2024-11-09, 18:44
Medlem
MyJustices avatar
Det är inte dissinformation att förstå att Harris inte var legitim President kandidat .
I efterhand våger The dems att prata om det och erkänna det,,,
Det Bidens fel påstår de ..
Anners så skyller de på
Vita män
Arbetare
Latinos
Färgade
Kvinnor
Unga väljare
Joe Biden
Och deklart 15 miljoner osynliga väljare levande som döda
Missade jag nån ?
https://x.com/IngrahamAngle/status/1855211599843471608
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-09 kl. 18:50.
Citera
2024-11-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
SD är ett vänsterparti så som Demokraterna är.

Fair enough.
Citera
2024-11-09, 19:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Så kul när Trumpväjare visar hur okunniga de är.
Va, är höjda tullar mot Kina något som jag får betala?
https://youtu.be/xI_3aZxvrEk?si=1n1S9NRzAb4Di7ng
Citera
2024-11-09, 20:07
Medlem
Vi får hoppas att narcissisten trumpfh tänker om och på riktigt pumpar in pengar i Ukraina så att ryssen kan förgöras. Om man på något sätt kan spinna det till att det blir en bra deal för trumpens familj/business ( typ han får bygga skylinenen i Kiev) är man hemma. Han är en man som tänker på sig själv i första andra och tredje hand. Fyra kommer familjen, femma och nedåt resten.
Citera
2024-11-09, 20:51
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så kul när Trumpväjare visar hur okunniga de är.
Va, är höjda tullar mot Kina något som jag får betala?
https://youtu.be/xI_3aZxvrEk?si=1n1S9NRzAb4Di7ng
Tullar är givetvis inte något man kan klappa på hursomhelst och omedelbart utan att planera det med berörda industrier. Det måste fasas in i väl genomtänkta sektorer över tid och det vet Trump givetvis om.
Citera
2024-11-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Israel genomför en total invasion med fullt stöd och uppbackning från USA. Total utrotning.

Jag tänker att ett folk som judarna som har råkat ut för enormt folkmord själva borde ha nån form av gräns mot att utföra det. Under senaste året har dom dödat 42000 palestinier varav 25000 barn, och skadat 97000 palestinier. Men det finns ju 5 miljoner palestinier i Palestina, och 7 miljoner som har flytt till andra länder.

Å andra sidan. Enligt Bibelns gamla testamente både utsattes israeliterna för folkmord och massakrer flera gånger, och utsatte andra folk för det. T.ex. utrotade och massakrerade israeliterna amalekiterna, midjaniterna och Jerikos befolkning. Men så var det på det flesta håll i världen på den tiden (när vi hade Bronsålder). Dock inte Norden, utan nordborna hade bara småskaliga konflikter under bronsålder och järnålder, förutom under vikingatid när vi var enormt brutala.

Du är med andra väldigt osvensk som föreslår en våldsam lösning på problemet. Kanske du ska ta och flytta till mellanöstern där ditt tänk är mer vanligt.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-09 kl. 21:15.
Citera
2024-11-09, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ok, om du går och oroar dig för det på riktigt så fine. Inte mitt problem. Jag förstår bara inte hur man kan komma till den tron och än mindre att Trump kommer öka risken i någon betydande grad.

Du försöker hela tiden bli personlig för att du inte kan backa upp/utveckla dina argument.
Jag är inte orolig, jag ber dig utveckla och det kunde du inte.
Du tror alltså inte på vad du själv säger och vet inte varför du påstår saker som du påstår.
Citera
2024-11-09, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag tänker att ett folk som har råkat ut för enormt folkmord själva borde ha nån form av gräns mot att utföra det. Under senaste året har dom dödat 41000 palestinier varav 25000 barn, men det finns ju flera miljoner palestinier.

Å andra sidan. Enligt Bibelns gamla testamente både utsattes israeliterna för folkmord och massakrer flera gånger, och utsatte andra folk för det. T.ex. utrotade och massakrerade israeliterna amalekiterna, midjaniterna och Jerikos befolkning. Men så var det på det flesta håll i världen på den tiden (när vi hade Bronsålder). Dock inte Norden, utan nordborna hade bara småskaliga konflikter under bronsålder och järnålder, förutom under vikingatid när vi var enormt brutala.

Du är med andra väldigt osvensk som föreslår en våldsam lösning på problemet. Kanske du ska ta och flytta till mellanöstern där ditt tänk är mer vanligt.

