• 1
  • 2
2024-05-17, 08:56
Emil Hellerud & Daniel Anderson med team har arbetat på projektet i minst 2 år (planering - exekvering - redigering av material). Kostnaden bör vara många miljoner. De har självklart haft senior hjälp. Rådgivning från CNN eller inhemsk? Hur många kockar har varit med om att laga den här spiksoppan?

För övrogt är det uppenbart att vänstern (Sveavägen?) för några år sedan satte in sin egen trollarmé för att sabotera Flashback.
Citera
2024-05-17, 10:43
Medlem
Nu bör han väl kunna lägga till en rad om att han pekats ut som desinformatör av en myndighet?

Det är faktiskt rätt imponerande.
Citera
2024-05-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anubizz
Journalisten Emil Hellerud har på uppdrag av TV4:s Kalla Fakta walraffat SD/Riks över 1 år. Vem är han? Har han journalistutbildning? Hur lurade han SD och Riks? Vad håller SD:s säkerhetsavdelning på med? Det är ju inte första gången som jornalister infiltrerar..

Finns någon hjälp från externa aktörer - tex Bonniers vänner på andra sidan Atlanten?

Ett upplägg som det här har tagit flera år att förbereda och genomföra och har kostat stora resurser.. Varifrån kommer pengarna?

Syftet att spräcka regeringrn och igen isolera SD är uppenbart. Skulle förmodligen vara 1000 ggr interessantare om en mullvad tog sig in till ledningsmöten på TV4.

Emil Helleruds mamma heter Åse Hellerud och arbetar på SVT, så det är klart att det är hon som har ordnat jobbet, det finns vänskapsband i alla mediehus, man går på samma tillställningar osv.

Så Emil har sagt att han vill bli journalist och då har mamsen öppnat dörrar, precis som Wahlgren och Skarsgård öppnar dörrar som är stängda för dom flesta i konkurrensutsatta branscher när barnen vill göra karriär.
Citera
2024-05-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo44
Emil Helleruds mamma heter Åse Hellerud och arbetar på SVT, så det är klart att det är hon som har ordnat jobbet, det finns vänskapsband i alla mediehus, man går på samma tillställningar osv.

Så Emil har sagt att han vill bli journalist och då har mamsen öppnat dörrar, precis som Wahlgren och Skarsgård öppnar dörrar som är stängda för dom flesta i konkurrensutsatta branscher när barnen vill göra karriär.

"Ylva Hellerud och hennes syster Åsa Hellerud textar även norska, danska, isländska och färöiska program för SVT. "

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ylva_Hellerud
Citera
2024-05-18, 18:11
Medlem
Har Emil Hellerud autism som Greta Thunberg?

Han kan inte ta en intervju med Mattias Karlsson SD men är bra på att lära sig en text, som andra säger att han ska upprepa?
Citera
2024-05-18, 20:15
Medlem
Jaha. Södertörns kommunisthögskola…

” Han började tidigt. Vid 16 års ålder ville han göra praktik på tidningen Folket i Eskilstuna, och så blev det.

– Jag hade väl lite tanken på att bli journalist, men ville testa. För man vet ju inte. Efter tre dagar blev jag publicerad för första gången.”

” Han fortsatte att jobba på Folket under sommarloven tills han så småningom började på journalistutbildningen. Han har också vikarierat flera somrar på Strömstads Tidning, familjen hade sommarställe på Hamburgö på västkusten.

– Jag blev nog journalist av andra skäl än det som gör att jag älskar mitt jobb idag. Men det som var grejen då var att jag ville skriva och jag ville resa.

Under studietiden var han chefredaktör för kårtidningen Soda på Södertörns högskola, där började hans bana som grävande journalist när han var med och avslöjade fusk i samband med kårvalet.”

https://www.journalisten.se/profilen...-i-slutsatser/

Någon släkting - hans mamma? - är skulptör. Som hobby eller till yrket? Bor på det däringa Hamburgö på västkusten där Emil Helleruds familj HADE sommarställe enligt texten i ”Journalisten”.

https://asehellerud.se/bio
Senast redigerad av BrunteBra 2024-05-18 kl. 20:21.
Citera
2024-05-18, 22:14
Medlem
Lite om hur han jobbat/r, tänker
https://youtu.be/4NoBB_kGs0k?feature=shared
Citera
2024-11-11, 10:47
Medlem
På tv nu. Han tycker det är dåligt av nasa att vara beroende av Elon Musk.

Lite hyckleri då svt och tv4 ägs av samma uppdragsgivare med trendsättande agenda.

Kanske borde svenskarna inte vara beroende av en nyhetskanal..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in