Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Nä och dessutom är det mer intressant att diskutera med människor som vill diskutera istället för att försöka sätta dit någon. Då är det inte konstruktivt och då vill jag inte längre ge min tid till det.
Det jag i nuläget jag är intresserad av, alltså i vad som händer kring pengabrott, är hur lång tid det normalt tar för eko att jobba sig genom det material de har.
Jag vet med säkerhet att de har jobbat med detta under en längre tid så mycket är väl klart redan.
Chrippa själv fattade ju inte att de hade börjat för länge sedan. Han är inte jättesmart.
Antar vi att han misstänks för att ha tagit emot pengar för tjänster utan att ha deklarerat.
Samt även misstänkt för att tvättat dessa pengar.
Kan inte utredarna hitta bevis på att han tagit emot pengar för sina tjänster blir det svårt. Jag tror även det är svårt att hitta exakt dom pengarna.
Hittar dom bevis på att det flyttas pengar fram och tillbaka så betyder det inget alls om man inte kan bevisa att dom pengarna är olagliga, tex oskattade.
Så myndigheterna har nog en hel del tråkigt jobb att göra, men orkar dom med och har tid och råd så borde det gå att lösa det där, på några månader skulle jag tro.
Dom behöver egentligen bara hitta pengar ifrån förra året som han borde deklarerat för. Pengarna i år är egentligen inte olagliga än, men dom misstänker säkert att du dom pengarna kommer bli olagliga om ett år.