2024-11-09, 11:27
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loka2021
Det här är illa.
Mbappe har erkänt att han har haft samlag med kvinnan och hade samtycke. Tyvärr så går det inte att bevisa samtycke om det inte finns en ljud eller filminspelning på händelsen. Om kvinnan säger att det är en våldtäkt så är det en våldtäkt enligt vår samtyckeslag. Det ända som behövs är en berättelse från kvinnan som är logisk, sammanhängande och är berättad för minst två vänner. Om det framkommer uppenbara lögner från målsägaren så kan brottet oaktsam våldtäkt användas istället. Vid så kallad oaktsam våldtäkt så går man efter att den anklagade borde förstått att han inte fått samtycke. Kvinnan behöver aldrig visa med varken fysiskt eller verbalt att hon inte vill. Det här räknas nästan alltid som att gärningsmannen varit grovt oaktsam, men det finns absolut inget våld eller uppsåt. En kvinna anses aldrig behöva ta ansvar vid sexuella handlingar, allt ansvar läggs på mannen. Brottet Oaktsam våldtäkt är en helt unik lagstiftning som man inte kan hitta i något annat land än Sverige då den av andra länder anses som mycket rättsosäker. Hellre FÄLLA en fria gäller idag ALLTID i sexual mål. I andra typer av mål är rättssäkerheten på en betydligt högre nivå.

Det finns ganska mycket pengar att erhålla i böter vid en fällande dom 215.000 kr vid våldtäkt och minst 3 års fängelse. Vid oaktsam våldtäkt är böterna 155.000 kr och vanligtvis 8 månaders fängelse eller mer. I samband med en rättegång så erhåller målsägaren (kvinnan) 100.000 kr till 150.000 kr från sin hemförsäkring. Så en liten rund summa på 315.000 till 365.00 kr kan erhållas som ersättning. När det gäller Mbappe så lär han kunna betala omgående, det är värre om det drabbar en fattig ung studerande man. Då kan det dröja med betalningen.

Det kan finnas ett litet hopp här, då det rör sig om en utländsk medborgare där man inte vill skylta med att det är enkelt att fälla någon för våldtäkt i Sverige. Det är enkelt och det behövs inga riktiga bevis bara hörsägen.

Det finns kvinnor idag som uttrycker, jag kan enkelt få en man fälld för våldtäkt när jag vill, alla dagar i veckan även om ingenting har hänt.

Kanske så behövs i framtiden inte längre några domstolar som avgör utan en åklagare avgör direkt. Snabbt och effektivt och utan dyra domstolskostnader. Går ett sexual mål till domstol så handlar det i princip om hur mycket straff som skall delas ut. Att man förstör en mans liv spelar idag mindre roll. Rädda män är ofarliga och fogliga män. Idag fängslar vi unga män som nyss fyllt 18 år och som har grov hånglat på diskotek till 3 års fängelse och 215.000 kr i böter. Direkt från studenten till fängelse utan att passera "Gå".

Självklart tittar man även på varför följde kvinnan med mannen och var hände våldtäkten. Hade mannen planerat detta eller inte. Fanns det droger med i bilden.

Han kommer aldrig bli dömd för våldtäkt om det bara är ord mot ord.
Tror inte att det finns något sådant fall i Sverige.
Det måste finnas bevis som visar att en våldtäkt skett. Finns det blåmärken eller ett hotellrum i kaos som visar tumult. Kläder som är trasiga. Stödbevisning.

Här finns det säkert en del vittnen som beskriver hur stämningen på hotellet var och om personen blev tvingad att följa fotbollsspelaren. Vilket humör mannen var på och hur han agerade under festen.

Pengarna bekymrar nog inte honom men det vi ser nu som händer honom är inte helt ok om det inte är en våldtäkt.
Han förlorar massor på detta som en så offentlig person.
Jag tror inte heller MBappe tar droger utan enbart dricker alkohol då de drogtestas då och då.

Blir väldigt konstigt om han skulle fällas om det endast är ord mot ord. Vilka rubriker det skulle bli i hela världen. Spännande!

