2024-11-10, 18:01
Medlem
Jaha 11 poäng blev det ner till tvåan och då har vi inte ens varit speciellt bra i delar av hösten, hoppas lite jämnare nästa säsong, tror nog att både bajen och gnaget kan ta steg framåt, även häcken förväntas mer av, diffen nja beror väl på vad dom värvar in om Bosse kan hitta nåt bra, nuvarande trupp lär inte räcka, och målvakt behöver dom verkligen, blir det eskelinen tro han lämnade ju sin klubb på island.
Citera
2024-11-10, 18:17
Medlem
trazkeis avatar
Kul ändå att Blåvitt klarade sig kvar. Bra för allsvenskan i stort och viktigt för fotbollsintresset i Göteborg i kampen mot puckeyn.

Men kvalmatcherna hade varit mycket roligare att se på om blåvitt var med. Hade varit mycket mer ångestladdat. Vem bryr sig om Värnamo-Landskrona? Tråkigaste kvalmötet på länge!
Citera
2024-11-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vem bryr sig om Värnamo-Landskrona? Tråkigaste kvalmötet på länge!
Rätt många i Skåne.
Citera
2024-11-10, 18:39
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Kul ändå att Blåvitt klarade sig kvar. Bra för allsvenskan i stort och viktigt för fotbollsintresset i Göteborg i kampen mot puckeyn.

Men kvalmatcherna hade varit mycket roligare att se på om blåvitt var med. Hade varit mycket mer ångestladdat. Vem bryr sig om Värnamo-Landskrona? Tråkigaste kvalmötet på länge!

Vilket lag vill du skall spela i Allsvenskan 2025
för egen del får gärna Landskrona gå upp så får vi ett Skånederby
Citera
2024-11-10, 18:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Vilket lag vill du skall spela i Allsvenskan 2025
för egen del får gärna Landskrona gå upp så får vi ett Skånederby
Mäh. Bryr mig inte egentligen.

Värnamo känns som en mer sympatisk klubb (trots kommunen).

Landskrona är en mer klassisk klubb som inte varit uppe på ett tag.

Sedan är det kul med lite omväxling. Vissa lag bör inte spela allsvensk fotboll för lång tid i sträck, som tex Värnamo eller Kalmar.

Men jag kommer nog inte titta på kvalmatcherna i år.
Citera
2024-11-10, 18:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Kalmar kan gott stanna i superettan för lång tid framöver.
Citera
2024-11-10, 18:58
Medlem
Citat:

Landskrona är ju ändå ett klassiskt lag med supportrar. Det tråkigaste som var så tråkigt att du redan glömt det är ju fjolårets Utsikten-BP, går ju f-n inte slå i ickebryende.
Citera
2024-11-10, 19:08
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Landskrona är ju ändå ett klassiskt lag med supportrar. Det tråkigaste som var så tråkigt att du redan glömt det är ju fjolårets Utsikten-BP, går ju f-n inte slå i ickebryende.

Ge oss BoIS nu tack!
Citera
2024-11-10, 19:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Ja just det, den hade jag redan glömt. BP vann väl med 7-0 eller något i första matchen så att det dessutom var helt avgjort?
Citera
2024-11-10, 19:39
Medlem
Flundran90s avatar
Synd att inte IFK GBG åkte ned på kvalplats. Känns som det skulle vara nyttigt för dem att göra några säsonger i Superettan
Citera
2024-11-10, 20:05
Medlem
Citat:
Mäh. Bryr mig inte egentligen.

Värnamo känns som en mer sympatisk klubb (trots kommunen).

Landskrona är en mer klassisk klubb som inte varit uppe på ett tag.

Sedan är det kul med lite omväxling. Vissa lag bör inte spela allsvensk fotboll för lång tid i sträck, som tex Värnamo eller Kalmar.

Men jag kommer nog inte titta på kvalmatcherna i år.

Jag vill inkludera lag som Häcken i den skaran. Ett lag som lyckats bra under 2000-talet tack vare Gothia cup men som saknar historia. Som fortfarande känns som ett one hit wonder. Det kommer dröja ganska länge innan jag ser Häcken som ett lag som alltid ska vara i Allsvenskan. För mig känns Kalmar historiskt mer som ett allsvenskt lag än Häcken.
Citera
2024-11-10, 20:05
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jaha då var säsongen över. Andraplats, bäst i stan, sålt för 200milj+ och hyfsad chans på EL-kval nästa säsong. Väl godkänd säsong!

Fengers sista match i bajentröjan, troligtvis även Strand och Touré. I övrigt hoppas jag att vi lyckas förlänga med Pinas.

Vi ses nästa år era jävlar!
Det gör vi polarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in