2024-11-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja, förmodligen så blir det så att det bara blir advokatens ord som gäller.
Mbappé själv gör kanske klokt i att vara tyst och inte skapa fler spekulationer.
Massmediala referat:
Citat:
Le Parisien bekräftar att Kylian Mbappe hade relationer med en kvinna i Stockholm
Fotboll España
Onsdag 16 oktober 2024
Citat:
La abogada de Mbappé se pregunta si el caso en Suecia es una "trampa"
Språken är förutom svenska även engelska, franska och spanska. Jag beklagar det, men tar inte på mig att försöka göra några "översättningar".

Det är dessutom inte primärkällor utan sammanfattande referat. Man kommer väl inte så mycket längre utan att komma in i det sekretessbelagda förundersökningsmaterialet som hanteras och kontrolleras av allmänne åklagaren.
Citera
2024-11-10, 11:46
Bannlyst
Om ungefär hur länge tror ni åklagaren kommer åtala Mbappe?
Citera
2024-11-10, 11:47
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel

Och kommer Mbappe våga återvända till Sverige och Stockholm igen?
Citera
2024-11-10, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Blir han åtalad måste han komma.
Citera
2024-11-10, 12:12
Medlem
Citat:
Beror helt på förundersökningens utveckling. Det finns ingen tidsgräns för en förundersökning utöver att man (de) vill bli klar med den innan preskriptionstiden rinner förbi. Vilket för våldtäkt väl är 10år, respektive 15år för grov om inte jag missminner mig.
Citera
2024-11-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Självklart tittar man även på varför följde kvinnan med mannen och var hände våldtäkten. Hade mannen planerat detta eller inte. Fanns det droger med i bilden.
>> Ja, om det skett frivilligt så innebär det inget våld, men som sagt då blir det oaktsam våldtäkt istället. Om droger finns med i bilden (oftast alkohol) så är det någonting som bara är mannens fel. <<

Han kommer aldrig bli dömd för våldtäkt om det bara är ord mot ord.
Tror inte att det finns något sådant fall i Sverige.
Det måste finnas bevis som visar att en våldtäkt skett. Finns det blåmärken eller ett hotellrum i kaos som visar tumult. Kläder som är trasiga. Stödbevisning.

>> Tyvärr så finns det ett stort antal män som är dömda endast enligt "ord mot ord" där kvinnans berättelse ALLTID väger tyngst. Mannens berättelse betyder absolut ingenting om den inte kan förstärkas med fysiska bevis och det saknas i de flesta fall. Om man läser domar vilket jag har gjort så framgår det här tydligt. Dessa domar överklagas alltid och får alltid avslag av Högsta domstolen. Det skulle bli en stor skandal om man provade dessa domar på nytt på ett opartiskt sätt och skulle minska tilltron till rättsväsendet väsentligt. En risk som man absolut inte vill ta då det också skulle reta upp "folket" som idag är helt övertygade om att man inte dömer oskyldiga. Skandalen skulle bli stor så då väger det lätt att offra ett ganska stort antal män istället. Man tror att ungefär 20% av alla oskyldigt dömda män tar sina liv. Hellre det än att riskera att en skyldig man går fri enligt dagens rättsväsende.<<

Här finns det säkert en del vittnen som beskriver hur stämningen på hotellet var och om personen blev tvingad att följa fotbollsspelaren. Vilket humör mannen var på och hur han agerade under festen.
>> Ja det finns säker, men det säger inte så mycket. Används bara om det är till mannens nackdel. <<

Pengarna bekymrar nog inte honom men det vi ser nu som händer honom är inte helt ok om det inte är en våldtäkt.
Han förlorar massor på detta som en så offentlig person.
Jag tror inte heller MBappe tar droger utan enbart dricker alkohol då de drogtestas då och då.

Blir väldigt konstigt om han skulle fällas om det endast är ord mot ord. Vilka rubriker det skulle bli i hela världen. Spännande!
>> Håller med och det skulle vara jättebra men fruktansvärt för Mbappe. Det är därför som det skulle vara bra om Svenska rättsväsendet skulle uppmärksammas och ifrågasättas. Sverige försöker lägga in nya samtyckeslagar i EU utan att lyckas. Frankrike har bestämt sagt nej till en sådan lagstiftning som är så rättsosäker som den Franska. Vilket blir extra intressant när det kommer till Mbappe. <<

1 års fängelse och böter utan bevis och bara ord som säger att hon inte var med på det.
Jag tror inte det.
>> Jag tror att det är högst troligt, kanske inte ett års fängelse, men trots allt fängelse. <<

Har hört ryktes vägen att det är en Nepobaby som gjort anmälan. Stämmer det?
Någon borde veta vem personen är….

Undrar även varför det tar sån tid och vad händer om han nu blir dömd och vägrar infinna sig i Sverige
>> Sånt här tar alltid lång tid. <<
.

Se svar ovan.
Citera
2024-11-10, 14:03
Medlem
Citat:
Till skillnad mot andra presenterar jag fakta..och bygger mina teorier och slutsatser på fakta som har presenterats i svensk press.

Men lägg av nu. Vilken fakta är det du pratar om ? Den enda fakta som press har påvisat är att någon anmält honom, vad mer baserar du dina teorier på förutom neger-genen du ideligen återkommer till.
Citera
2024-11-10, 14:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Han har inget val om åklagaren kräver det.
Citera
2024-11-10, 14:28
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Blir han åtalad måste han komma.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Tänkte snarare på om han inte blir fälld.
Citera
2024-11-10, 14:50
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loka2021
Se svar ovan.

Tack för svar!

Jag kan tycka att vårt rättsväsende är lite ute på hal is när det gäller samtyckeslagen och jag förstår att EU inte kommer följa efter.
Det kommer bli väldigt ifrågasatt om han blir fälld och som du skriver så är det ju bra. Det hela är rätt absurt.

Det finns ingen ”vinnare” i fall som detta utan bara en massa förlorare.
Det kommer inte att bli bra för någon av de inblandade varken tjejen, fotbollsspelaren och alla inblandade som fixat eventet.
Citera
2024-11-10, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Men lägg av nu. Vilken fakta är det du pratar om ? Den enda fakta som press har påvisat är att någon anmält honom, vad mer baserar du dina teorier på förutom neger-genen du ideligen återkommer till.

Media har förutom kvinnans anmälan skrivit om olika bevis som de har tagit i beslag, trosor, kläder etc…varför skulle en kvinna lämna ett hotellrum utan sina trosor och kläder tror du?
Citera
2024-11-10, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Exakt, om åklagaren kräver det är det bara för Mbappe att inställa sig i domstolen i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in