2024-11-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
I podden dvs Sanningen måste fram sa Jonna att Linnéa varit stort fan av Jocke sedan flera åt tillbaka. Det ser ut som att hon hade rätt.

Hon trodde Chrippa var biljetten in i Jockes liv och han skulle vara biljetten in i guld och glamour. Nu blev det inte så eftersom hon valde att lägga det i Chrippas händer som verkligen spelade bort sina kort.

Jaså det var intressant. Vilket avsnitt var det?
Citera
2024-11-10, 09:58
Medlem
Citat:
Nu försöker du få det till sitt Jocke och Jonna har valt namnet för att det ska verka som att Jocke är besatt av henne och det stärker dina påhitt.

Återigen så försöker hon bara nästla sig in i Jockes liv. Hon borde släppa honom.
Hon ringde ju för sjutton Cluee när hon var misshandlad (om det är sant) så han kunde kontakta Jocke. Inte polisen utan någon i ett annat land. Jättekonstigt.
Jag ifrågasätter hela den historien numera. Det handlar hela tiden om att hon vill vara del av Jocke. Det är jättetydligt. Jag vet att minst en användare för ett bra tag sedan var inne på samma spår och verkade ha rätt bra insyn. Kommer dock inte ihåg vem det var.

Ringde hon inte Jocke först och sen Cluee?
Jag kan minnas fel.

Hela den händelsen och de olika historierna kring det är intressanta.
Citera
2024-11-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ringde hon inte Jocke först och sen Cluee?
Jag kan minnas fel.

Hela den händelsen och de olika historierna kring det är intressanta.

Det kan varit så ju!

Det jag särskilt minns är att Cluee pratar in meddelande om att han sett bevis på att Linnéa blivit misshandlad och att Jocke inte skulle ta kontakt med henne förrän hon var i säkerhet.

Men jag börjar undra om det finns sanning i detta alls.

Åh vad tröttsamma superlögnare är.
Citera
2024-11-10, 10:04
Medlem
Citat:
Gammal skåpmat. Orkar inte 😅

Mamma Nea är det minst tre användare använt sig av plus Chrippa och såvitt jag vet har inte hennes graviditeter resulterat i barn än. Den senaste är hon väl några månader in i.

Nä det är hittepå att han skulle ödsla sin tid på att trakassera Linnéa och att han skulle vara så kär i henne. Vilket urbota korkat trams.

Man kan tydligen bli dömd för 'Skåpmat', exakt vad brottet innebär har jag ingen vetskap om, men det ska vara allvarligt.

Hade han trakasserat henne så hade hon anmält för länge sedan med tanke på hur hetsig Kräftan var över det.
L verkar inte bekymrad över deras konversationer eller att all kontakt sköts via Jocke, utan det är andra som blåser upp det.
Citera
2024-11-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Jaså det var intressant. Vilket avsnitt var det?

Många avsnitt tillbaka. Jag lägger inte avsnittsnummer på minnet.
Citera
2024-11-10, 10:09
Medlem
Citat:
Nä och dessutom är det mer intressant att diskutera med människor som vill diskutera istället för att försöka sätta dit någon. Då är det inte konstruktivt och då vill jag inte längre ge min tid till det.

Det jag i nuläget jag är intresserad av, alltså i vad som händer kring pengabrott, är hur lång tid det normalt tar för eko att jobba sig genom det material de har.

Jag vet med säkerhet att de har jobbat med detta under en längre tid så mycket är väl klart redan.

Chrippa själv fattade ju inte att de hade börjat för länge sedan. Han är inte jättesmart.

Antar vi att han misstänks för att ha tagit emot pengar för tjänster utan att ha deklarerat.
Samt även misstänkt för att tvättat dessa pengar.

Kan inte utredarna hitta bevis på att han tagit emot pengar för sina tjänster blir det svårt. Jag tror även det är svårt att hitta exakt dom pengarna.

Hittar dom bevis på att det flyttas pengar fram och tillbaka så betyder det inget alls om man inte kan bevisa att dom pengarna är olagliga, tex oskattade.

Så myndigheterna har nog en hel del tråkigt jobb att göra, men orkar dom med och har tid och råd så borde det gå att lösa det där, på några månader skulle jag tro.

Dom behöver egentligen bara hitta pengar ifrån förra året som han borde deklarerat för. Pengarna i år är egentligen inte olagliga än, men dom misstänker säkert att du dom pengarna kommer bli olagliga om ett år.
Citera
2024-11-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man kan tydligen bli dömd för 'Skåpmat', exakt vad brottet innebär har jag ingen vetskap om, men det ska vara allvarligt.