1. Det är inte ”ett folk” som bedriver Israels politik, det är en jävla regering.
Gör du likadant med muslimer? Lägger ansvaret för IS dåd på alla muslimer i hela världen som ”folk”? Eller alla muslimer i Syrien?
Att du gör det är ANTISEMITISM, men du är väl så van vid rasism att du inte kopplar det.

2. Det är inte folkmord för att det är krig. Folkmord är ett uppsåt där målet är att utrota en etnicitet, vilket inte Israel gör. De dödar dock hellre terrorister som vill begå folkmord på dem, när terroristerna gömmer sig bland civila, än att skona civila och låter bli.
Det kan man tycka olika om.
Om de inte gör det riskerar folket som som sagt upplevt folkmord om och om igen i historien ett nytt folkmord, för det är Hamas mfl uttalade mål.
Citera
2024-11-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
1. Det är inte ”ett folk” som bedriver Israels politik, det är en jävla regering.
Gör du likadant med muslimer? Lägger ansvaret för IS dåd på alla muslimer i hela världen som ”folk”? Eller alla muslimer i Syrien?
Att du gör det är ANTISEMITISM, men du är väl så van vid rasism att du inte kopplar det.

2. Det är inte folkmord för att det är krig. Folkmord är ett uppsåt där målet är att utrota en etnicitet, vilket inte Israel gör. De dödar dock hellre terrorister som vill begå folkmord på dem, när terroristerna gömmer sig bland civila, än att skona civila och låter bli.
Det kan man tycka olika om.
Om de inte gör det riskerar folket som som sagt upplevt folkmord om och om igen i historien ett nytt folkmord, för det är Hamas mfl uttalade mål.

1. Jag brukar klaga på dem som blandar ihop Hamas och Palestinier, och brukar också säga att man måste kunna vara israelkritisk utan att anklagas för att vara antisemit. Judar över hela världen kan inte få skulden för vad Israel gör idag. Du tycker att man dessutom bör vara tydlig med om man menar Israels regering eller hela Israels nuvarande befolkning, men där håller jag inte riktigt med, Israels regering är ju folkvald. Jag drog lite paralleller till Israels historiska tradition, inte för att jag är essentialist, utan för att många kristna sionister (en viktig väljargrupp för Trump) och judiska sionister läser gamla testamentet och tar sin inspiration där, de drömmer om ett storisrael och väntar på harmageddon (ett sista storkrig i Israel). Kristna sionister ser Iran som en fiende. Men å andra sidan är de mest ortodoxa judarna i Israel ofta vapenvägrare.

2. Du har rätt, och egentligen var det den tanken jag avsåg att få fram men inte skrev. Krigsbrott är ett mer korrekt ord än folkmord på vad IDF försöker göra när man slår ut sjukhus och stoppar humanitär hjälp, och när man utför icke-proportionerlig vedergällning med stor andel civila offer. Folkmord definieras visserligen som att helt eller delvis försöka utrota en etnicitet, vilket var förslaget jag svarade på, men det IDF gör är nog snarare nån form av vedergällning. Man försöker inte bara utrota Hamas utan även att göra palestinierna krigströtta och därmed fredsvilliga, vilket jag inte tror går på detta vis eftersom de är så trångbodda och desperata. Istället skapar Israel en ny generation terrorister som vill hämnas igen om några år.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-09 kl. 21:50.
Citera
2024-11-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En "översättningsmaskin".
På tal om att ramla ännu längre från svensk vokabulär..
.

Ang nån Madame Iran för min del kan du fetglömma, jag är så ursvensk som det går att bli enligt stamtavlan och vad i hela friden du försöker säga är obegripligt även om du försöker spalta upp via numrering.

Låt dem protestera bäst de vill, det är ett fritt land over there (iaf än.. ) och om det nu inte drabbar nån så är det ju väldigt konstigt att vara så jävla melodrama som sagt.

1. Du menar alltså på fullt allvar att du är svensk och inte förstår det där.

2. Min hund har också en stamtavla.

3. Du behöver inte hetsa upp dig för det där. Simon says kan driva folk till vansinne, för Simon avslöjar direkt när folk är riktigt dumma eller icke-rationella.

