2024-11-10, 09:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-dokumentar-anklagar-sverige-for-att-omhanderta-barn-pa-losa-grunder

Kul att Sofia omnämns haha. Känner ändå att det är okej reklam för Sverige att barn ryker på lösa grunder. Blir förhoppningsvis mer utvandring och mindre invandring av mindre begåvade exemplar.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vilket är helt sant, när det gäller "lösa grunder". Att det skulle gälla just muslimska barn är däremot inte sant.

Svenska folket i allmänhet känner inte till hur lite bevis socialtjänsten behöver för att kunna tvångsomhänderta barn på i princip obestämd tid och att många barn är omhändertagna på ytterst tveksamma grunder.

Sverige har många tvångsomhändertagna barn jämfört med andra länder i Europa och därför är det viktigt att frågan lyfts. Tyvärr är det fel personer som driver frågan, vilket är synd som exempelvis trådens huvudperson.

Och den här dokumentären gör ju inte saken bättre heller, eftersom det verkar blandas in en hel del osanningar.

Frågan är dock viktig att lyfta politiskt, eftersom barnen inte blir bättre i genomsnitt av socialtjänstens tvångs"vård", som förstör betydligt mer än den hjälper i alldeles för många fall.

Samhället ska inte lägga pengar på sådant som skadar barn och deras familjer.

Åh är du tillbaka och upprepar dig igen, blev det dött i soctråden återigen?
2024-11-10, 09:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kul att Sofia omnämns haha. Känner ändå att det är okej reklam för Sverige att barn ryker på lösa grunder. Blir förhoppningsvis mer utvandring och mindre invandring av mindre begåvade exemplar.

JA vilket Sverige också gör och lägger miljarder på. 2000 spänn per skattebetalare och år närmare bestämt. Till vilken nytta?

Citat:
Åh är du tillbaka och upprepar dig igen, blev det dött i soctråden återigen?

haha ja det är viktigt att denna fråga tas upp. Tyvärr är denna typ av propaganda skadlig eftersom den blandas med direkta felaktigheter. Men soc utredningar är ju å andra sidan lika felaktiga så det tar ut varandra.
2024-11-10, 10:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
JA vilket Sverige också gör och lägger miljarder på. 2000 spänn per skattebetalare och år närmare bestämt. Till vilken nytta?
.

Minska invandringen. Superbra metod. All for it.

Mer lösgrundade beslut tack.
2024-11-10, 10:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Minska invandringen. Superbra metod. All for it.
Kommer inte ändra på det felaktiga systemet där soc kan plocka barn som de vill utan bevis.

Citat:
Mer lösgrundade beslut tack.
Det ante mig att du tycker det. Ska det vara likadant i brottmål också?

Polisen TROR att någon är kriminell och då sätta personen i finkan direkt utan bevis?
2024-11-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Människa, hur har du mage att sprida socualtjänstens hittepåutredningar dagarna i ända? Du har inte en susning om vad du skriver, eller tog du på riktigt reda på var Child bodde och var hemma hos dem innan dottern blev bortryckt från sin mamma?
Child själv har berättat detta i flera av sina lives precis som hon berättat att hon alltid haft tätt umgänge och under hela helger
2024-11-10, 10:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Kommer inte ändra på det felaktiga systemet där soc kan plocka barn som de vill utan bevis.

Det ante mig att du tycker det. Ska det vara likadant i brottmål också?

Polisen TROR att någon är kriminell och då sätta personen i finkan direkt utan bevis?

Jag vill ju inte ändra på systemet. Sa ju att jag vill ha fler lösgrundade beslut så fler barn ryker och förhoppningsvis hämmar invandring från diverse länders IQ-reserv.

Och ja varför inte. Döm till höger och vänster. Tip top.
2024-11-10, 10:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vill ju inte ändra på systemet. Sa ju att jag vill ha fler lösgrundade beslut så fler barn ryker och förhoppningsvis hämmar invandring från diverse länders IQ-reserv.
Jaha då förstår jag vad som driver dig och vad som är din agenda.

Citat:
Och ja varför inte. Döm till höger och vänster. Tip top.

Du ser inga problem med detta? Tänk om polisen TROR att du är kriminell, har du samma åsikter då?
2024-11-10, 11:18
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Du ser inga problem med detta? Tänk om polisen TROR att du är kriminell, har du samma åsikter då?

Ja. Jag är kanske kriminell, vad vet du?
2024-11-10, 13:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja. Jag är kanske kriminell, vad vet du?

Man börjar ju undra vad det är som driver dig till att ha ett så passionerat intresse för godtyckliga ingripanden från myndigheter mot enskilda medborgare och familjer.
2024-11-10, 14:44
Avslutad
Jessica svamlar maniskt live på 1universalkarma

Fy fan för att behöva ha den under sitt tak. Snedtak i detta fallet.
2024-11-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Jessica svamlar maniskt live på 1universalkarma

Fy fan för att behöva ha den under sitt tak. Snedtak i detta fallet.
Hon förekommer i den nya sk dokumentären som Al jazeera gjort där hon påstår att hon var en fantastisk mamma men i utredning står att hon är humörmässigt instabil och oförutsägbar vilket skrämde barnen , sonen lider av PTSD trots att han bara var 3 år när han omhändertogs
2024-11-10, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon förekommer i den nya sk dokumentären som Al jazeera gjort där hon påstår att hon var en fantastisk mamma men i utredning står att hon är humörmässigt instabil och oförutsägbar vilket skrämde barnen , sonen lider av PTSD trots att han bara var 3 år när han omhändertogs

Förvånar mig inte, hon är riktigt otäck. Man borde rycka ungarna på BB när såna där kommer in. Men hon kanske födde på morfars vind?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in