2024-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har Chrippa sagt att han betalar Linnea för sex?

Det var en del i det hon ska göra för att få del av hans pengar han slitit ihop.

Exakt vad en självständig kvinna vill göra. Leva på nåder.
Senast redigerad av 111-111 2024-11-09 kl. 22:53.
Citera
2024-11-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej för att det skall vara en beskattningsbar inkomst måste vissa saker uppfyllas.
Lön är ersättning som utgår som betalning för någonting. Den kan vara beskattningsbar eller vara skattefri.
Så han kan betala henne lön för att hon skall sköta olika saker - men behöver inte skatta för det eftersom det är en ekonomiskt transaktion den emellan.

Han upprepar det troligen därför att är vad han ser det som - lön.
Det borde uppfylla behovet att behandla henne med respekt avseende ekonomin. För det är respektfullt att betala lön så att hon har egen ekonomi, och att betrakta det som lön och inte att han betalar allt.

För att det ska bli beskattningsbart så behövs bara att han betalar in arb.avg och hon skattar eftersom det är något de bestämmer själva. De väljer alltså.

Hade inte Julia samma upplägg med att hon fick lön av Chrippa? Den respekten satt löst. Men båda två har satt sig i en idiotisk situation med tanke på att det blir liten lön som föräldraledig och sjukpenningmässigt. Även pensionen blir lägre med såna här upplägg.
Citera
2024-11-09, 22:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det var en del i det hon ska göra för att få del ah hans pengar han slitit ihop.

Exakt vad en självständig kvinna vill göra. Leva på nåder.
Det var Pinto som sa att det ingick i Linneas motprestation för att hon skulle få lön.
Jag har aldrig hört chrippa säga det.
Vart har du hört chrippa säga att han betalar Linnea för sex?
Citera
2024-11-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och ska hon skatta på det hon tjänar nu?

Om inte var ska hon placera pengarna så hon kommer åt dem när hon är gravid, är sjuk, tar hand om ett litet barn?

Och kommer någon av dem ens att tjäna några pengar om ett år. Det hela är designat av en förskoleklass.

Om ett år tror jag att deras liv ser väldigt annorlunda ut.

Frågan är om hon skulle vilja skatta på det hon tjänar genom att vara Chrippas dadda så kan hon ju inte det eftersom då måste väl Chrippa visa vad det är för pengar han betalar henne med? Eller har jag väldigt jättefel?
Citera
2024-11-09, 22:53
Medlem
Citat:
Christofer har kanske inte möjligheten nu att betala hennes "lön" för att eko är på och kollar kontona. De kan ju ta hennes "lön" hur lätt som helst om de bestämmer sig för det.

Och om Chrippa eller Linnea blir sjuk så får de fortsätta ta dagen som den kommer men det blir lite besvärligare för dem med livet. Nu har de ju kunnat åka utomlands och leva och handla lyxigt så att livet får lite krydda. Men det kan ju försvinna i ett nafs.

Han sa väl häromkvällen att det blir nog en utlandsresa i slutet av månaden vilket han sa väldigt dämpad. Det blir nog inte så lätt för dom att göra det eftersom denna utredningen kan han inte bestämma själv att han kan sluta medverka i.

Jag tänker också att han inte kan betala lönen nu av den anledningen du skriver om.

Guldet blev till sand är det en stor risk att det blir
Citera
2024-11-09, 22:53
Medlem
Citat:
Om ett år tror jag att deras liv ser väldigt annorlunda ut.

Frågan är om hon skulle vilja skatta på det hon tjänar genom att vara Chrippas dadda så kan hon ju inte det eftersom då måste väl Chrippa visa vad det är för pengar han betalar henne med? Eller har jag väldigt jättefel?

Om eko ska ta Chrippas ekonomiska värde så kan de ju stänga ihop Linneas konton.
Citera
2024-11-09, 23:04
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ja det är ju det och det krävs att man ska bevisa allt med länkar. Det har jag slutat bry mig om för mig spelar det ingen roll om de inte tror mig.

Man påstår Chrippa sagt nåt i våras.

Bevisa vart!!!!

Liksom det tar säkert 3 timmar att hitta. Inte lust bevisa det.
Citera
2024-11-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Man påstår Chrippa sagt nåt i våras.

Bevisa vart!!!!

Liksom det tar säkert 3 timmar att hitta. Inte lust bevisa det.

Nä och dessutom är det mer intressant att diskutera med människor som vill diskutera istället för att försöka sätta dit någon. Då är det inte konstruktivt och då vill jag inte längre ge min tid till det.