4. Nu är president Trump, president-elect och allt kommer att gå bra.
Citera
2024-11-09, 21:50
Medlem
MyJustices avatar
Saxade lite i det 25 armendment ..
Här står det något intressant . som kanske ger svar på varför Harris inte vågade få Biden avsatt ..
Ja bortsett från att hon skulle ha fått gå ett normalt primry senare då !
men läs lite på så ser ni att Kamelas position som både VP och Kandidat var starkt hotat om biden hade blivit avsatt via 25 armendment .

However, if the president still believes he's fit to hold office, he can submit his own written declaration saying he can still perform his duties. As soon as that happens, he immediately resumes his powers, and the vice president is no longer acting president.

But that doesn't necessarily end things!
If the vice president and majority of the cabinet still believe the president is unfit to carry out his duties, they can submit another written declaration within four days of the president's written declaration.
As soon as this happens, the vice president again becomes acting president, and Congress is also required to assemble within 48 hours and vote within 21 days on the president's fitness for office. If at least two-thirds of both the House and Senate agree the president is unfit to carry out the duties of the office, the president is permanently stripped of his position, and the vice president continues to serve as acting president. If the vote falls short, the president continues to carry out his duties.

(Republikanrne kunde helt enkelt valt att låta Biden sitta kvar och då hade Harris varit körd )

I korthet
Here's the process again, in simplified steps:

Vice president believes the president can no longer carry out the duties of his office.

A majority of the 15 cabinet members agree.

The VP and the cabinet write a letter stating their beliefs, the president loses power, and the VP becomes acting president.

If the president disagrees, he writes his own letter and regains power.

If the VP and cabinet still believe the president is unfit for duty, they have four days to send another letter. As soon as this letter is sent, the president again loses power, and the VP again becomes acting president.

Congress has 21 days to vote on the president's ability to carry out the duties of the office. If at least two-thirds of both the Senate and House agree he's unfit, the president permanently loses power, and the VP continues to be acting president. If less than two-thirds agree, the president again regains power...
Det finns en Twittersanning som säger att Biden avsiktligt skadade Harris kampagn, och att röstade på Trump .
Kan det tänkas Harris enda väg till presidentposten var att kuppa bort Biden och slippa ett primary
ja det är fullt möjligt och att det pågick en konflikt de 2 emellan

länk till 25 amendment for dummies härunder
https://blog.prepscholar.com/what-is-the-25th-amendment-simplified
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-09 kl. 22:02.
Citera
2024-11-09, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
1. Jag brukar klaga på dem som blandar ihop Hamas och Palestinier, och brukar också säga att man måste kunna vara israelkritisk utan att anklagas för att vara antisemit. Judar över hela världen kan inte få skulden för vad Israel gör idag. Du tycker att man dessutom bör vara tydlig med om man menar Israels regering eller hela Israels nuvarande befolkning, men där håller jag inte riktigt med, Israels regering är ju folkvald. Jag drog lite paralleller till Israels historiska tradition, inte för att jag är essentialist, utan för att många kristna sionister (en viktig väljargrupp för Trump) och judiska sionister läser gamla testamentet och tar sin inspiration där, de drömmer om ett storisrael och väntar på harmageddon (ett sista storkrig i Israel). Kristna sionister ser Iran som en fiende. Men å andra sidan är de mest ortodoxa judarna i Israel ofta vapenvägrare.

2. Du har rätt, och egentligen var det den tanken jag avsåg att få fram men inte skrev. Krigsbrott är ett mer korrekt ord än folkmord på vad IDF försöker göra när man slår ut sjukhus och stoppar humanitär hjälp, och när man utför icke-proportionerlig vedergällning med stor andel civila offer. Folkmord definieras visserligen som att helt eller delvis försöka utrota en etnicitet, vilket var förslaget jag svarade på, men det IDF gör är nog snarare nån form av vedergällning. Man försöker inte bara utrota Hamas utan även att göra palestinierna krigströtta och därmed fredsvilliga, vilket jag inte tror går på detta vis eftersom de är så trångbodda och desperata. Istället skapar Israel en ny generation terrorister som vill hämnas igen om några år.

Men ditt pucko, du påstår att det är folk som mördades i Förontelsen som är samma person som Netanhuy eller hur fan han nu stavar det.
Du påstår att det är ”ett folk” som genom sin jävla ras och etnicitet gör något kollektivt.
Och har mage att säga att du inte ska kallas antisemit.
Du är inte ett dugg mindre rasistisk än en nazist eller en person som säger ”kolla hur muslimer är, kolla på Talibanerna, IS, Hamas, Hezbollah, mullorna i Iran, förtryckarna i Dubai och Saudiarabien osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in