1 års fängelse och böter utan bevis och bara ord som säger att hon inte var med på det.
Jag tror inte det.

Har hört ryktes vägen att det är en Nepobaby som gjort anmälan. Stämmer det?
Någon borde veta vem personen är….

Undrar även varför det tar sån tid och vad händer om han nu blir dömd och vägrar infinna sig i Sverige.
Senast redigerad av BallaBella 2024-11-09 kl. 11:50.
Citera
2024-11-09, 11:33
Medlem
Citat:
Det här är illa.
Mbappe har erkänt att han har haft samlag med kvinnan och hade samtycke. Tyvärr så går det inte att bevisa samtycke om det inte finns en ljud eller filminspelning på händelsen. Om kvinnan säger att det är en våldtäkt så är det en våldtäkt enligt vår samtyckeslag. Det ända som behövs är en berättelse från kvinnan som är logisk, sammanhängande och är berättad för minst två vänner. Om det framkommer uppenbara lögner från målsägaren så kan brottet oaktsam våldtäkt användas istället. Vid så kallad oaktsam våldtäkt så går man efter att den anklagade borde förstått att han inte fått samtycke. Kvinnan behöver aldrig visa med varken fysiskt eller verbalt att hon inte vill. Det här räknas nästan alltid som att gärningsmannen varit grovt oaktsam, men det finns absolut inget våld eller uppsåt. En kvinna anses aldrig behöva ta ansvar vid sexuella handlingar, allt ansvar läggs på mannen. Brottet Oaktsam våldtäkt är en helt unik lagstiftning som man inte kan hitta i något annat land än Sverige då den av andra länder anses som mycket rättsosäker. Hellre FÄLLA en fria gäller idag ALLTID i sexual mål. I andra typer av mål är rättssäkerheten på en betydligt högre nivå.

Det finns ganska mycket pengar att erhålla i böter vid en fällande dom 215.000 kr vid våldtäkt och minst 3 års fängelse. Vid oaktsam våldtäkt är böterna 155.000 kr och vanligtvis 8 månaders fängelse eller mer. I samband med en rättegång så erhåller målsägaren (kvinnan) 100.000 kr till 150.000 kr från sin hemförsäkring. Så en liten rund summa på 315.000 till 365.00 kr kan erhållas som ersättning. När det gäller Mbappe så lär han kunna betala omgående, det är värre om det drabbar en fattig ung studerande man. Då kan det dröja med betalningen.

Det kan finnas ett litet hopp här, då det rör sig om en utländsk medborgare där man inte vill skylta med att det är enkelt att fälla någon för våldtäkt i Sverige. Det är enkelt och det behövs inga riktiga bevis bara hörsägen.

Det finns kvinnor idag som uttrycker, jag kan enkelt få en man fälld för våldtäkt när jag vill, alla dagar i veckan även om ingenting har hänt.

Kanske så behövs i framtiden inte längre några domstolar som avgör utan en åklagare avgör direkt. Snabbt och effektivt och utan dyra domstolskostnader. Går ett sexual mål till domstol så handlar det i princip om hur mycket straff som skall delas ut. Att man förstör en mans liv spelar idag mindre roll. Rädda män är ofarliga och fogliga män. Idag fängslar vi unga män som nyss fyllt 18 år och som har grov hånglat på diskotek till 3 års fängelse och 215.000 kr i böter. Direkt från studenten till fängelse utan att passera "Gå".

Det bästa och mest sanningsenliga inlägget i denna tråd.
Citera
2024-11-09, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Självklart tittar man även på varför följde kvinnan med mannen och var hände våldtäkten. Hade mannen planerat detta eller inte. Fanns det droger med i bilden.

Han kommer aldrig bli dömd för våldtäkt om det bara är ord mot ord.
Tror inte att det finns något sådant fall i Sverige.
Det måste finnas bevis som visar att en våldtäkt skett. Finns det blåmärken eller ett hotellrum i kaos som visar tumult. Kläder som är trasiga. Stödbevisning.