Hade han trakasserat henne så hade hon anmält för länge sedan med tanke på hur hetsig Kräftan var över det.
L verkar inte bekymrad över deras konversationer eller att all kontakt sköts via Jocke, utan det är andra som blåser upp det.

Återigen skåpmat 🤣

Ja Chrippa hade sett sin chans att sätta åt Jocke. Men då måste Linnéa bemöta ett meddelande med att nu får du inte skriva mer till mig. Därefter ska hon inte svara alls. Så att det skulle handla om trakasserier är = 0.

Ja det är ffa 3 användare här som gör stor grej av detta pga smutskastning.
Citera
2024-11-10, 10:11
Avslutad
Citat:
Du påstår det ja. Men jag tror inte på att han gör det. Jag tror att det är en del av bla din smutskampanj åt Chrippa och Linnéa mot Jocke.

Nä jag är helt övertygad om att det enda namnet handlar om är för att få Jockes uppmärksamhet precis som hon gjort många gånger.

Jag tror inte att det du bla skrev om kring att Chrippa kontrollerar Linnéa heller inte är sant. Du var väldigt tydlig för att helt bytt åsikt kring den biten tyder på att det inte är sant att hon blev misshandlad. Du påstår ju dig att vurma om Linnéa och det slutade du med.
Alltså var det troligen en lögn för vänner står upp för sina vänner i vått och torrt.

Inte många rätt där inte. Jag har sagt att Chrippa förändrat sig till det bättre. Du tror att Linnea vill ha Jockes uppmärksamhet, ja det får väl framtiden utvisa.
Drevets djävla påhopp av Linnea är så lågt så gubbligan borde skämmas. Jockes intresse för Linnea har han inte ens skött snyggt, det har varit mer eller mindre för öppen ridå
Citera
2024-11-10, 10:11
Medlem
Om nån vill ha hela ask.fm-sidan så finns den här i pdf-format med frågor/svar från 5 april 2013 till 15 maj 2021 av "mini"/"nea":

https://pixeldrain.com/u/Dwki9uht (obs: mycket stor fil, +1100 sidor)
Citera
2024-11-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Inte många rätt där inte. Jag har sagt att Chrippa förändrat sig till det bättre. Du tror att Linnea vill ha Jockes uppmärksamhet, ja det får väl framtiden utvisa.
Drevets djävla påhopp av Linnea är så lågt så gubbligan borde skämmas. Jockes intresse för Linnea har han inte ens skött snyggt, det har varit mer eller mindre för öppen ridå

Om Jocke visat intresse för Linnea öppet så vad består intresset av, vad skriver han, länka gärna?
Citera
2024-11-10, 10:22
Medlem
Citat:
Det kan varit så ju!

Det jag särskilt minns är att Cluee pratar in meddelande om att han sett bevis på att Linnéa blivit misshandlad och att Jocke inte skulle ta kontakt med henne förrän hon var i säkerhet.

Men jag börjar undra om det finns sanning i detta alls.

Åh vad tröttsamma superlögnare är.

Intressant att Cluee inte har tagit på sig att reda ut alla de här olika versionerna som han själv stått för. Cluee verkar ha sett och hört en hel del allvarliga saker, men att Lisen skulle vara den som ringer polisen för att prata spanska när engelska går lika bra, är märkligt.

Det är något som inte riktigt stämmer kring den händelsen.
Citera
2024-11-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
För det kan inte vara tvärtom? En blond tjej som gör fillers, och väljer att döpa sin streaming efter sitt eget smeknamn. Där till, en medelålders man blonderar sitt hår, gör fillers och vill namnge sitt kommande barn med samma namn som hon haft i åratal. Vem stalkar vem? Varför messar han henne 24/7?

Om du nu är så nära henne som du verkar uppge dig vara så kan du väl skaffa något bevis på det?
Linnea och Chrippa har ju kunnat lägga ut så mycket annat (bortsett från sanningen visserligen) så då kan du väl höra om du kan få någon print på att Jocke skriver 24/7 till henne?
Och eftersom det är du och micro som påstår att hon kallats Lilo tidigare och micro helt misslyckats i att leverera någonting trots att h*n ständigt kräver bevis av andra så kan väl du visa dig bättre?

Att Linnea tog upp Lilo nu förstår ju vem som helst, till och med "de med iq 15" varför.. hennes sätt är ju sjukligt på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in