2024-11-11, 05:59
Avslutad
F1 är en trend och en hype för medelklassen just nu. Sånt skiftar och om några år är det något annat. Golf hade en hype på sent 80- och tidigt 90-tal. Idag är det mest pensionärer och nyrika som spelar golf.
Citera
2024-11-11, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Men borde dom inte gå snabbare nuförtiden?

Betydligt långsammare sen de gick över till elhybrider med, vad det nu är, turbomatad sexa på 1,6l? Helt värdelöst att titta på, både på plats och på TV. Formula E är marginellt sämre.

MotoGP som gäller idag, följt av WSBK. De är lika korta i rocken men får betydligt schysstare brudar. De är tyvärr också på väg ner i cylindervolym, dock inget el-trams utan de går över till ett miljömupps-alternativ till bensin som presterar lika bra som äkta vara.
Citera
2024-11-11, 07:34
Medlem
Cameltotems avatar
Kollat i över 10 år men inte så mycket de senaste åren.

F1 blev mainstream i o med Netflix serien drive to survive.

Innan de var de endast ett få inbitna motorsportfans, nu kollar många F1.

Jag skulle hävda att många inte är motorsport intresserade, utan de är mer draman. F1 är väldigt speciellt på det sättet.
Citera
2024-11-11, 08:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Världens mest menlösa sport de kör BOKSTAVLIGEN runt i cirklar. Alla grabbar som kör är korta och töntiga. Ändå verkar de få riktigt läckra tjejer och vara väldigt älskade och omtyckta av både tjejer och killar. Vad fan är grejen? Sen när är det attraktivt att köra formulet? Ingen dör ens längre.
Ganska mkt i det moderna samhället är tämligen meningslöst.

Sporten innehåller mkt pengar och den som har pengar får också kvinnor. Det kan väl ändå inte vara omöjligt att förstå?

Har du satt dig in i F1? Det blir bra mkt bättre då. Rätt många sporter är tråkiga om man inte förstår dom. T ex brasiliansk jiu-jitsu eller amerikansk fotboll.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2024-11-11 kl. 08:34.
Citera
2024-11-11, 08:59
Medlem
Tycker att du låter dömande. Vad vill du få ut av tråden?
Citera
2024-11-11, 09:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Världens mest menlösa sport de kör BOKSTAVLIGEN runt i cirklar. Alla grabbar som kör är korta och töntiga. Ändå verkar de få riktigt läckra tjejer och vara väldigt älskade och omtyckta av både tjejer och killar. Vad fan är grejen? Sen när är det attraktivt att köra formulet? Ingen dör ens längre.

Det tar lång tid att sätta sig in i det. De kör inte runt i cirklar. Har du sett en F1 bana? Det är allt annat än cirklar. Vissa har e helt enkelt inte tålamod till att följa. Jag tyckte som du innan, men mina föräldrar är båda F1 fantaster så jag tittade på drive 2 survive med dem och blev biten. Jag bjöd dem till imola förra året
Citera
2024-11-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Men borde dom inte gå snabbare nuförtiden?
Snabbare, men för stora för banorna som är byggda för mindre storlek på bilarna så omkörningar blir betydligt mindre vanligt
Citera
2024-11-11, 12:10
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ganska mkt i det moderna samhället är tämligen meningslöst.

Sporten innehåller mkt pengar och den som har pengar får också kvinnor. Det kan väl ändå inte vara omöjligt att förstå?

Har du satt dig in i F1? Det blir bra mkt bättre då. Rätt många sporter är tråkiga om man inte förstår dom. T ex brasiliansk jiu-jitsu eller amerikansk fotboll.
Brasiliansk jiu jitsu och amerikansk fotboll handlar mycket mer om taktik och om att läsa motståndaren. Jag har själv kört gokart och det finns inte mycket utrymme till taktik om du frågar mig.
Citera
2024-11-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Tycker att du låter dömande. Vad vill du få ut av tråden?
Försöker bara förstå vårt DUMMA samhälle
Citera
2024-11-11, 12:14
Medlem
Citat:
Försöker bara förstå vårt DUMMA samhälle
Tycker att du är fördomsfull och har en dålig inställning men oaktat det så får du ha en trevlig kväll
Citera
2024-11-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det tar lång tid att sätta sig in i det. De kör inte runt i cirklar. Har du sett en F1 bana? Det är allt annat än cirklar. Vissa har e helt enkelt inte tålamod till att följa. Jag tyckte som du innan, men mina föräldrar är båda F1 fantaster så jag tittade på drive 2 survive med dem och blev biten. Jag bjöd dem till imola förra året
Det tar lång tid att sätta sig in i schack. Firmulet är bara följa en bil som kör rumt i en RUND bana och ibland kör någon om en annan.

Förövrigt vad är ens grejen med att sportfånar får så mycket tjejer. I rent evolutionärt syfte borde kvinnor inse att de är för dumma för att överleva som sysslar med nån obetydlig LEK.
Citera
2024-11-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det går fort som fan och är imponerande ingenjörskonst.
Ingenjörerna får knappast knulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in