Här finns det säkert en del vittnen som beskriver hur stämningen på hotellet var och om personen blev tvingad att följa fotbollsspelaren. Vilket humör mannen var på och hur han agerade under festen.

Pengarna bekymrar nog inte honom men det vi ser nu som händer honom är inte helt ok om det inte är en våldtäkt.
Han förlorar massor på detta som en så offentlig person.
Jag tror inte heller MBappe tar droger utan enbart dricker alkohol då de drogtestas då och då.

Blir väldigt konstigt om han skulle fällas om det endast är ord mot ord. Vilka rubriker det skulle bli i hela världen. Spännande!

1 års fängelse och böter utan bevis och bara ord som säger att hon inte var med på det.
Jag tror inte det.

Har hört ryktes vägen att det är en Nepobaby som gjort anmälan. Stämmer det?
Någon borde veta vem personen är….

Undrar även varför det tar sån tid och vad händer om han nu blir dömd och vägrar infinna sig i Sverige.

Håller du med om i det fall kvinnan har blåmärken, trasiga kläder, saknade trosor etc utöver sin berättelse i ord är tillräckligt med bevis för en fällande dom mot Mbappe? samt kommunikation där hon berättar för 2-3 vänner att hon blivit våldtagen av Mbappe?
Citera
2024-11-09, 14:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Till skillnad mot andra presenterar jag fakta..och bygger mina teorier och slutsatser på fakta som har presenterats i svensk press.

Okey - vilka fakta och bevis sitter du på som säger att Mbappé hållit ner kvinnan med våld för att sedan penetrera henne, som du påstår nedan?

Citat:
Om jag inte minns rätt så var Mbappe väldigt snabb med att gå ut i media och berätta att han haft sex med en kvinna och att han hade uppfattat det som att kvinnan hade samtyckt till att ha sex…detta är givetvis enbart spel för gallerierna. Troligtvis sa hon nej flertalet gånger medan han tryckte ner och höll fast henne varpå penetrationen kunde pågå…
Citera
2024-11-09, 14:36
Medlem
Citat:
jag får be dig läsa mellan raderna utav det som tidningarna redan har publicerat och sedan dra din slutsats utifrån det…det är så jag har gjort. får se om jag har rätt eller inte..

Det är detta som är problemet med det du skriver - först så påstår du att det du påstår är sanningar och fakta som publicerats i fallet (ett exempel nedan), för att sedan ändra dig till att det är rena fantasier. Du verkar helt förvirrad.

Citat:
Till skillnad mot andra presenterar jag fakta..och bygger mina teorier och slutsatser på fakta som har presenterats i svensk press.
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-11-09 kl. 14:40.
Citera
2024-11-09, 16:58
Medlem
Jilins avatar
Citat:
Det här är illa.

Vart har han erkänt det?
Kan du länka
Citera
2024-11-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Vart har han erkänt det?
Kan du länka
Om du menar att han har erkänt att han haft samlag med samtycke så finns det vid googling många länkar. Tex denna.

https://www.tv4.se/artikel/64p7jb46JoabYjTpcxvxjo/mbappe-hade-sex-med-samtycke
Citera
2024-11-09, 17:42
Medlem
Jilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Om du menar att han har erkänt att han haft samlag med samtycke så finns det vid googling många länkar. Tex denna.

Och i samma artikel står det:
Mbappés advokat Marie-Alix Canu-Bernard fördömer starkt ”påståenden som antyder att Kylian Mbappé talade om händelserna under sin resa till Stockholm”.
Citera
2024-11-09, 19:41
Medlem
Citat:
Mbappés advokat Marie-Alix Canu-Bernard fördömer starkt ”påståenden som antyder att Kylian Mbappé talade om händelserna under sin resa till Stockholm”.
Japp, det förstår jag! En tidningsartikel är nästan alltid hörsägen, andrahandutsagor från diverse "intervjuer" eller amman löslig ryktesspridning. Sanningshalten eller det "oavvisliga allmänintresset" är inte styrkt.

