2024-11-09, 23:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Alla vet att hela soppan startades med USAs statskupp. Påstår man något annat ljuger man medvetet.
Vilken statskupp? Dessutom USAs? Tramspost. Allt startade med att Putin ville ta över Ukraina.
Citera
2024-11-09, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Kan vara på sin plats med några upplyftande ord angående "skit-dealen", då ifrån NY Post som stöder Trump (o motsätter sig "skit-dealen) :

In this new world at war, Trump giving Putin a win would also give China, Iran, and North Korea a win – and as such, would be self-defeating in terms of winning World War III.

There are encouraging signs Trump gets this. Susie Wiles, his new chief of staff, is as tough as nails. Robert O’Brien is being considered as Secretary of State – and Mike Waltz, a former Green Beret is being considered as Secretary of Defense. Both men are strong in supporting Ukraine and pushing back against Russia, China, Iran, and North Korea.

https://nypost.com/2024/11/09/opinion/world-war-iii-is-donald-trumps-to-win/
Citera
2024-11-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vem är då Bryan Lanza?
https://www.bbc.com/news/articles/czxrwr078v7o

A spokesperson for Trump's transition team - which prepares the incoming administration for office - said Mr Lanza was "a contractor for the campaign", but "does not work for President Trump and does not speak for him".

( mycket lögner som sprids ur BBC artikel idag )
BBC gjorde litet efter-redigeringar på sin artikel ett par timmar efter att de hade oublicerat den, och då lade de till att hans arbete med Trumps kampanj hade avslutats vid valdagen,alltså tidigare denna vecka. När jag läste artikeln stod det ännu inte att han hade avslutat sitt gig, men det är en petitess.

Sedan råkade jag visst förväxla Trumps nuvarande transition team med det team han hade efter valet 2016 (se Ballotpedia). Big deal, killen är i alla fall en person som har funnits i Trumps närhet länge och jag betraktar honom som fullt trovärdig, annars skulle han knappast gått ut med så här känsliga uppgifter om sin tidigare chef. Att många här vill tro att "USA sviker minsann aaaaaldrig de ärofulla ukrainarna eller andra allierade, man slåss som goda musketörer" struntar jag i.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-11-10 kl. 00:03.
Citera
2024-11-10, 00:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
BBC gjorde litet efter-redigeringar på sin artikel ett par timmar efter att de hade oublicerat den, och då lade de till att hans arbete med Trumps kampanj hade avslutats vid valdagen,alltså tidigare denna vecka. När jag läste artikeln stod det ännu inte att han hade avslutat sitt gig, men det är en petitess.

Sedan råkade jag visst förväxla Trumps nuvarande transition team med det team han hade efter valet 2016 (se Ballotpedia). Big deal, killen är i alla fall en person som har funnits i Trumps närhet länge och jag betraktar honom som fullt trovärdig, annars skulle han knappast gått ut med så här känsliga uppgifter om sin tidigare chef. Att många här vill tro att "USA sviker minsann aaaaaldrig de ärofulla ukrainarna eller andra allierade, man slåss som goda musketörer" struntar jag i.

Skall sägas att jag är förvånad att uppgifterna har läckt ut...(om då de är sanna), för det undergräver ju ens egna position. Inte sant ? (inget bs nu Hepcat).

Sedan så kommer de då från en fd. medarbetare, vilket gör det lika intressant som att läsa om en fd. medarbetare som jobbade för Putin.., tidigare. Inte nu, när det gäller..., utan tidigare.

Trump vet nog även att Putin har tagit vatten över huvudet.., och så börja "så här" ?
Citera
2024-11-10, 00:21
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
De Nordiska länderna tillsammans med Baltstaterna kommer att vara de sista som drar sig ur en sedan länge förlorad sak.
Några personer som sticker ut i den här samlingen stater är Pål Jonsson Sveriges försvarsminister, Mette Fr edriksen Danmarks statsminister och idioten och EU-s krigsminister Kaja Kallas.
Har dessa tre hamnat högst upp på listan nu? Ska ni bjuda dem på té? Spraya deras dörrhandtag med Novitjok?

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ryska ultranationalister ser rött efter ett förnedrande ryskt nederlag nordöst om Siversk den 2:a november.

Ultranationalisterna går nu till attack mot ryska befäl som ljuger om ryska avancemang vid fronten och skickar falska rapporter till militärledningen. Ryska befäl trycker ner ryska soldater rakt ner i köttkvarnen för att säkra sina egna befodringar hävdar ryska militärbloggare.