Det jag i nuläget jag är intresserad av, alltså i vad som händer kring pengabrott, är hur lång tid det normalt tar för eko att jobba sig genom det material de har.

Jag vet med säkerhet att de har jobbat med detta under en längre tid så mycket är väl klart redan.

Chrippa själv fattade ju inte att de hade börjat för länge sedan. Han är inte jättesmart.
Citera
2024-11-09, 23:18
Medlem
Citat:
Guldet blev till sand är mycket riktigt passande här. De borde misstänka att de får en skugga på sig så det blir klart var pengarna finns om de finns utomlands.

Och om jag fattat det rätt så är Revolut mer samarbetsvilliga numera om det pågår en brottsutredning.
Citera
2024-11-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej för att det skall vara en beskattningsbar inkomst måste vissa saker uppfyllas.
Lön är ersättning som utgår som betalning för någonting. Den kan vara beskattningsbar eller vara skattefri.
Så han kan betala henne lön för att hon skall sköta olika saker - men behöver inte skatta för det eftersom det är en ekonomiskt transaktion den emellan.

Han upprepar det troligen därför att är vad han ser det som - lön.
Det borde uppfylla behovet att behandla henne med respekt avseende ekonomin. För det är respektfullt att betala lön så att hon har egen ekonomi, och att betrakta det som lön och inte att han betalar allt.

Men nu får du väl ge dig i ditt försvarande!

Är bara fjantigt att kalla det lön, om det inte innefattar arb.givarsvg, skatt osv. Kalla det för vad det är istället: ”Jag får 20 000:-/mån, som jag kan göra vad jag vill med.”

Fint cv hon får sen, med en stor lucka.
Citera
2024-11-09, 23:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
111-111 syftade på dig och jag tog fram ett av flera inlägg du skrivit 111-111 syftade på.

Jag hävdade det ja då Christofer sagt det. Men det var inte det 111-111 syftade på.
Du har skrivit att Chrippa har sex i avtal med Linnea.
Jag har inte gjort det. Jag rabblade upp vad DU eller vem som helst kan avtala om inom ramen för relationen och betala lön för.

Att det var 111 som sen fick tuppjuck och gick ur spår är korrekt - men du hakade på.

Citat:
För att det ska bli beskattningsbart så behövs bara att han betalar in arb.avg och hon skattar eftersom det är något de bestämmer själva. De väljer alltså.

Hade inte Julia samma upplägg med att hon fick lön av Chrippa? Den respekten satt löst. Men båda två har satt sig i en idiotisk situation med tanke på att det blir liten lön som föräldraledig och sjukpenningmässigt. Även pensionen blir lägre med såna här upplägg.
Ja, precis vill de inte att det skall vara beskattningsbar inkomst så kan han fortsätta ge henne den överenskomna lönen och hålla det mellan dem. Det är helt lagligt.

Ja, det är det klassiska hemmafru-upplägget, och jag är väl medveten om konsekvenserna av sådant. Skillnad är väl att Linnea har ett bättre avtal än de flesta eftersom hon får en bestämd summa och har möjlighet att försäkra sig privat för de pengarna.
De flesta hemmafruar fick matpengarna att hantera och oftast inget för egen del.
Så sett ur den aspekten är det inget dåligt avtal om man väljer att den ena skall vara hemma och den andra står för försörjningen.

Jag tror inte Julia hade samma avtal - inte om du skall lyssna på henne nu i alla fall. Hon sitter ju i samma samtal och säger ena stunden att hon inte fick en sekin, nästa att hon fick fickpengar...
I ena sekunden att han inte ville att hon jobbade - sen spelar hon upp ett klipp där han är sur för att hon inte är på jobbet utan skiter i det igen.

Det är svårt att veta när hon ljuger eller är ärligt så jag tänker inte ens försöka gissa mig fram när det gäller de bitarna.
Citera
2024-11-09, 23:24
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Nä och dessutom är det mer intressant att diskutera med människor som vill diskutera istället för att försöka sätta dit någon. Då är det inte konstruktivt och då vill jag inte längre ge min tid till det.

Det jag i nuläget jag är intresserad av, alltså i vad som händer kring pengabrott, är hur lång tid det normalt tar för eko att jobba sig genom det material de har.

Jag vet med säkerhet att de har jobbat med detta under en längre tid så mycket är väl klart redan.

Chrippa själv fattade ju inte att de hade börjat för länge sedan. Han är inte jättesmart.

Jag tror och är rädd att rättegång i TR blir i sommar, sedan HR våren 2026, sedan är fängelse kanske aktuellt 2028 då de är överfulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in