Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Varför så mycket melodrama mot nåt som inte anses ha genomslagskraft?
Drama? Notera att jag skrattar åt er lilla sexstrejk (som inte drabbar mig).
Citat:
Absolut.
Frågan är dock om det blir som att vakna på morgonen och snarare än att lämna en mardröm att hamna i en...
Hade definitivt varit värre om Harris vunnit.
Citat:
Men gapa för all del om att barn släpps till skolan och kommer hem med ett annat kön enligt det patologiskt lögnaktiga miffot Trump, inte mig emot.
Det är dock betydligt fler frågor det berör som kan indirekt påverka Sverige och inte enbart inrikespolitiskt (tullar, Nato, att RFKjr får go wild, Ukraina tex).
Håller med om att du ljuger friskt i trådarna.
Tullar är en förhandlingsfråga som berör Tyskland mer än Sverige.
Citat:
Jag har lyft flertal områden som Trump ämnar agera på.
◾Hur massdeportering ska finansieras, vad prislappen blir gällande 11 miljoner och hur dess logistik kommer se ut - eftersom det krävs att aktiva flertal departement, öka antal personal inkl poliser samt tillhandahålla enorma mängder sängplatser som inte finns idag på fängelse eller andra uppsamlingsplatser. Det är inte enbart dyr övervakning och flyg. Det är kost och logi i processer som inte sker över en natt.
Trump tror inte för ett ögonblick att det går att deportera alla dessa miljoner. Det blir de kriminella som åker och det är helt rätt. För övrigt innehar Obama rekordet i att utvisa illegala inte Trump.
Citat:
◾Jag har lyft frågan kring ultrakonservativ och radikal politik som tycks ha starka kristna influenser på familjepolitiken.
Mer troligt katolicism än mainstream.
Valresultatet är en följd av att ni vänstermänniskor gått för långt. Jag betraktar mig själv som progressive (om än i viss mån högerliberal sådan) och Trump, Rogan, Musk är alla f d Democrats. Förstår ni inte nu att ni gått för långt så kommer resultatet att bli Handmaid's Tale, och det blir ni som orsakar det.
Citat:
◾Det handlar om hälsofrågor, vård och medicin när den medicinskt outbildade Kennedy med noll vetenskaplig erfarenhet ska få "go wild" enligt Trump och ges "kontroll över folkhälsomyndigheterna" vilket inkluderar CDC.
USA behöver sannerligen någon som rensar i det där träsket. Totalt vansinne har fått råda. Huruvida Kennedy är rätt person för jobbet återstår att se, men det kan knappast bli värre än det redan är.
Citat:
Så jag tror nog att det finns annat att följa än att tugga fradga som nån fjolla över en protestreaktion från vissa kvinnor.
Jag skrattar gott åt er radikalfeministiska lilla sexstrejk, som bara drabbar "män" i era egna led, fradgatuggandet står du för sötnos.