2024-11-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Du har helt rätt. De gångna åren under Demokratstyre visar hur bräcklig demokratin i själva verket är när den kidnappas av rena psykopater. Tacka Trump för att din morgondag kommer att bli uthärdlig.
Roligast av allt var ju förslaget från Biden administrationens dokument som Harris tog över om beskattning av icke realiserade tillgångar. Det var ju en gudagåva för Trump att påpeka för alla småföretag. Hade det införts hade alla företag blivit tvingade att sälja av tillgångar eller sälja tjänster och produkter bara för att få in medel att kunna betala av skatt.
Senast redigerad av Abetterworld 2024-11-09 kl. 16:58.
Citera
2024-11-09, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://thehill.com/homenews/campaign/4959306-trump-wins-pennsylvania-election/
https://www.fox5atlanta.com/election/donald-trump-projected-win-georgia-fox-news

Georgia har störst andel svarta i hela USA, vilket visar att de svarta kändisar som Beyonce, Rihanna och Oprah... övertygade inte svarta att rösta på Harris.
Även latinamerikaner röstade på Trump.

Nu ska han hålla tal, är ni nöjda?

Jag är väldigt nöjd med valutgången. Nästan lika mycket nöje får jag av vetskapen att hela svenska WOKE-PK-eliten får en käftsmäll. Än en gång har det visat sig att världen inte befolkas av folk som bor på söder.
Citera
2024-11-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Haha och det tror du på själv eller?

Putin har nog bajsat i sin väska säkert 8 gånger sedan Trump vann valet.
Han vet inte vad han har att förvänta sig.

Nu har ju Putin varit så desperat senaste året och allierat sig med skurkstater som resten av omvärlden hatar.
Teamat upp med Nordkorea och Kina till exempel.
Och du tror att Trump kommer lösa det här till Rysslands fördel nu? Haha.

Snacka om naivt.

Vi avvaktar och ser vem som är naiv i slutändan, Trump har inte ens tillträtt som president men med en välvillig Putin och en Trump som lovat fred kan EU inget göra.
Citera
2024-11-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Redan nu har 14 av 50 delstater kraftigt begränsat möjligheterna till abort. Det här innebär en begränsning av kvinnors frihet som kan äventyra deras hälsa. Det kommer inte att bli bättre för kvinnors situation med Trump som president.

Ja USA är rätt konservativt. Men som européer EU-medborgare tycker jag de som är engagerade i abortfrågor främst bör rikta sin kraft mot t.ex. Malta och de återstående europeiska länder som har strikta abortlagar. Det har vi ju faltiskt en liten liten smula inflytande över. Annars framstår det här ständiga aborttjatet som lite av hyckleri, att det egentligen handlar om något annat.
Citera
2024-11-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du kollar opinionsundersökningar så ser du att Trump faktiskt är mer respekterad av palestinierna än någon av de demokratiska presidenterna. Det är det som är grejen: du fattar inte vad jag skriver. De tänker helt enkelt inte som dig och mig, de är helt annorlunda.

Fast nog lär de bli rätt sura om han stödjer Israel.
Citera
2024-11-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
I vilket svenskt universitet då om jag får fråga?
Kan du ge exempel på det du påstår?

Det finns lärare som avsatts för att de sagt fel saker, i vissa fall har elever försökt avsätta men misslyckats. Woke finns i Sverige. Tyvärr har jag inget fräscht i minnet så skriv att jag ljuger om du vill eller sök själv om du är nyfiken. Ivar Arpi har skrivit en hel del om saken. Har för mig attt det bland annat var något på läkarprogrammet och även någon psykologi/psykiatrigrej.
Citera
2024-11-09, 16:39
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Jag är väldigt nöjd med valutgången. Nästan lika mycket nöje får jag av vetskapen att hela svenska WOKE-PK-eliten får en käftsmäll. Än en gång har det visat sig att världen inte befolkas av folk som bor på söder.

Jag är också nöjd, den vänster-liberala etablissemanget som styr i nästan varje land tror att med hjälp av kändiseliten och stödet från medier och deras experter som blir bjudna till tv-program och svartmålar och förlöjligar den konservativa oppositionen att det kan garantera de plats vid köttgrytorna.
Citera
2024-11-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Du har alldeles rätt, och eftersom de som röstar på SD är exakt samma typ som de som röstar på Trump så får du en massa mothugg här bland alla SD:are. Enkla lösningar och pampiga ord fungerar på dem som inte kan tänka i gråskala utan enbart i svart eller vitt.
Att påstå att det är fler outbildade som röstar på Trump eller SD är inte klassförakt som vissa påstår här, utan enbart ett konstaterande av fakta. Outbildade människor litar på att någon annan ska fixa deras problem och Trump ger ju sken av att vilja hela USA så väl nu - som om han vore en mysig farfar när han egentligen är en sociopat. Jag tror absolut att han kan åstadkomma vissa bra saker men jag är ändå rädd för hans ego och vad det kan ställa till med längre fram....

Låter mer som den wokea inställningen till livet. Det är vanligtvis ett djävla gnällande om mer skattepengar till alla möjliga problem som de har i sina väutbildade wokea hjärnor.

