Citat:
Ursprungligen postat av
AnyaOlsen
Det är inget konstigt med att vara arbetsskygg och inte trivas med sitt jobb (det är det frågan egentligen handlar om )
Självklart får jag mer gjort på kontoret eftersom jag inte kan städa gå ut med hunden ladda tvättmaskinen ta sovmorgon äta frukost på arbetstid etc
Hemmajobbare inser det inte än men arbetsgivare vet vad ni håller på med och det är kanske inte så kul referens att ha med sig att "Hen jobbade hemma ganska mycket"
Det är väl oftast lite "lägre värdefullt" arbete som görs hemma, dvs typiskt administrativa uppgifter. Sådant som lär rationalisera bort med tiden. Personer med mer värdefulla/kreativa arbeten jobbar ju sällan hemma, inte heller personer I arbetsledande ställning.
På mitt jobb har vi 4+1 som regel, men vi har en "kuf" som jobbar hemma 100% på grund av ont i kroppen. Ingen vet riktigt vad han gör. Jag ser honom på några Teams-möten då och då, och det jag ser komma ut som resultat motsvarar definitivt inte heltidsarbete. "Tyvärr" går vårt företag lite för bra för att någon ska orka ta tag i honom. Men skulle vi någon gång behöva dra ner så lär han ligga dåligt till.