargo planes, with teams sharing space on a chartered flight. Formula 1 cars, which are made up of over 5,000 different pieces, are meticulously packed up onto pallets and reassembled in the garage by the mechanics upon arriving at the track.
Det är som att kategoriskt säga att det är oekonomiskt att investera eftersom det kostar pengar.
Citera
2024-11-11, 19:05
Medlem
F1 driver tekniken å utvecklingen framåt precis som rymdfarten gör. fråga dig istället hur ett gäng vuxna kan springa efter en boll.
Citera
2024-11-11, 19:12
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
20 bilar ligger centimetrar från varandra i första kurvan i ca 240-260 Kmh. Här försöker dom dessutom köra om varandra och positionera sig.

Hur kan det vara tråkigt?

Sen kan vissa race vara lika tråkiga som en regnig 0-0 match i fotboll (Monaco) Men Silverstone, Spa, Imola och Hungary ring är alltid bra.

Du beskrev det enda intressanta under ett lopp. Är inte F1 något man koketterar med. Ungefär som att man påstår sig tycka om klassisk musik och mörk choklad?
Citera
2024-11-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Håller med. Riktigt tråkig och onödig sport.
Dessutom är det ju inte särskilt klimatvänligt
Är fotboll och hockey klimatvänligt då? Ja själva utövandet men hur kommer all publik till arenorna.
Till ts säger jag bara skit i att titta på det om du inte finner det intressant! Inte svårare än så!
Citera
2024-11-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Är fotboll och hockey klimatvänligt då? Ja själva utövandet men hur kommer all publik till arenorna.
Till ts säger jag bara skit i att titta på det om du inte finner det intressant! Inte svårare än så!
Ja å alla plastkulor Runt ikring. Ingen pratar om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in