Jag tror även en och annan amerikan begriper att munnen går på gubben men att hans politik däremot är relativt konkret och med lite mindre trams än de progressivas.
Citera
2024-11-09, 16:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför projicerar du. Ingen tuggar fradga utan de flesta skrattar bara.
Ingen har nekat dem att protestera och ingen är melodramatisk, mer än du då.
Är det en tjejgrej?
Tack för input.

Att du missar det manliga toxiska melodramat om "Vänsterslödder slåss och sexstrejkar", "kvinnor torkar ihop" för att de är "outhärdliga".
"svårt att få sex normalt för att de är så fula" och "När inte ens fittan duger som plockgodis"
samt att de "kommer direkt att horstämpla sig själv" förvånar mig inte ett dugg.

Om nu inte ordvalet anses direkt misogynt så är det överdrifter och melodrama.

Hur dessa kvinnor se ut, vilka män det kommer drabba är ju liksom inte presenterat.

De är även rätt meningslöst att göra stor affär att gapa över nåt... som inte ens anses ha nån genomslagskraft.
Så det går liksom inte att missa att det mörka kaninhålets innevånare passar på att vräka ut sig.
Citera
2024-11-09, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför så mycket melodrama mot nåt som inte anses ha genomslagskraft?

Drama? Notera att jag skrattar åt er lilla sexstrejk (som inte drabbar mig).

Citat:
Absolut.

Frågan är dock om det blir som att vakna på morgonen och snarare än att lämna en mardröm att hamna i en...

Hade definitivt varit värre om Harris vunnit.

Citat:
Men gapa för all del om att barn släpps till skolan och kommer hem med ett annat kön enligt det patologiskt lögnaktiga miffot Trump, inte mig emot.

Det är dock betydligt fler frågor det berör som kan indirekt påverka Sverige och inte enbart inrikespolitiskt (tullar, Nato, att RFKjr får go wild, Ukraina tex).

Håller med om att du ljuger friskt i trådarna.

Tullar är en förhandlingsfråga som berör Tyskland mer än Sverige.

Citat:
Jag har lyft flertal områden som Trump ämnar agera på.

◾Hur massdeportering ska finansieras, vad prislappen blir gällande 11 miljoner och hur dess logistik kommer se ut - eftersom det krävs att aktiva flertal departement, öka antal personal inkl poliser samt tillhandahålla enorma mängder sängplatser som inte finns idag på fängelse eller andra uppsamlingsplatser. Det är inte enbart dyr övervakning och flyg. Det är kost och logi i processer som inte sker över en natt.

Trump tror inte för ett ögonblick att det går att deportera alla dessa miljoner. Det blir de kriminella som åker och det är helt rätt. För övrigt innehar Obama rekordet i att utvisa illegala inte Trump.

Citat:
◾Jag har lyft frågan kring ultrakonservativ och radikal politik som tycks ha starka kristna influenser på familjepolitiken.
Mer troligt katolicism än mainstream.

Valresultatet är en följd av att ni vänstermänniskor gått för långt. Jag betraktar mig själv som progressive (om än i viss mån högerliberal sådan) och Trump, Rogan, Musk är alla f d Democrats. Förstår ni inte nu att ni gått för långt så kommer resultatet att bli Handmaid's Tale, och det blir ni som orsakar det.

Citat:
◾Det handlar om hälsofrågor, vård och medicin när den medicinskt outbildade Kennedy med noll vetenskaplig erfarenhet ska få "go wild" enligt Trump och ges "kontroll över folkhälsomyndigheterna" vilket inkluderar CDC.

USA behöver sannerligen någon som rensar i det där träsket. Totalt vansinne har fått råda. Huruvida Kennedy är rätt person för jobbet återstår att se, men det kan knappast bli värre än det redan är.

Citat:
Så jag tror nog att det finns annat att följa än att tugga fradga som nån fjolla över en protestreaktion från vissa kvinnor.

Jag skrattar gott åt er radikalfeministiska lilla sexstrejk, som bara drabbar "män" i era egna led, fradgatuggandet står du för sötnos.
Citera
2024-11-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I en oförutsägbar värld där ingen litar på någon och fullständigt livsfarliga allianser mellan skogstokiga länder uppstår behöver vi en stark kille som chef för världens främsta supermakt. Lite oberäknelig själv, en fräck, flexibel förhandlare.
https://www.gp.se/debatt/sluta-bola-och-ge-karln-en-chans-vem-vet-han-kanske-loser-fred.285229f3-d7df-4ea9-baa0-9c64764f5033

Kul text. Ligger mycket i det hon skriver.
Citera
2024-11-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det finns lärare som avsatts för att de sagt fel saker, i vissa fall har elever försökt avsätta men misslyckats. Woke finns i Sverige. Tyvärr har jag inget fräscht i minnet så skriv att jag ljuger om du vill eller sök själv om du är nyfiken. Ivar Arpi har skrivit en hel del om saken. Har för mig attt det bland annat var något på läkarprogrammet och även någon psykologi/psykiatrigrej.
Så du kan inte hitta något, märkligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in