A recent failed Russian assault northeast of Siversk near Bilohorivka prompted outrage from some Russian ultranationalist milbloggers over Russian command failures and the pervasive Russian military culture of exaggerating battlefield successes. Russian milbloggers claimed that the commander of the 123rd Motorized Rifle Brigade (3rd Combined Arms Army, formerly 2nd Luhansk People's Republic Army Corps) ordered the brigade's 1st, 2nd, and 3rd motorized rifle battalions and 4th Tank Battalion to conduct a simultaneous frontal assault against Ukrainian positions near Bilohorivka without adequate fire support on November 2. The milbloggers complained that the assault was unsuccessful and resulted in steep personnel, tank, and infantry fighting vehicle (IFV) losses. The milbloggers reiterated their long-standing critiques that Russian military field commanders produce "beautiful reports" and maps that deliberately inflate Russian frontline advances and send these false reports to senior Russian military leadership. Russian milbloggers claimed that field commanders send these false reports to secure promotions at the cost of Russian servicemen's lives and military equipment losses.

https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-november-7-2024
Jag undrar om inte detta slag 2 november som ryska milobloggare rasar över är det som utspelade sig sydost om Siversk, vid Ivano-Dar'ivka med ryska pansarfordon rullande från Berestove. Inte vid Bilohorivka.

Se Reporting from Ukraine "07 november" 5 min --> https://www.youtube.com/watch?v=IuU4TdJoXBA
Citera
2024-11-10, 00:46
Medlem
Citat:
De Nordiska länderna tillsammans med Baltstaterna kommer att vara de sista som drar sig ur en sedan länge förlorad sak.
Några personer som sticker ut i den här samlingen stater är Pål Jonsson Sveriges försvarsminister, Mette Fr edriksen Danmarks statsminister och idioten och EU-s krigsminister Kaja Kallas.
Det är svårt att förstå logiken i att ni stödjer putlers styre, han har gjort om ryssland från en halv demokrati till en fullständig diktatur, ni gillar putler , han har gjort om systemet så han kan sitta så länge han vill o styra ryssland med järnhand,,men putler lever inte för evigt, o i och med att putler gjort landet till diktatur, så blir näste statsöverhuvud och diktator med fullständig enväldig makt över russland, vad händer då tror du? Stor risk att det blir någon som vill klämma åt o förslava befolkningen likt putlers kompis kim,,ja men då är det åt helvete försent för er eftersom ni har accepterat att putler har infört ett system med valfusk, stadstyrd media,utrensning av opposition,, till på köpet förstört all handel och utbyte med usa, europa,japan, australien, kvar för rysdland att samarbeta o ha utbyte med är de fullfjädrade diktaturerna o halv dintaturerna,,jag ser framför mig hockeyturnering i ryssland , med övriga deltagare:nordkorea, iran,syrien,kina, något lag från Afrika också,,ryssland- kina i final, putler delar ut medaljer!! Ja jag ksn bara gratulera till de framgångarna putler gjort för dig och ryssland!
Citera
2024-11-10, 01:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ganska korkat av Ryssland att tro att vunnet land skulle innebära en vinst.
Sanktionerna skulle finnas kvar och ekonomin fortsätta vara en katastrof.

Varför skulle sanktionerna vara kvar efter ett fredsavtal, menar du?
Citera
2024-11-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope

Det är fortfarande inte acceptabelt att sno åt sig andra länders territorium med vapenmakt, även om Ukraina skulle tvingas gå med på det för att få slut på kriget. Finns ingen som helst anledning att lyfta några sanktioner i ett sånt läge, varför skulle man?
Citera
2024-11-10, 02:17
Medlem
monken1s avatar
https://youtu.be/PA-013gm7u8
Avskum som aldrig förnekar sig: Vlad Solo med bihang.
Citera
2024-11-10, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Sanktionerna blir nog kvar tills all stulen mark är återlämnad. Dessutom kommer inget företag från väst tordas investera i Ryssland på tiotals år.
Citera
2024-11-10, 06:37
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Stödet för Ryssland är naturligtvis lägre nu.

Och det vet du? Vad baserar det på? Har du källa annat än från Kievs propagandamaskin?
Citera
2024-11-10, 06:43
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Nato-soldater har ingen enhetlig uniform, utan varje land som är anslutet till Nato bär sina egna uniformer.
Det finns alltså ingen enhetlig Natoarmé. Nato uppträder inte så.

Du frågar efter hur många Nato-soldater som dött. Tja, vi får väl räkna ihop dom när kriget tar slut. Flest kommer från Polen, USA, England, Frankrike, som är Nato-länder. Även från Sydamerika har folk anslutit sig, de är dock inte Nato länder.

Ryska källor uppger att totalt har cirka 6K stupat i Ukraina som kommer från andra länder.
Svenska UD har bekräftat 8 stycken svenskar. Eventuellt tillkommer en nionde som skall vara hemmahörande i Mellerud.

Du har inte förstått innebörden av vad en frivillig soldat gör i ett krig, eller hur? Du tänker att när en frivillig soldat (från ett annat land) anmäler sig så är det Nato som skickat dessa soldater?

Bra då har vi koll på din hjärnverksamhet!

En soldat som inte tillhör ett Natoland? Vem har skickat dessa soldater? Brics?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in