2024-11-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machom
Om man har ungefär 100 olika feed på Max PPV och ska hitta en specifik sändning. Hur/vart kan man hitta någon förteckning över vilken feed som sänder vad?

Kolla med din säljare om det finns någon Discord, telegram etc kanal för tjänsten. Där kan dom posta vilka kanalplatser som används för dagen. Jag håller med om att det inte är smidigt att leta igenom 100 feeds på jakt efter rätt event.
Citera
2024-11-08, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kddk
Hur får man iptv att funka? Har Nordic stream och har nu testat flera olika iptv spelare. Ingen verkar funka förutom att någon enstaka kanal funkat. Nordic stream skulle ha 12 tusen kanaler.
Det laggar också mycket. Nån som har någon lösning?

Du kan använda en VPN och det borde gå bra, annars be om M3U VPN från din leverantör. Om inte byt leverantör.
Citera
2024-11-08, 16:54
Medlem
Angående Bahnhof, så fugerar det i pricip klanderfritt sedan ett tag tillbaka, detta kan bero på något jag läste i annan tråd att de ändrat routingen.

Många hade klagat pga mycket packetloss mot spelservrar som pekar mot ex Holland
Citera
2024-11-08, 17:41
Medlem
Om man har en box . Men leverantören slutat att svara efter att tiden gått ut .
Kan jagvdå förnya med vilken annan leverantör som helst ?
Citera
2024-11-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary

Borde du kunde göra för har abonnemanget väl gått ut så bör du ju inte vara låst...

(kill-gissar)
Citera
2024-11-08, 20:44
Medlem
Är det ungefär samma utbud på alla tjänster?
Citera
2024-11-09, 10:39
Medlem
Citat:

Ja det kan du. Då kägger du in de nya server uppgifterna och fortsätter med samma app fast med en ny tjänsteleverantörer.
Citera
2024-11-09, 10:41
Medlem
Citat:
Är det ungefär samma utbud på alla tjänster?

Nej, det skiljer en hel del faktiskt. Mest på hur många event kanaler som finns, vilken bildupplösning som sänds i samt storlek och utbud av VOD
Citera
2024-11-09, 15:36
Medlem
Har ett problem som jag inte förstår, har installerat IPTV Smarters app på mobilen.

Kan se allt på mobilen, men då jag ska Casta till TV så hittar den åt TVn och den laddar upp appen, men bara till loggan. Nån som kan räkna ut vad som är problemet.

Kan tillägga att jag installerade appen med samma inlogg på samma TV och då fungerar det klockrent, helt utan lagg.
Citera
2024-11-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Har ett problem som jag inte förstår, har installerat IPTV Smarters app på mobilen.

Kan se allt på mobilen, men då jag ska Casta till TV så hittar den åt TVn och den laddar upp appen, men bara till loggan. Nån som kan räkna ut vad som är problemet.

Kan tillägga att jag installerade appen med samma inlogg på samma TV och då fungerar det klockrent, helt utan lagg.

Brukar inte gå att casta iptv överhuvudtaget.
Citera
2024-11-10, 17:54
Medlem
Hej har en fråga.

Vad är skillnaden på ''playlist'' och ''playlist XC''?

Jag köpte VIKING IPTV och fick mail där det står:

X tream koder.
Användarnamn:
Lösenord:
URL: http://lol.bz

M3U: Länk.

Laddade hem iboplayer, ena appen har vit logga och den andra svart. tror den svarta är pro men iallafall de vita funkade bra. la till playlist på hemsidan och det har funkat bra i en månad men nu fungerar det inte längre och har aktiverat appen för 70kr. Det stod på appen att playlist expires 11-07-2024 men nu står det ''expired date unknown''. Lägger till nya spellistor men det funkar inte längre? vad ska jag göra?

tack
Citera
2024-11-10, 17:57
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Angående Bahnhof, så fugerar det i pricip klanderfritt sedan ett tag tillbaka, detta kan bero på något jag läste i annan tråd att de ändrat routingen.

Många hade klagat pga mycket packetloss mot spelservrar som pekar mot ex Holland

Stämmer, fungerar mycket bra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in