Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Män har sexdrift, även om männen är konservativa. Se bara på de katolska präster som förgripit sig på barn (ja, jag uppfostrad i katolskt hem, tar rejält avstånd från dessa fruktansvärda övergrepp). Så. Om de måste strida om de konservativa kvinnor som finns... Så tja... De kommer sakna forna dagar när aborträtten var fri och kvinnor därmed vågade ligga med dem.
Ja konservativa män kommer säkert sakna att ligga runt med fula feminister...
Citat:
Varför skriver du sida upp och sida ner i abort-tråden då, där du tydligt visar ditt abortmotstånd? Klart du är abortmotståndare. Och konservativ är du också.
Nej. Du däremot, är en idiot.
Citat:
Du tar ju avstånd från feminismen (som egentligen handlar om jämställdhet mellan män och kvinnor). Tar man ett sådant avstånd, så är man i regel konservativ. Men du är hycklare, som ligger med prostituerade, riskerar att de blir gravida och gör abort och du har ingen tanke på att gifta dig med dem. Dvs.: äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Jag är ju för avkriminalisering av sexhandel. Är det en konservativ hållning tycker du? Och eftersom feminismen i Sverige är EXTREMT anti sexarbete så vore det väl oerhört märkligt om jag som förespråkare av avkrim av sexarbete inte tog avstånd från feminismen? Dvs raka motsatsen till dina befängda anklagelser.
Nej, prostituerade riskerar inte att bli gravida. Jag ligger dessutom inte med prostituerade. Men om jag hade gjort det så hade jag varit raka motsatsen till en hycklare eftersom jag är för sexarbetares rättigheter.
Vad sägs om att sluta placera in folk i fack?
Citat:
Själv är jag konservativ vad gäller kärnfamiljen, trohet, lojalitet. Men ändå för jämställdhet och aborträtten. Så fullt ut konservativ är jag icke. Som humanist är jag givetvis för jämställdhet mellan könen och mänskliga rättigheter (där faktiskt aborträtten har en central roll för kvinnans kroppsliga autonomi).
Ok. Intressant. Eller inte.
Citat:
Kvinnor i USA känner väl att deras kroppsliga autonomi är hotad pga. Trupms beslut om att tillsätta domare som är abortmotståndare och det därmed blev en inskränkning i aborträtten. Och då går vissa kvinnor till 4B-rörelsen. Inget konstigt med det.
Det konstiga är att de tror att någon bryr sig.
Citat:
Även dina prostituerade skulle kunna göra detta, om deras rätt till abort inskränktes. Tänk på det, du.
Och?