Den förstahandsutsaga som ska ha gjorts är den skäligen misstänkte GM:s egen utsaga om "FAKE NEWS" m m på X, men hur man hittar den och vad den egentligen innehåller vet jag inte. Men eftersom han skäligen självmant trädde fram under eget namn och kommenterade saken anses att nivån för när massmedial namnpublicering kan anses befogad och lämplig sänktes.

Det är där nånstans som GM rimligtvis kan ha lagt ett sådant uttalande som sin egen förstahandsutsaga. Och sånt ogillar varje försvarsadvokat starkt eftersom det försvårar uppgiften att tillvarata den självrådiga klientens eget intresse.
Citat:

Man behöver alltså hitta den texten och dessutom visa att han verkligen skrivit den själv av egen fri vilja vilket han på inrådan av sin egen advokat antagligen kommer att försöka bestrida i efterskott.

Eventuellt samtycke till såväl samlag som till namnpublicering dras alltså tillbaka i efterskott. Men grundprincipen är som alltid att ingångna avtal skall hållas. Lätt at säga men svårt att leda i trovärdig bevisning utan "stödbevisning" som antingen bekräftar eller förnekar det påstådda förhållandet.
Stilig argumentation modell värre!
Senast redigerad av Back-Commenter 2024-11-09 kl. 19:43.
Citera
2024-11-09, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Absolut INGEN av de inblandade är av riktigt virke, utan degenererade skitstövlar! Allt från Mbappé, till de flickor/kvinnor som ställer upp på detta, till de som arrangerat horpartyt! Även hotellet, dess personal och ägarna är svin då alla vet vad som pågår!

Virke hit och virke dit..även om alla fattar vad de håller på med bakom stängda dörrar kan de inte acceptera våldtäkt..eller?
Citera
2024-11-09, 23:40
Medlem
Citat:
Nu har du rört till det igen. Den enda som framstår förvirrad och velig är du själv. Sluta sök uppmärksamhet här på forumet och boka istället tid hos närmsta psykolog efter helgen.

Vet du ens vad du skrivit och påstått, din idiot?! Se på vad jag visat att du skrivit och påstått och jämför vad som publicerats i MSM - denna information stämmer inte alls... Svara på detta som jag nu skriver och påvisar nedan, som DU påstått;

Citat:
Om jag inte minns rätt så var Mbappe väldigt snabb med att gå ut i media och berätta att han haft sex med en kvinna och att han hade uppfattat det som att kvinnan hade samtyckt till att ha sex…detta är givetvis enbart spel för gallerierna. Troligtvis sa hon nej flertalet gånger medan han tryckte ner och höll fast henne varpå penetrationen kunde pågå…

Här påstår du att det är "givetsvis ett spel för gallerierna och att Mbappé troligtvis höll fast kvinnan och sedan penetrerande henne"

Var har du fått detta från? Du säger att man skall "läsa mellan raderna på vad som publicerats i MSM", men inget tyder på att detta skett som du påstår...

Sedan påstår du något helt horribelt, draget ur din skitiga röv;

Citat:

Var är då dessa "fakta" och i vilken media har dessa presenterats? Du blåljuger som den lustlögnare som du är - skärp dig din sopa! Månne är du en influencer - kanske en involverad...?

Seså, din lustlögnare - var är dina "fakta" som presenterats i MSM? Om du kan presentera dessa så skall jag för alltid hålla mig borta från Flashback! Upp till bevis, din nolla!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-11-10 kl. 00:02.
Citera
2024-11-10, 01:12
Medlem
Citat:

Ja, och den artikeln är från den 17 (!!!!!) oktober, något mer har inte tillkommit.
Några direkta citat innehåller ju inte artikeln vad jag kan se.
Det är fransk press som skriver detta, spansk press verkar mest hålla tyst.
Mbappé tillhör Real Madrid numera.

Mer än 3 veckor sedan - Mbappé är kanske på något annat partaj denna helgen, vem vet ?

Citat:

Ja, förmodligen så blir det så att det bara blir advokatens ord som gäller.
Mbappé själv gör kanske klokt i att vara tyst och inte skapa fler spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in