2024-11-10, 23:08
  #85
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det är omtvistat om hon var 6, 9 eller äldre. Men skit i det. Du verkar inte ha läst artikeln. Det finns många som fördömer det här.
Inte så många muslimer, gissar jag ...
Citera
2024-11-10, 23:10
  #86
Medlem
Ganonitos avatar
Vad förvånande. Ett muslimskt land vill att det ska bli lagligt att knulla 9-åringar precis som deras pedofet gjorde. Vem kunde tro det?
Citera
2024-11-10, 23:12
  #87
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad förvånande. Ett muslimskt land vill att det ska bli lagligt att knulla 9-åringar precis som deras pedofet gjorde. Vem kunde tro det?


Frågan är hur många länder som för närvarande tillåter det.
Citera
2024-11-10, 23:25
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Frågan är hur många länder som för närvarande tillåter det.

Vi kan börja med

” Topp 20 länderna med högst andel barnäktenskap i världen (procent av kvinnor, 20–24 år, som tvingats in i barnäktenskap innan de var 18 år):

Niger, 76 procent
Centralafrikanska republiken, 61 procent
Tchad, 61 procent
Mali, 54 procent
Moçambique, 53 procent
Burkina Faso, 52 procent
Sydsudan, 52 procent
Bangladesh, 51 procent
Guinea, 43 procent
Nigeria, 43 procent
Malawi, 42 procent
Eritrea, 41 procent
Etiopien, 40 procent
Madagaskar, 40 procent
Mauretanien, 37 procent
Dominikanska republiken, 36 procent
Liberia, 36 procent
Somalia, 36 procent
Surinam, 36 procent
Nicaragua, 35 procent”
(FN)
Citera
2024-11-10, 23:26
  #89
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Vi kan börja med

” Topp 20 länderna med högst andel barnäktenskap i världen (procent av kvinnor, 20–24 år, som tvingats in i barnäktenskap innan de var 18 år):

Niger, 76 procent
Centralafrikanska republiken, 61 procent
Tchad, 61 procent
Mali, 54 procent
Moçambique, 53 procent
Burkina Faso, 52 procent
Sydsudan, 52 procent
Bangladesh, 51 procent
Guinea, 43 procent
Nigeria, 43 procent
Malawi, 42 procent
Eritrea, 41 procent
Etiopien, 40 procent
Madagaskar, 40 procent
Mauretanien, 37 procent
Dominikanska republiken, 36 procent
Liberia, 36 procent
Somalia, 36 procent
Surinam, 36 procent
Nicaragua, 35 procent”
(FN)

..ja vidrigt... Men var är det lagmässigt med nio år och sex?
Citera
2024-11-10, 23:27
  #90
Medlem
bomhulls avatar
Fy fan
Citera
2024-11-10, 23:34
  #91
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Muslimer är människor som tycker det är OK att knulla nioåringar. Tycker du det är ok?

Och Aisha var 9, inte 6.

Var jag är född och uppväxt är det inte okej och jag tycker inte det är okej.

Att Irak inför denna lag vad ska jag eller ni göra åt saken? Ska man stacka problem efter problem och tänka på allting?

För mig låter det som distraktion. Jag personligen är inte i behov av att bry mig om alla världens handlingar och problem.

Det finns mycket annat man kan göra.
Citera
2024-11-11, 00:15
  #92
Medlem
Benny98s avatar
En bokstavlig tillämpning av Islam. Det är som om någon i västvärlden på allvar skulle börja lagstifta enligt gamla testamentet. En spegelbild av The Handmaids Tale. Bortsett från det faktum att ingen kristet land skulle få för sig att göra det. Paradoxalt nog sker detta i ett land som befriades av USA från Saddam Hussein, som framstår som liberal i jämförelse.
Citera
2024-11-11, 00:20
  #93
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Muslimer är människor. Inga odjur.

Dom är kräk.
Citera
2024-11-11, 00:25
  #94
Medlem
Som om man ska tolka Islam ordagrannt så är det ok att våldta barn?
Citera
2024-11-11, 00:37
  #95
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Som om man ska tolka Islam ordagrannt så är det ok att våldta barn?
Nej, om man ska tolka Islam ordagrant så är kvinnor bara objekt, oavsett ålder. Du känner till att slöjan finns till för att förhindra män att bli attraherade av kvinnor? Och att samma muslimer sätter slöjor på deras barn, även i Sverige? Det är norm att ha sex med barn i Islam.
Citera
2024-11-11, 00:45
  #96
Medlem
Boguslaws avatar
Alltså är det dags för regeringen att kritisera Iraks så kallade ledare, som egentligen är charlataner. De bör skicka ISAF med morduppdrag på de 250 högsta ledarna i Irak. Mycket dålig med mer islamism i en redan orolig region. Även om ISAF ensamt skulle misslyckas så ska de ta med sig många irakiska soldater i döden och det vore en spektakulär show för den svenska SVT-publiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in