2024-11-10, 20:16
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är farbror månne lite dement? Värnamo.

Det var inte svaret jag ville ha.
Citera
2024-11-10, 20:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Jag vill inkludera lag som Häcken i den skaran. Ett lag som lyckats bra under 2000-talet tack vare Gothia cup men som saknar historia. Som fortfarande känns som ett one hit wonder. Det kommer dröja ganska länge innan jag ser Häcken som ett lag som alltid ska vara i Allsvenskan. För mig känns Kalmar historiskt mer som ett allsvenskt lag än Häcken.
Historiskt är både Kalmar och Häcken jojo-lag i mina ögon. Den stora skillnaden mellan klubbarna är att Häcken organisatoriskt och ekonomiskt är en svensk storklubb.
Citera
2024-11-10, 20:20
Medlem
a.e.gs avatar
Bra där dif?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2024-11-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Synd att inte IFK GBG åkte ned på kvalplats. Känns som det skulle vara nyttigt för dem att göra några säsonger i Superettan
Ja det vore kul men de klarade sig på det berömda håret. Helsingborg harvar nu t.ex. i Superettan mer eller mindre fast. Förlorade sista matchen hemma mot Örgryte, annars så vore det de som kvalade. De kom fyra. Först i raden av förlorare. Det är inte helt enkelt att ta sig upp när man trillar ner. Det vore en ny uppgift att ge sig på för IFK Göteborg. Där finns många lag som spelat åtskilliga år i Allsvenskan som sen sjunker allt djupare ner i träsket om de inte studsar upp direkt. Även MFF har varit där och gjort sin läxa.
Citera
2024-11-10, 20:45
Medlem
Kim Hellberg drar alltså igång ”Cifuentes bajare”. Det var faktiskt riktigt kul gjort

https://www.instagram.com/reel/DCMrLHeMksv/
Citera
2024-11-10, 20:47
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ja det vore kul men de klarade sig på det berömda håret. Helsingborg harvar nu t.ex. i Superettan mer eller mindre fast. Förlorade sista matchen hemma mot Örgryte, annars så vore det de som kvalade. De kom fyra. Först i raden av förlorare. Det är inte helt enkelt att ta sig upp när man trillar ner. Det vore en ny uppgift att ge sig på för IFK Göteborg. Där finns många lag som spelat åtskilliga år i Allsvenskan som sen sjunker allt djupare ner i träsket om de inte studsar upp direkt. Även MFF har varit där och gjort sin läxa.
Jo, men MFF gick väl upp direkt?. IGK GBG har ändå harvat så länge att det känns som de behöver en väckarklocka plus lite derbyn mot ÖIS skulle liva upp. HIF verkar tyvärr, jag är halvhjärtat fan som nyinflyttad, ha klara mentala problem, men denna säsong sågs tydligen som ett lyft, trots kollapsen på slutet.
Citera
2024-11-10, 21:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Kul ändå att Blåvitt klarade sig kvar. Bra för allsvenskan i stort och viktigt för fotbollsintresset i Göteborg i kampen mot puckeyn.

Men kvalmatcherna hade varit mycket roligare att se på om blåvitt var med. Hade varit mycket mer ångestladdat. Vem bryr sig om Värnamo-Landskrona? Tråkigaste kvalmötet på länge!
Landskrona är ändå viktigt för balansen i allsvenskan och för skånsk fotboll. Från att Skåne länge ha haft 2-4 lag i allsvenskan till att bara ha Mff. Plus att just Landskrona inte har spelat i allsvenskan på nästan 20 år.

Det hade varit klart tråkigare med Varberg eller Örebro. Enda roligare hade väl egentligen varit Helsingborg
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-10 kl. 21:38.
Citera
2024-11-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Landskrona är ändå viktigt för balansen i allsvenskan och för skånsk fotboll. Från att Skåne länge ha haft 2-4 lag i allsvenskan till att bara ha Mff. Plus att just Landskrona inte har spelat i allsvenskan på nästan 20 år.

Det hade varit klart tråkigare med Varberg ,Eskilstuna eller Örebro.

Man kan inte få allt. Degerfors kom visserligen tillbaka direkt men får väl sägas vara en klassisk klubb, och Öster är ju ett lag med meriter. Eskilstuna... Tja hade det varit IFK Eskilstuna, de spelade ju senast 1964 men var länge en klassisk klubb i de två översta divisionerna.

Ska ändå bli intressant och se om VSK kan studsa tillbaka, de bör ju ha hyfsat med pengar jämfört med de flesta konkurrenter i SE.

Apropå balans kan jag tycka det är bra om Giffarna är i AS lite då och då i alla fall, ett Norrlandslag är inte fel ibland och de har ju viss tradition och hyfsad publik. Deras suoerettan Zombietifo är ju riktigt högklassigt IMO.
Citera
2024-11-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då bär det strax av mot listerlandet, man är väl lite av en idiot som åker dit för att lida. Men sillmacka är ju gott.
.
Stekta sillen på Strandvallen är alltid värd alla timmar i bil och timmar på parkeringen ut till civilisationenen efter matchen.

Att inte fler arenor har en signaturrätt?

Nationalarenan: kaffe & mazarin
(men både kaffet och mazarinen är knappt 2+)
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-11-10 kl. 22:31.
Citera
2024-11-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Historiskt är både Kalmar och Häcken jojo-lag i mina ögon. Den stora skillnaden mellan klubbarna är att Häcken organisatoriskt och ekonomiskt är en svensk storklubb.

För tillfället stämmer det men det blir då lite fånigt att som Häckensupporter skriva att ”vissa lag inte bör spela allsvensk fotboll för lång tid i sträck, som tex Värnamo eller Kalmar.”.
Citera
2024-11-10, 22:30
Medlem
over9ks avatar
28589
Citera
2024-11-10, 22:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
28589